Deskset "USB device not recognized" op 1 specifieke PC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellerrr
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-05-2013
Hallo,

Ik heb een probleempje met een draadloze deskset (toetsenbord + muis combinatie). Het betreft hier de deskset met typenummer 17088 van het merk Trust. Dit hoort gewoon plug- en play te zijn en is dat ook op mijn laptop (hardware lijkt me dus in orde). Op m'n vaste pc krijg ik de deskset echter op geen enkele manier aan de praat. Windows herkend het device gewoon niet en geeft alleen maar het bericht "unknown device" met error code 43.

Eerst heb ik natuurlijk uninstall gedaan, computer uit en nog een keer proberen maar dit gaf hetzelfde resultaat. Verschillende usb poorten gebruikt maar dit maakt ook niets uit. Heb al geprobeerd drivers van de fabrikant site te downloaden, maar dit helpt niets. Heb ook geprobeerd via device manager en "update drivers" te doen maar dit veranderd ook niets. Heb ook nog de betreffende bestanden uit de map drivers van de laptop naar de pc gekopieerd maar ook dit haalt niets uit, hetgeen eigenlijk wel logisch is aangezien het unknown device helemaal niet aan deze bestanden gekoppeld wordt door windows. De stekker van de pc eruit trekken, batterijtje uit moederbord en dan even wachten heb ik ook al geprobeerd, maar helpt ook niets.

De USB poorten zijn ook niet kapot want andere muizen, toetsenborden, usb sticks etc. doen het wel gewoon. Heeft iemand misschien een idee hoe ik deze deskset ook op de desbetreffende pc aan de praat zou kunnen krijgen?

Alvast heel erg bedankt! :)

Edit: Ik gebruik gewoon windows 7 professional 32 bit en het betreft een AM2 socket moederbord.

[ Voor 3% gewijzigd door jellerrr op 21-02-2012 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Probeer het eens met een zgn. Live CD van een Linux-variant (bijv. Knoppix: http://www.knoppix.org/):
op die manier kun je uitsluiten dat het aan de specifieke combinatie "deskset" en pc ligt.

Zo ja: pech :P (misschien dat een BIOS-update nog uitkomst biedt)

Zo nee: in Device manager/Apparaatbeheer spitten naar USB-problemen, onder menu-optie 'Beeld' vinkje zetten bij 'Verborgen apparaten weergeven'.
En dan kun je hopelijk/mogelijk wat (USB-)apparaten verwijderen die met de Trust-set te maken hebben, vervolgens herstarten en Trust-set weer aansluiten.

[ Voor 6% gewijzigd door 3dfx op 21-02-2012 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Hardware lijkt te werken. Probeer eens via de device manager de drivers te downloaden door windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellerrr
Iva_Bigone schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 15:03:
Probeer het eens met een zgn. Live CD van een Linux-variant (bijv. Knoppix: http://www.knoppix.org/):
op die manier kun je uitsluiten dat het aan de specifieke combinatie "deskset" en pc ligt.

Zo ja: pech :P (misschien dat een BIOS-update nog uitkomst biedt)

Zo nee: in Device manager/Apparaatbeheer spitten naar USB-problemen, onder menu-optie 'Beeld' vinkje zetten bij 'Verborgen apparaten weergeven'.
En dan kun je hopelijk/mogelijk wat (USB-)apparaten verwijderen die met de Trust-set te maken hebben, vervolgens herstarten en Trust-set weer aansluiten.
Oke, ik heb het geprobeerd met een live-cd van Knoppix, maar dan werkt de deskset ook niet en ook in de bios werkt hij niet. Heb knoppix in combinatie met de deskset ook nog even op de laptop geprobeerd en daar werkt het wel. Maar dat is toch wel vreemd, het lijkt me toch niet dat deze combinatie van moederbord en deskset simpelweg niet samengaan?

BIOS-update ga ik zo nog wel ff kijken of dat lukt, nog andere suggesties?

