Ik wil mijn CPU gaan overclokken, of kunnen jullie mij adviseren of dit nodig is? (mij is al eerder aangeraden dit te doen, voordat ik de Sapphire HD 6850 1gb had gekocht).
Heb nu namelijk al een 3tal jaar deze samenstelling, behalve de Videokaart, die is sinds een week nieuw:
MB: MSI P35 Neo (MS-7360)
Processor: Intel Core 2 Duo E6550 @ 2.33GHz, 2336 MHz
HDD: Samsung HD160JJ
Videokaart: Sapphire Radeon HD 6850 1GB GDDR5 (sinds een week geugrade)
RAM: 4GB: x 2GB Mushkin DDR2-800 (400 Mhz)
Voeding: ASUS 450 WATT
Nu is mij verteld dat bij sommige games de CPU een bottleneck kan vormen i.c.m mn nieuwe videokaart... nu heb ik er nog geen last van gehad, maar merk wel dat bij sommige processen, bijvoorbeeld Lightroom en Bridge van Adobe hij er langer over doet zeg maar.. Terwijl ik het bij mn vorige videokaart niet zo had..
Ik heb een Zalman koeler op mijn processor http://tweakers.net/pricewatch/230875/zalman-cnps7000c-cu.html#tab:info
Hoe en tot hoeveel kan ik de CPU overclokken?
Dit heb ik nog nooit gedaan, en is ik wou graag weten hoe ik dat veilig kan doen... met welk programma etc...
Thanks!
Heb nu namelijk al een 3tal jaar deze samenstelling, behalve de Videokaart, die is sinds een week nieuw:
MB: MSI P35 Neo (MS-7360)
Processor: Intel Core 2 Duo E6550 @ 2.33GHz, 2336 MHz
HDD: Samsung HD160JJ
Videokaart: Sapphire Radeon HD 6850 1GB GDDR5 (sinds een week geugrade)
RAM: 4GB: x 2GB Mushkin DDR2-800 (400 Mhz)
Voeding: ASUS 450 WATT
Nu is mij verteld dat bij sommige games de CPU een bottleneck kan vormen i.c.m mn nieuwe videokaart... nu heb ik er nog geen last van gehad, maar merk wel dat bij sommige processen, bijvoorbeeld Lightroom en Bridge van Adobe hij er langer over doet zeg maar.. Terwijl ik het bij mn vorige videokaart niet zo had..
Ik heb een Zalman koeler op mijn processor http://tweakers.net/pricewatch/230875/zalman-cnps7000c-cu.html#tab:info
Hoe en tot hoeveel kan ik de CPU overclokken?
Dit heb ik nog nooit gedaan, en is ik wou graag weten hoe ik dat veilig kan doen... met welk programma etc...
Thanks!
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||