Ingebouwde speakers alleen via DVI, niet HDMI

Pagina: 1
Acties:

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:32
Beste tweakers!

Na de klantenservice, en daarna de technische dienst van Philips aan de lijn gehad te hebben, werd ik doorverzonden naar tweakers. (op zich wel humor natuurlijk)
Ik zit met het volgende: ik had mijn monitor altijd verbonden via DVI naar DVI. Het geluid werd dan via een tulpstekkertje overgebracht.
Echter nu heb ik wat gaatjes geboord, en om daar een DVI doorheen te duwen dan wordt het wel een erg groot gat. Dus ik dacht: dan maar HDMI

DVI naar HDMI verloopstukje gekocht voor de videokaart, en de HDMI kabel rechtstreeks in de monitor geplugd.
En verbazingwekkend, geen geluid. Waarschijnlijk denkt de monitor dat het geluid via HDMI komt, maar dat komt het niet door de DVI -> hmdi

Wat ik al geprobeerd heb:
In het NVIDIA control panel aangegeven dat audio via HDMI moet worden uitgeschakelt.
DVI kabel opnieuw aangesloten, prima geluid.... switch naar HDMI, geen geluid.
in het OSD gekeken, enkel bij geluid kun je mute kiezen.

de oplossing die ik nu zie: een verloopstukje van HDMI naar DVI, maar dan steekt de kabel onder het scherm uit, en heb nu alles mooi kabelloos hangend. Iemand een idee? (swivel dvi adapter kan ook niet, geen ruimte achter het scherm)

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Je videokaart heeft geen native hdmi aansluiting neem ik aan?

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:32
ja 1, maar die is al aangesloten op mijn TV en die wil ik juist wel de audio meesturen. Maar denk dat ik maar een verloopstukje haal. wel vreemd dat ik niet kan kiezen wat voor audiobron ik wil gebruiken. als ik nu boxen zou aansluiten zou ik geen geluid hebben

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Tja, ik denk dat het probleem zich bevindt in de monitor die de analoge input uitschakelt bij het aansluiten van een HDMI kabel. Als je het niet kan configueren in het menu, denk ik dat je vrij vast zit.

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-02 07:30
Ik weet niet hoeveel je wilt uitgeven, maar je opties zijn op zich:

1. Een andere videokaart (Duh...)
2. Een audio injector
3. Een combinatie audio+dvi > HDMI zoals http://www.amazon.com/Aud...ter-Adapter/dp/B0015YYOQQ