Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

netwerk monitoring file transfer naar server

Pagina: 1
Acties:
  • 99 views

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb even een vraag.
Ik ben opzoek naar software waarmee ik live kan zien wie er grote bestanden naar een share op het netwerk kopieerd.
Het gaat om een grote schijf met veel 500+ gebruikers. Soms krijgen we de melding dat de schrijfruimte bijna op is. Ik wil dan kunnen zien wie er op dat moment veel data naar deze share aan het pompen is.
Je kan het wel met tree size doen bijvoorbeeld maar deze doet anderhalf uur erover om alles in kaart te brengen en dan kan je vergelijken met een eerdere scan. Dit duurt te lang dus.

Iemand enig idee? bedank alvast

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-11 15:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik mis even een hoop informatie in je startpost:
  • Welke software heb je zelf al gevonden?
  • Wat beviel niet aan de gevonden software?
  • Welk OS gebruikt je file-server?
  • Etc.
Kortom, er ontbreekt een hoop aantoonbare eigen inzet en aardig wat informatie in je topicstart. Dit topic gaat om die redenen dan ook dicht. Kijk ook even in de faq over wat er verwacht wordt in een topicstart.

Voor de rest denk ik niet dat er software is die "live" kan bepalen welke gebruiker welke bestanden plaatst. Technisch zal dit erg lastig te realiseren zijn en de performance-impact van het meedraaien van dergelijke tooling zal ook behoorlijk zijn. Zou quota management geen betere oplossing zijn?

Je mag verder best een nieuw topic over je probleem aanmaken, maar besteed dan wel even iets meer aandacht aan de topicstart. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Dit topic is gesloten.