Nieuwe Macbook Pro laadt niet op

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-10 15:00

Saven

Administrator

Topicstarter
Hello!

Gister eindelijk mn Macbook binnen gekregen (15") aan de lader gehangen en starten maar. Bijna de hele dag gebruikt terwijl hij aan de lader zat, en savonds netjes uitgezet en de stroom van de adapter gehaald (stekkerdoos heeft zon powerknop).

Net weer aangezet met de adapter in de Macbook, maar na 5 minuten viel mij op dat hij zegt dat ie op de batterij aan het werken is.. Ook de adapter geeft geen groen of oranje lichtje. Stopcontact wisselen had geen nut...

Baal er wel van als hij na 1 dag niet meer te gebruiken is. Daar had ik hem nou juist niet voor gekocht..

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-10 10:11
Ander stopcontact geprobeerd? dat kleine verloopje dat je aan je lader kan hangen geprobeerd?

Je geeft niet echt aan wat je zelf al gedaan hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
Ik zei al dat ik een ander stopcontact had geprobeerd, geen nut ;)

Kleine verloopje zal ik eens even kijken maar ga er niet van uit dat dat nut heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-10 10:11
Oei, my bad! Over heen gelezen... Anders wellicht een dooie lader...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Genius
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-05-2024
Je hebt hem nog steeds aan dezelfde stekkerdoos hangen met zo'n powerknop en die doet het wel gewoon? Bedoel je met een anders stopconact een fysieke in de muur of alleen een andere locatie in de stekkerdoos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
ergens anders in de muur ;)

Meen trouwens laatst gelezen te hebben dat een andere tweaker ook een soortgelijk probleem had, kan het topic alleen niet meer vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjverhagen
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Is het een nieuwe of een wat oudere Macbook? Het is namelijk zo dat in de laders na verloop van tijd kabelbreuk optreedt als je ze veel gebruikt waardoor ze niet meer laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
Gloedjenieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Het enige wat uitsluiting geeft van macbook of lader is de lader op een andere macbook proberen. Anders gewoon heel simpel terug naar de winkel. Normaalgezien krijg je direct een vervang-oplader mee als je daar kunt laten zien dat het ook niet werkt.

Get Airflow, save the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-10 22:03

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Die andere tweaker die dat had dat was ik, vorige week ;)

kwestie van macbook uit zetten en effen kwartiertje van de lader halen (echt uit zetten).

zie hier mijn ervaring.

[ Voor 25% gewijzigd door Zygivt op 21-02-2012 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
Zygivt schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 16:17:
Die andere tweaker die dat had dat was ik, vorige week ;)

kwestie van macbook uit zetten en effen kwartiertje van de lader halen (echt uit zetten).

zie hier mijn ervaring.
Ah oja hehe :)

Wat bij mij wel werkt is een beetje pielen met de magsafe connector. Als ik eventjes dat ding heen en weer beweeg maakt ie wel contact... Volgende week even kijken als er een andere adapter in de buurt is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Saven schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 16:27:
[...]

Ah oja hehe :)

Wat bij mij wel werkt is een beetje pielen met de magsafe connector. Als ik eventjes dat ding heen en weer beweeg maakt ie wel contact... Volgende week even kijken als er een andere adapter in de buurt is
in dat geval beide connectoren even schoon maken met gum en controleren of de connectoren niet loom zijn (die hebben namelijk een ringveer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
Hmm met wat voor gum? :P en hoe controleer ik of die connectors niet "loom" zijn?

[ Voor 54% gewijzigd door Saven op 22-02-2012 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Saven schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 14:05:
Hmm met wat voor gum? :P en hoe controleer ik of die connectors niet "loom" zijn?
ik weet niet of je een klein potlood gummetje hebt / kneedgum?

je kan deze pinnetje met je nagel indrukken. Ze moeten dan automatisch terugveren naar buiten.
Daaraast moet de verhouding tussen de pinnetjes er een beetje uit zien als deze:

Afbeeldingslocatie: http://cdn0.sbnation.com/entry_photo_images/2892354/MagSafeConnector_x1020_large_verge_medium_landscape.jpg
Pagina: 1