Wat misschien nog het vermelden waard is, wat ik een beetje vreemd vind is dat de desktop sowieso 2 unknown devices heeft bij de "Universal Serial Bus Controllers" en als ik die verwijder vind hij ze automatisch terug zelfs als de deskset niet meer aangesloten zit.
Squ1zZy schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 15:05:
Hardware lijkt te werken. Probeer eens via de device manager de drivers te downloaden door windows.
Dit had ik al geprobeerd maar helaas zonder resultaat, volgens windows zijn alle drivers up-to-date en voor de unknown devices kan hij helemaal geen drivers installeren omdat hij de hele devices niet herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:03
In de bios kun je tav usb, op 2 manieren instellen, probeer beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Andere USB poorten geprobeerd? kan zijn dat ze samen net iets meer dan 500mA trekken, en dan trekt de interne USB hub het niet :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

jellerrr schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 18:17:
Wat misschien nog het vermelden waard is, wat ik een beetje vreemd vind is dat de desktop sowieso 2 unknown devices heeft bij de "Universal Serial Bus Controllers" en als ik die verwijder vind hij ze automatisch terug zelfs als de deskset niet meer aangesloten zit.

[...]

Dit had ik al geprobeerd maar helaas zonder resultaat, volgens windows zijn alle drivers up-to-date en voor de unknown devices kan hij helemaal geen drivers installeren omdat hij de hele devices niet herkend.
Wat zijn de ven en dev codes van de twee unknown devices? Hardware ID kun je vinden op tab details.
Voorbeeldpic:
Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/_xFOgtkmD3ow/SxLW1KqKcpI/AAAAAAAAB_c/5uHYhQvtfeY/s1600/hardwareID_4.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 21-02-2012 18:43 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellerrr
jan99999 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 18:32:
In de bios kun je tav usb, op 2 manieren instellen, probeer beide.
Je bedoelt de optie "assign IRQ for USB" ?
The Eagle schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 18:37:
Andere USB poorten geprobeerd? kan zijn dat ze samen net iets meer dan 500mA trekken, en dan trekt de interne USB hub het niet :)
Ja, heb verschillende USB poorten geprobeerd, alle 6 de poorten om precies te zijn.
Raven schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 18:40:
[...]

Wat zijn de ven en dev codes van de twee unknown devices? Hardware ID kun je vinden op tab details.
Voorbeeldpic:
[afbeelding]
USB\UNKNOWN is het enige dat daar staat..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm, je hebt wel chipsetdrivers geïnstalleerd? En daarmee bedoel ik dus niet die wat Windows 7 standaard installeerd, maar die wat de fabrikant van het moederbord (of, nog beter, de fabrikant van de chipset) levert.

[ Voor 11% gewijzigd door Raven op 21-02-2012 19:22 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:03
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

..... :S , snap je wel wat ik vroeg?
nevermind, jij bent niet de ts :$

[ Voor 44% gewijzigd door Raven op 21-02-2012 19:57 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellerrr
Raven schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 19:12:
Hmm, je hebt wel chipsetdrivers geïnstalleerd? En daarmee bedoel ik dus niet die wat Windows 7 standaard installeerd, maar die wat de fabrikant van het moederbord (of, nog beter, de fabrikant van de chipset) levert.
Nee, dat heb ik niet gedaan, heb geprobeerd dit te doen met behulp van de site van amd.com maar krijg een of andere installer genaamd "Catalyst" die ik moet installeren om drivers te kunnen installeren, en als ik dat Catalyst installeer blijft hij daarna alleen maar zeggen "je moet eerst Catalyst installeren". Dus iets klopt daar niet helemaal, heb je toevallig nog een andere goeie locatie om een betrouwbare nieuwe versie van de chipset drivers te vinden?
jan99999 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 19:52:
Nee.
Zou je kunnen aangeven welke optie je wel bedoelt, ik kan verder in de BIOS niets vinden met USB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Pfff, AMD. Die maakt geen chipset-drivers, was ik even vergeten. De website van de fabrikant van het moederbord moet je dan hebben, zoek daar het betreffende type moederbord eens en dan kijken bij downloads. En anders de cd die bij het moederbord zat ;)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellerrr
Raven schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 19:58:
Pfff, AMD. Die maakt geen chipset-drivers, was ik even vergeten. De website van de fabrikant van het moederbord moet je dan hebben, zoek daar het betreffende type moederbord eens en dan kijken bij downloads. En anders de cd die bij het moederbord zat ;)
Hmm oke, het betreft een type NVIDIA GeForce 6150SE nForce 430 en volgens de NVIDIA site zijn hiervoor alleen drivers t/m windows vista en niet voor windows 7. Houdt het hier dan op of kan ik nog iets anders proberen? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

