Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwstips en submitter vermelding

Pagina: 1
Acties:

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:20

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Topicstarter
De laatste tijd valt het me op dat steeds meer berichten worden geplaatst, zonder dat de submitter van het betreffende bericht genoemd wordt. Zelf submit ik regelmatig nieuws, waarbij op basis van de linkcheck netjes aangegeven is dat de betreffende pagina nog niet bekend is.
Veelal staat een uurtje later een nieuwsbericht over het betreffende onderwerp op de FP. Maar vermelding van de submitter - ho maar.

Ook de meeste andere berichten hebben geen submitter vermeld staan, terwijl ik me bijna niet voor kan stellen dat er zo weinig daadwerkelijk door lezers gesubmit wordt.

Hoe zit dit?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-11 15:40
Er wordt heel veel niet door gebruikers gesubmit, we vinden heel veel nieuws zelf. Kan dus ook gebeuren dat jouw submit al door onszelf gevonden is en we de oorspronkelijke submitter niet aan het nieuwsitem te koppelen. Dat proberen we wel zo vaak mogelijk toch te doen (ook al hebben we het nieuws zelf bijvoorbeeld al geschreven als het wordt gesubmit), maar het wordt nogal eens over het hoofd gezien.

Ik ben helemaal geen stagiair

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:20

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Topicstarter
Jammer dat de betreffende redacteuren dan niet goed in de vergaarbak van de submits kijken :)

Toch stond er 'vroeger' veel meer 'gesubmit'-nieuws op de FP, staat me bij. Waarbij 'vroeger' dan enige jaren terug is.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-11 15:40
Klopt, maar ik denk dat ik wel kan stellen dat we nu een stuk meer op het nieuws zitten dan een paar jaar geleden. 's ochtends vroeg beginnen we al met het doorspitten van buitenlandse sites, waardoor veel nieuws dat onze submitters tippen, al in onze interne lijst met te schrijven nieuwsberichten staat. Soms is een stuk zelfs al af en moet het nog gepubliceerd worden (een eindredacteur kijkt alles na, dus sommige berichten staan enige tijd te wachten voordat ze gepubliceerd worden). Andere berichten worden zelfs getipt als ze al online staan.

Daarnaast hebben we ook steeds meer eigen nieuws, dat dus nog nooit op een andere website verschenen is voordat wij er over schreven.

[ Voor 8% gewijzigd door Joost op 21-02-2012 14:05 ]

Ik ben helemaal geen stagiair