grafische kaart hp laptop up te daten met ati driver?

Pagina: 1
Acties:

• playermijp
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-01 07:46
Hallo,
Ik heb ergens gelezen (ik dacht op dit forum) dat je HP notebooks met een AMD/ATI grafische kaart enkel kan updaten met driver die HP zelf uitgebracht heeft en dat dit niet gaat met de drivers van de AMD/ATI website. Als dit zo zou zijn dan is dit wel erg vervelend omdat HP veel minder frequent nieuwe drivers uitbrengt (als ze het al doen). Nu is mijn vraag of dit klopt?

Bij voorbaat dank

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

HP haalt ze ook gewoon bij ATI. Je kunt ze er gewoon overheen zetten :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Volgens mij is alleen Sony lastig met de standaard Nvidia drivers, maar dat melden ze dan ook op hun site.

Edit: LOL, kijk net op de Nvidia site of ik die melding kan vinden, zie ik dat er vandaag een update is uitgekomen voor mijn videokaart (295.73 - WHQL). :p

[ Voor 42% gewijzigd door MegaTronics op 21-02-2012 18:49 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• playermijp
Ok! Erg bedankt voor het snelle antwoord. Ik ben van plan om binnenkort een nieuwe notebook te kopen en dit was een van de dingen waar ik over twijfelde.

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Voor mijn HP dm1-3125ed gebruik ik ook de driver die door ATI word geleverd. Die is gewoon een stuk nieuwer dan de HP en Windows update versies.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• playermijp
Ok, dan ben ik zeker dat een HP geen probleem wordt, want dit waren een van de punten waar ik niet zeker van wist wat ik moest doen. Ik heb nu momenteel ook een HP Compaq nx7010, maar deze is al enkele jaartjes oud en de drivers van deze notebook zijn niet meer op de ATI website te vinden. Mijn recenste drivers zijn van Juni 2004. Daarom ben ik ook op zoek naar een nieuwe.

• playermijp
Ik heb nog een vraag over de graphics. Als de laptop een Intel HD Graphics chip heeft en een ATI Radeon kaart en switchable graphics worden ondersteund, kan ik dan nog steeds de drivers van Intel en ATI installeren, of moeten deze wel van HP komen?

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-02 15:09
Volgens mij is het switchen van kaarten een truukje van het moederbord, dus zolang je verder alle juiste drivers geïnstalleerd van het mobo etc, dan mogen die drivers geen problemen geven.

• playermijp
Erg bedankt! Ik weet dat ik een hoop rare vragen stel, maar ik wil ook wel zeker zijn dat iets werkt zoals ik het wil als ik het koop.

Verwijderd

Kijk wel even uit welke drivers je pakt. Volgens mij zijn er namelijk (net zoals bij Nvidia) aparte drivers voor de Notebook GPU's en de Desktop GPU's.

Het is geen ramp als je de verkeerde installeert aangezien de driver het dan gewoon niet doet maar toch wat tijdverspilling. :)

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-02 11:01

M2M

medicijnman

http://laptopvideo2go.com/ heeft meer te bieden geloof ik.

-_-

Pagina: 1