He, net was het AMD en nu NVIDIA :S , zou je het merk en type van het moederbord (had je in de openingspost eigenlijk al moeten doen ;) ) even willen geven?

Vista drivers zouden compatible moeten zijn met 7.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellerrr
Raven schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 20:13:
He, net was het AMD en nu NVIDIA :S , zou je het merk en type van het moederbord (had je in de openingspost eigenlijk al moeten doen ;) ) even willen geven?

Ja, het is voor mij allemaal een tijdje geleden en ik zit een beetje te slapen geloof ik, excuses.

De processor is van AMD maar de chipset komt van NVIDIA met typenummer NVIDIA GeForce 6150SE nForce 430. Ik ga nu dan die vista-drivers van NVIDIA proberen te installeren, laat zo wel weten of het gelukt is! :)

Edit: Het is volgens mij gelukt (NVIDIA-Systeemtools installeren), alhoewel hij volgens mij alleen maar boeiende dingen voor de onboard videokaart heeft geinstalleerd. Computer geprobeerd opnieuw op te starten en deskset nog een keer geprobeerd, maar krijg weer "USB device not recognized". Kan ik op een makkelijke manier checken of ik echt de juiste chipset drivers nu geinstalleerd heb? :)

[ Voor 23% gewijzigd door jellerrr op 21-02-2012 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Daar is volgens mij niet echt een goede manier voor, maar ->
Raven schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 20:13:

als je dat nou even doet kunnen wij zien met wat voor hardware je nu precies mee te maken hebt ;)

Zijn die andere onbekende apparaten nu overigens weg?

[ Voor 9% gewijzigd door Raven op 21-02-2012 20:53 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellerrr
Raven schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 20:50:
Daar is volgens mij niet echt een goede manier voor, maar ->

[...]

als je dat nou even doet kunnen wij zien met wat voor hardware je nu precies mee te maken hebt ;)

Zijn die andere onbekende apparaten nu overigens weg?
Oke, ik heb de volgende informatie:

Processor: AMD Athlon 64 X2 5000+
Motherboard: NF-MCP61
Chipset: NVIDIA MCP61 Rev A2
BIOS: Phoenix Technologies LTD. version 6.0 PG date 05/28/2007
Display adapter: NVIDIA GeForce 6150SE nForce 430

Hoop dat dit duidelijkheid verschaft? ;)

En antwoord op je vraag: nee, er staan nog steeds twee unknown devices en als ik ze "uninstall" komen ze ook gewoon weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mieske666
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-10 12:26
Gooi eens de twee unknown devices uit device manager en haal de set uit de usb poorten. Ga dan naar c:\windows\inf en verwijder alle bestande die met oem beginnen. Dus oem0.ini en .pnf tot en met de laatste die er op je systeem staat. Alleen die met oem beginnen dus. Installeer daarna de software die bij de Trust set hoort en als dat klaar is weer even aansluiten en kijk eens wat er dan gebeurd? Best kans dat het dan werkt. Dit is de laatste software voor Win7 32 Bits.

