Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptorial
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-05 16:07

Raptorial

Sore ga toru mono wa nandemo

Topicstarter
Beste Tweakers,

De meeste onderwerpen heb ik hier wel geopend, het kan zijn dat in bepaalde topics dit onderwerp wel behandeld is, maar het is niet te doen 200 pagina's door te lezen.

Ik zit met een probleempje. Op dit moment kun je bij ons in de wijk geen glasvezel krijgen.
De wijk bouw is begonnen in 2002 en is nog niet klaar, je zou verwachten dat dit er dan al wel aanwezig is.

Wat heb ik gedaan:
1. Ik heb contact opgenomen met de gemeente. Deze zijn niet bereid om mee te werken zonder dat er een stabiele basis is. Op de vraag wat dit dan wel is kreeg ik het antwoord dat 40% van de bewoners glasvezel moet willen. Om dit te bewerkstelligen moet ik een bewonersvereniging starten en 40% van alle huishoudens (heel gemeente Den Bosch) laten toezeggen dat ze glasvezel willen.
Ik vond dit wat raar, dus ben verder gaan bellen en stuitte overal op het zelfde antwoord.

2. Ook KPN wilde niet mee werken en vroeg om een zeer hoog percentage van de inwoners dit te doen.

Nou weet ik dat mijn moeder (wonende in Houten vlak bij Utrecht) glasvezel krijgt omdat de bewoners er voor hebben getekend. Hier was echter een lager percentage nodig (helaas niet kunnen achterhalen wat het hier was/moest zijn). Ze gaf ook aan dat er door een 3e partij glasvezel is gelegd, maar ze het afneemt van een normale provider.

Kan iemand hier uit ervaring uitleggen hoe ik dit in werking zet? Ik ben ook niet te beroerd om handtekeningen te verzamelen, maar niet van 120.000 inwoners.

Overigens ken ik meer mensen met een soort gelijk verhaal die niet weten hoe je dit aanpakt.

Knowledge is power

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:03

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Bel Reggefiber eens, die planten de meeste kabels de grond in.

http://www.eindelijkglasvezel.nl/

[ Voor 22% gewijzigd door CrankyGamerOG op 21-02-2012 11:00 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptorial
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-05 16:07

Raptorial

Sore ga toru mono wa nandemo

Topicstarter
Ik ben daar al verder gekomen, goede tip.
Ook kwam ik nog op http://www.glasvezelblog.nl, ook handig.

Knowledge is power

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Schijnbaar zijn de eisen hiervoor nogal afhankelijk van de nukken van de gemeente in kwestie. In Breda begon men (voor het gevoel) van de ene op de andere dag zomaar een enorme ringleiding glas in de grond te stoppen. Toen dat klaar was werd er een tijdelijk verkooppunt van KPN neergezet die zich richtte op het verkopen van IPTV. Daar was dus het bedrijf degene die de gemeente had overgehaald, niet de bewoners.