Ik heb een CentOS Lamp-server met mijn bestanden in het standaard pad /var/www/html. Daarin heb ik een directory aangemaakt /forum, in dat forum staat een backup van een phpBB forum welke ik er met FTP in gezet heb.
Mijn gebruiker heet henk en is lid van groep www. Rechten gezet als volgt:
In principe werkt dit prima, ik kan er FTP bij en Apache kan de bestanden lezen.
Normaal gesproken zou ik nu in willen loggen op mijn forum om de configuratie af te maken maar als ik naar de root van die directory ga dan krijg ik helemaal geen pagina, ook geen errorpage van Apache. Wel als ik naar een subdirectory van deze site ga.
Ik wilde proberen uit te vogelen waarom /forum/index.php het niet doet maar als ik pagina's in de root van /forum aanroep dan verschijnt er niets in error_log of access_log.
Iemand een idee waar ik het moet zoeken?
Mijn gebruiker heet henk en is lid van groep www. Rechten gezet als volgt:
code:
1
2
3
| chown -R henk:www /var/www/html find /var/www/html/forum -type d -exec chmod 2775 {} \; find /var/www/html/forum -type f -exec chmod 664 {} \; |
In principe werkt dit prima, ik kan er FTP bij en Apache kan de bestanden lezen.
Normaal gesproken zou ik nu in willen loggen op mijn forum om de configuratie af te maken maar als ik naar de root van die directory ga dan krijg ik helemaal geen pagina, ook geen errorpage van Apache. Wel als ik naar een subdirectory van deze site ga.
Ik wilde proberen uit te vogelen waarom /forum/index.php het niet doet maar als ik pagina's in de root van /forum aanroep dan verschijnt er niets in error_log of access_log.
Iemand een idee waar ik het moet zoeken?