[ Voor 0% gewijzigd door Mieske666 op 21-02-2012 21:34 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellerrr
Mieske666 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 21:34:
Gooi eens de twee unknown devices uit device manager en haal de set uit de usb poorten. Ga dan naar c:\windows\inf en verwijder alle bestande die met oem beginnen. Dus oem0.ini en .pnf tot en met de laatste die er op je systeem staat. Alleen die met oem beginnen dus. Installeer daarna de software die bij de Trust set hoort en als dat klaar is weer even aansluiten en kijk eens wat er dan gebeurd? Best kans dat het dan werkt. Dit is de laatste software voor Win7 32 Bits.
Hmm hij kan alle .PNF niet verwijderen omdat ze gebruikt worden door een programma van NVIDIA. En in taakbeheer kan ik deze service niet stopzetten dan zegt ie "Access denied" en dat is misschien maar goed ook want anders had ik wss geen beeld meer?

Anyways, is er een andere manier om die .PNF te verwijderen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mieske666
Die .pnf's zijn niet zo belangrijk hoor. En zeker niet degene die door nvidia wordt gebruikt. In feite zijn dit soort bestanden alleen maar omschrijvingen hoe een driver geïnstalleerd moet worden voor Windows en er staan hardware id's in om plug en play ook iets te laten vinden. De driver heeft het verder niet nodig als het eenmaal geïnstalleerd is. In "safe mode" kun je het zeker weg halen. Maar don't bother really. Haal gewoon de rest weg en vervolg de stappen.

[ Voor 0% gewijzigd door Mieske666 op 21-02-2012 22:03 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellerrr
Mieske666 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 22:02:
Die .pnf's zijn niet zo belangrijk hoor. En zeker niet degene die door nvidia wordt gebruikt. In feite zijn dit soort bestanden alleen maar omschrijvingen hoe een driver geïnstalleerd moet worden voor Windows en er staan hardware id's in om plug en play ook iets te laten vinden. De driver heeft het verder niet nodig als het eenmaal geïnstalleerd is. In "safe mode" kun je het zeker weg halen. Maar don't bother really. Haal gewoon de rest weg en vervolg de stappen.
Oke, ja ik had inderdaad zelf ook bedacht om het in safe mode weg te halen. Maar anyways, heb t geprobeerd en het werkt niet.. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mieske666
Zoals ik al zeg.. Niet getreurd die pnf zijn niet zo belangrijk. Het gaat om de .ini's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellerrr
Mieske666 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 22:09:
Zoals ik al zeg.. Niet getreurd die pnf zijn niet zo belangrijk. Het gaat om de .ini's.
Nee, de .pnf's weghalen was wel gelukt maar na het installeren van dat stukje software en het aansluiten van de deskset krijg ik gewoon weer "USB device not recognized". ;(

Wat misschien nog wel het vermelden waard is: in device manager heb ik dus constant 2 unknown devices maar als ik de deskset erin plug en ik krijg die error dan worden het er 3. Als ik vervolgens de deskset weer unplug worden het weer 2 unknown devices. Ik twijfel dus een beetje of dat wel met elkaar te maken heeft of niet. Die 2 unknown devices kunnen me natuurlijk gestolen worden als m'n deskset maar werkt!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mieske666
Dus zonder de dekset erin heb je al constant 2 uknown devices? Wat heb je nog meer voor een USB apparatuur aangesloten? Ik heb persoonlijk een grote hekel aan uknown devices. Herhaal de stappen nog een keer maar dan eerst met de deskset erin. Weggooien uit device manager. Deïnstalleer de software. Haal de deskset los. De nieuwe oem rommel uit windows\inf. Reboot. Software weer installeren deskset erin. Al moet ik zeggen dat het lijkt of er iets mis is met de aansturing van de USB controller. Misschien moet je die voor het gemak ook maar eens weggooien en windows het opnieuw laten detecteren. Zal wel iets heten van Nvidia usb enhanced host controller. Het kan natuurlijk ook zijn dat dat de twee uknown devices zijn die permanent aanwezig zijn wat dan weer verklaard waarom het niet werkt. ;) Dit ongeveer aleen heb ik een Intel chipset. Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/29213741/usb%20controllers.png

En zou je een dumpje van System Information willen sturen. Gewoon system information invoeren in de tekstbalk als je op start drukt en in system info kiezen voor save. Kan ik eens kijken wat er allemaal gebeurd in jou systeem qua hardware en drivers.

