Heb vandaag een nieuwe asus maximus gene z opgehaald maar als ik alles aangesloten heb en de pc aanzet gaan de coolers draaien en cpu led branden in het boekje staat dat er iets niet goed is als er een rode led blijft branden snap er niks van zou de cpu kapot zijn? Die is pas 3 maanden en zie er niks raars aan op de debug blijft 00 staan verder krijg ik ook geen beeld
Testen dus: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Heb alles geprobeerd maar cpu led blijft branden op t moederbord
Wat is "alles". Je bent heel erg karig met informatie. Je kunt de processor testen in het oude moederbord.Meulendijks89 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 19:23:
Heb alles geprobeerd maar cpu led blijft branden op t moederbord
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Is je CPU wel compatible met het moederbord? Vaak kunnen dit soort problemen worden opgelost met een BIOS update.
Ik had voor dit mobo ook dezefde maar die was kapot starte helemaal niet meer op na 3 maanden gebruik dus die is nu onderweg naar asus en heb ik vandaag een nieuwe gekocht en alles aangesloten maar opeens is er ook iets met cpu want cpu led blijft branden op het moederbord dus alles weer gedemonteerd en buiten de kast opgebouwd maar gaat al meteen fout bij cpu alles wat ik daarna aansluit maakt geen verschil
Ik heb helaas nog geen andere cpu om te testen
Ik heb helaas nog geen andere cpu om te testen
offtopic:
Probeer eens leestekens te gebruiken ipv die onafgebroken brij van woorden. Punten, komma's en andere leestekens maken een groot verschil.
Probeer eens leestekens te gebruiken ipv die onafgebroken brij van woorden. Punten, komma's en andere leestekens maken een groot verschil.
Om welke CPU gaat het, versie van het moederbord, etc.
Je heb sowieso in het foute gedeelte gepost want dit hoort thuis in Processors, Moederborden & Geheugen en niet hier.
vandaag CPU getest in pc van een vriend van mij (heeft zelfde pc als mij) maar werkt ook niet dus ik neem aan dat cpu kapot is? heb m 3 maanden in huis en nou al kapot ik neem aan dat dit gewoon vervangen word voor een andere cpu door alternate of intel ?
Als je de CPU niet zelf gesloopt hebt neem ik aan van wel he? Neem even contact op met Alternate zou ik zeggen, die kunnen hem voor je doorsturen naar Intel.Meulendijks89 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 21:34:
vandaag CPU getest in pc van een vriend van mij (heeft zelfde pc als mij) maar werkt ook niet dus ik neem aan dat cpu kapot is? heb m 3 maanden in huis en nou al kapot ik neem aan dat dit gewoon vervangen word voor een andere cpu door alternate of intel ?
Dat heb ik zeker niet was altijd 35 graden en stroom heb ik nooit iets aan verandertJ0ey schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 22:52:
[...]
Als je de CPU niet zelf gesloopt hebt neem ik aan van wel he? Neem even contact op met Alternate zou ik zeggen, die kunnen hem voor je doorsturen naar Intel.
Kan ik niet testen moederbord wat ik had was ook kapot(alternate getest) die is inmiddels al naar asus. echt vreemd allemaal smorgens gebruikt voor wat nieuws te lezen en uitgezet en savonds werkt niks meer
[ Voor 5% gewijzigd door DM89 op 23-02-2012 23:20 ]
Verwijderd
Je zinnen zijn trouwens niet om aan te zien. Leestekens en punten. Zo moeilijk is dat niet.
Verwijderd
Maak je niet ergens kortsluiting? Het lijkt me stug dat zowel je mobo als CPU zomaar tegelijkertijd de geest geven. Vooral een CPU kan erg veel hebben.
Niet dat ik weet, heb alles aangesloten binnen en buiten de kast en dat maakte geen verschil. Ik heb mijn moederbord op laten sturen door alternate en meteen een zelfde nieuwe gekocht. Aangesloten en meteen ging het cpu lampje op het moederbord branden en vandaag dus getest bij een vriend met zelfde moederbord en cpu maar ook daar gaat meteen het cpu lampje branden met mijn cpu. En daarna zijn cpu weer terug gezet en alles werkt weer in zijn pc.
Moederbord wat ik nieuw had gekocht heb ik inmiddels weer terug gestuurd. Denk dat ik mijn cpu ook maar opstuur
Moederbord wat ik nieuw had gekocht heb ik inmiddels weer terug gestuurd. Denk dat ik mijn cpu ook maar opstuur
[ Voor 21% gewijzigd door DM89 op 23-02-2012 23:29 ]
Als blijkt dat je cpu kapot is, is het niet nodig om dat nieuwe moederbord terug te sturen. Of heb je met "zijn" cpu (zoals hiervoor gevraagd werd) jouw moederbord getest? Ik heb moeite met het lezen van jouw tekst, dus weet niet of je dit vermeld hebt.
Ik heb met zijn cpu mijn moederbord niet getest omdat die al terug is naar de winkel maar waarschijnlijk was dat moederbord wel goed. Ik ga nu dan maar wachten tot mijn kapotte moederbord gerepareerd terug komt en ik denk dat ik mijn cpu maar terug stuur naar alternate dan mogen hun het verder oplossen.
Uit je signature: I7 2600K @ 4,8Ghz
Dus tenzij je overclockgarantie hebt, zit er geen garantie meer op. Je kan het natuurlijk wel altijd proberen.
Dus tenzij je overclockgarantie hebt, zit er geen garantie meer op. Je kan het natuurlijk wel altijd proberen.
4,8 klopt niet dat ben ik vergeten te veranderen. Cpu draaide altijd op 4.6 (via simpele mobo optie) nooit problemen mee gehad die 3 maanden, altijd + -30 graden. Heb aan stroom nooit niks verandert
lmao
het is niet omdat je de spanning niet verhoogd hebt dat je niet out of spec hebt gedraaid
van die 30°C geloof ik trouwens niet veel (toch niet met luchtkoeling)
met een dergelijke overklok kan je perfect je cpu mollen, eigen schuld dus
het is niet omdat je de spanning niet verhoogd hebt dat je niet out of spec hebt gedraaid
Verwijderd
30 graden kan misschien wel op idle, aangezien de cpu zich dan terug klokt. Op full load lijkt me dit ook zeer stug.
Haal de cpu uit de socket en controleer of er geen pinnetjes beschadigd zijn op de cpu en moederbord socket. Misschien ver gezocht maar het zou zo maar kunnen
Verwijderd
Hoe kun je de CPU mollen dan als hij wel drie maanden vlekkeloos heeft kunnen draaien?catfish schreef op zondag 26 februari 2012 @ 14:26:
lmao
@TS welke koeler heb je gebruikt?
Door teveel stress kan je cpu langzaam slijten, al helemaal als het voltage verhoogd wordt. En alle 1-klik overclock opties die ik ken gooien het voltage veel te ver omhoog. Waarschijnlijk dus gewoon een versleten CPU. Pech gehad.
Ik gebruik een coolermaster v8. Ik heb verschillende programmas op me pc gehad om de temperatuur. Te checken 30-40 graden. ik gebruik geen zware programmas heb alleen 1 maand bf3 gespeeld nooit problemen gehad. Ik kan helaas niks meer checken ik heb geen moederbord want die is terug naar asus maar voor ik hem opgestuurd had heb ik het wel goed bekeken en niks raars gezien. Ik heb mijn processor ook opgestuurd en ik zie wel wat ze zeggen.
[ Voor 10% gewijzigd door DM89 op 26-02-2012 20:20 ]
Pagina: 1