Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Roeitrainer (PS/2) naar laptop (USB), hoe?

Pagina: 1
Acties:

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-11 18:41
De computer van mijn roeitrainer met een PS/2-poort wil ik aansluiten op mijn laptop (USB). De fabrikant biedt hiervoor een seriële PC-verbindingskabel aan, maar mijn laptop heeft geen seriële poort (daarnaast vragen ze een schandalige prijs).

Vandaar dat ik een PS/2 USB converter erbij heb genomen en een USB a (Male) naar USB a (Male) kabel heb gekocht. Echter met deze combinatie komt er geen verbinding tot stand (laptop constateert geen nieuw ingeplugde hardware).

Hoe komt dit en wat ik kan ik verder nog proberen?

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Heb je al geprobeerd om het handmatig toe te voegen aan je hardwarelijst van Windows? Aangezien je roeitrainer geen native USB-apparaat is, is er kans dat plug & play niet werkt, maar handmatig toevoegen wel.

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

• Tommy The Cat
Nee ook dan vindt windows het ingeschakelde apparaat niet (blijft steken op 'searching for devices').

[ Voor 7% gewijzigd door Tommy The Cat op 21-02-2012 17:43 ]

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:30
Is het niet slimmer om een USB -> Serial te gebruiken?

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Wat doet die roeimachine met je PS/2-poort? Een toetsenbord emuleren?

Overigens is die PS/2 USB converter alleen geschikt voor andersom, en specifiek voor muizen die zijn ontworpen voor die converter. Dus: USB-muis op PS/2-aansluiting.

• Tommy The Cat
@maarud; ik begrijp niet wat ik daar mee zou kunnen.

@Kuhlie; de computer op de roeimachine stuurt gegevens naar de pc waar 'roeisoftware' op staat. Met die software kun je bijvoorbeeld online live tegen anderen roeien.

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:30
Dan ga je van USB -> Serial en dan met die dure adapter van serial -> PS/2 :)

• Tommy The Cat
Dat is een redelijke omweg, maar wel een optie ja.

Edit
Moet dan wel uitkomen op USB naar Serieel Female. De PS/2 naar Serieel kabel is namelijk Male. Maar dat wordt te dol. Ik zal morgen met Waterrower bellen, ze hebben van dezelfde computer inmiddels ook een USB variant, kijken of ik 'm kan ruilen daarvoor :).

[ Voor 74% gewijzigd door Tommy The Cat op 21-02-2012 18:07 ]

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
Voordat ik het niet begrijp...

roeimachine = ps2

dat wil je aansluiten = usb

fabrikant biedt = ps/2 -> serieel male

jij koopt = ps/2 -> usb

Waar heb je die usb male naar male kabel dan voor? Die hoeft er toch niet perse tussen om te testen? Je hebt door de ps/2 -> usb converter toch al een usb aansluiting?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:55
Dat die PS/2 USB converter niet werkt is logisch, dat is een 'dom' ding met alleen maar wat draadjes erin, en geen 'slimme' logica die signalen omzet.

Wat jij nodig hebt is een Seriëel > USB verloop kabeltje, en dan nog een kabeltje van PS/2 > Seriëel.

• Tommy The Cat
@MicGlou; omdat mijn PS/2 naar USB converter een female USB oplevert.

@ThinkPad; ah ok. Zo'n converter is dus eigenlijk helemaal geen converter maar een doorgeefluik, maar dan met een ander stekkertje.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
Tommy The Cat schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 21:00:
@MicGlou; omdat mijn PS/2 naar USB converter een female USB oplevert.

@ThinkPad; ah ok. Zo'n converter is dus eigenlijk helemaal geen converter maar een doorgeefluik, maar dan met een ander stekkertje.
Och, mijn god ja... had het plaatje niet bekeken. Maar dan gebruik je die adapter toch verkeerd zoals al opgemerkt? Spuit 11...

• Tommy The Cat
De fabrikant biedt een set aan van 40 euro. Daarvoor krijg je (zoals hier al werd geopperd):

- WaterRower kabel van DIN (volgens mij is dat een verkeerde opgave, het is PS/2) naar Seriëel
- Adapter van Seriëel naar USB

Ruilen voor een nieuwere S4 monitor met USB-aansluiting zit er niet in. Begrijpelijk, want klanten willen de nieuwst beschikbare versies.

Dit is toch behoorlijk aan de prijs vindt u niet. Zal eens kijken wat er op de markt beschikbaar is.

[ Voor 6% gewijzigd door Tommy The Cat op 22-02-2012 17:22 ]

Pagina: 1