Overigens ECS houdt het niet erg up to date allemaal. Maar Gigabyte wel. Deze drivers kun je natuurlijk ook gebruiken. Voor Win7 32Bits :) hier een linkje ;)

[ Voor 45% gewijzigd door Mieske666 op 21-02-2012 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellerrr
Mieske666 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 22:35:
Dus zonder de dekset erin heb je al constant 2 uknown devices? Wat heb je nog meer voor een USB apparatuur aangesloten? Ik heb persoonlijk een grote hekel aan uknown devices. Herhaal de stappen nog een keer maar dan eerst met de deskset erin. Weggooien uit device manager. Deïnstalleer de software. Haal de deskset los. De nieuwe oem rommel uit windows\inf. Reboot. Software weer installeren deskset erin. Al moet ik zeggen dat het lijkt of er iets mis is met de aansturing van de USB controller. Misschien moet je die voor het gemak ook maar eens weggooien en windows het opnieuw laten detecteren. Zal wel iets heten van Nvidia usb enhanced host controller. Het kan natuurlijk ook zijn dat dat de twee uknown devices zijn die permanent aanwezig zijn wat dan weer verklaard waarom het niet werkt. ;)

En zou je een dumpje van System Information willen sturen. Gewoon system information invoeren in de tekstbalk als je op start drukt en in system info kiezen voor save. Kan ik eens kijken wat er allemaal gebeurd in jou systeem qua hardware en drivers.

Overigens ECS houdt het niet erg up to date allemaal. Maar Gigabyte wel. Deze drivers kun je natuurlijk ook gebruiken. Voor Win7 32Bits :) hier een linkje ;)
Nee, helaas ook dit werkt niet. De andere dingen zoals host controller enzo weggooien had ik al eerder een keer geprobeerd maar dit helpt ook niet.

Dumpje van system information kun je hier downloaden:
http://fs13n3.sendspace.c...bfq/systeminformation.nfo

ECS houdt het inderdaad niet erg up-to-date kom ik ook achter. Die van windows en van Gigabyte zijn rond dezelfde tijd verschenen maar ik ga nu ook gewoon nog even die Gigabyte versie proberen, wie weet!

Hoop dat je iets wijzer wordt van de System Information. :)

Edit: verdere randapparatuur betreft alleen een bedraad toetsenbord + muis nu omdat het draadloze desksetje dus niet werkt. Dit toetsenbord en de muis ontkoppel ik wel elke keer als ik de deskset erin plug.

[ Voor 4% gewijzigd door jellerrr op 21-02-2012 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:13

lordsnow

I know nothing

Indien je nog een USB hub hebt liggen, met eigen externe voeding: werkt het Trust setje wel als je deze op de PC aansluit via deze Hub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mieske666
En die werken dus wel haal ik uit je sysinfo.. Ik denk toch echt aan de usb controller drivers. Kun je de "Standard OpenHCD USB Host Controller" terugvinden in device manager? En als dat zo is kun je proberen die te veranderen naar de standaard Microsoft driver. Dat doe je door met de rechter muis knop er op te klikken en dan te kiezen voor eigenschappen. Dan Driver. Dan update driver. En dan bladeren op deze computer. En dan de laatste van de opties in het engels let me pick... blah blah. En dan kiezen voor standard enhanced PCI to USB host controller.

En ach wie weet werken de drivers van de Gigabyte site wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellerrr
lordsnow schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 23:26:
Indien je nog een USB hub hebt liggen, met eigen externe voeding: werkt het Trust setje wel als je deze op de PC aansluit via deze Hub?
Dit heb ik helaas niet liggen.. ;(
Mieske666 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 23:30:
En die werken dus wel haal ik uit je sysinfo.. Ik denk toch echt aan de usb controller drivers. Kun je de "Standard OpenHCD USB Host Controller" terugvinden in device manager? En als dat zo is kun je proberen die te veranderen naar de standaard Microsoft driver. Dat doe je door met de rechter muis knop er op te klikken en dan te kiezen voor eigenschappen. Dan Driver. Dan update driver. En dan bladeren op deze computer. En dan de laatste van de opties in het engels let me pick... blah blah. En dan kiezen voor standard enhanced PCI to USB host controller.

En ach wie weet werken de drivers van de Gigabyte site wel.
Helaas beide oplossingen werken niet. Klopt het wel dat ik de voor de "OpenHCD USB Host controller de "standard enhanced PCI to USB host controller" driver moet hebben? Want als ik dat doe dan lopen m'n muis en toetsenbord vast en moet ik de computer herstarten door de startknop ingedrukt te houden. En de "standard openHCD USB host controller" is de driver die al geinstalleerd was dus dat haalt ook niets uit helaas. ;(

Drivers van Gigabyte verhelpen het probleem helaas ook niet..

Nog andere ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mieske666
Nou ja ik vind die twee permanent unknown devices nogal verdacht. Daar zou ik naar op zoek gaan. Ze toch proberen "known"te maken. Ik denk dat daar het probleem zit. Zoiets als het programma AIDA zou daar soelaas kunnen bieden. Dat kan vaak niet geïndentificeerde hardware wel indetificeren. Verder weet ik het ook niet zo zonder hands on. Stort je gewoon eerst eens op die twee unkown devices. Die kan ik overigens niet terugvinden in de sysinfo. Alleen maar als trouble devices.
En helaas staat alle indentificatie voor de twee problem devices op 0 dus geen vendor id... Dat duidt op een plug en play probleem of een kapot apparaat. Is wel een ouder systeempje hè?

[ Voor 16% gewijzigd door Mieske666 op 22-02-2012 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellerrr
Mieske666 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 23:55:
Nou ja ik vind die twee permanent unknown devices nogal verdacht. Daar zou ik naar op zoek gaan. Ze toch proberen "known"te maken. Ik denk dat daar het probleem zit. Zoiets als het programma AIDA zou daar soelaas kunnen bieden. Dat kan vaak niet geïndentificeerde hardware wel indetificeren. Verder weet ik het ook niet zo zonder hands on. Stort je gewoon eerst eens op die twee unkown devices. Die kan ik overigens niet terugvinden in de sysinfo. Alleen maar als trouble devices.
En helaas staat alle indentificatie voor de twee problem devices op 0 dus geen vendor id... Dat duidt op een plug en play probleem of een kapot apparaat. Is wel een ouder systeempje hè?
Okee, nou heel erg bedankt voor alle hulp in ieder geval, ik ga nog wel wat dingetjes proberen! Mochten er nog tips zijn dan zijn die natuurlijk altijd welkom! :)

Het is inderdaad een wat ouder systeempje maar ik heb t dan ook gratis gekregen en heb gelukkig m'n laptop voor dagelijks gebruik! Desktop is vooral voor combinatie met TV vandaar dat het juist wel fijn is als de draadloze deskset werkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mieske666
Ja dat snap ik :)

De support voor het mobo en de chipset is wel op zo'n beetje. Het vreemde vind ik dat je muis enzo het wel doet. Wie weet als je er XP opzet als je dat nog ergens hebt slingeren dat het daarin wel prima werkt. In die tijd was het daarvoor bedoelt.

Verder geen dank. Helaas heb ik niet kunnen helpen :(
Pagina: 1