[GTX460] Is mijn voeding wel geschikt?

Pagina: 1
Acties:

• raymondvanderpl
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-02 17:21
Hallo Allemaal,

Ik heb wat problemen met mijn videokaart de Club3D GTX460 Overclocked edition

En omdat ik wil uitzoeken of mijn videokaart eventueel defect is, vraag ik me af of mij voeding wel geschikt is. Bij de videokaart staat namelijk het volgende: 550W PCI Express®-compliant system power supply with a combined 12V current rating of 46A or more. Mijn voeding is de Enermax Liberty

Videokaart geeft o.a. problemen:
- Dat het beeld bevriest, kan alleen een reset doen.
- Beeld bevriest en start opnieuw op.
- Bovenstaande punten gebeurde eerst alleen in games of FurMark maar nu ook simpelweg met Windows/Internetten
- Herinstallatie Windows met originele drivers helpt niks, ook updaten naar de laatste gaf geen resultaat.

Of de kaart is defect of het ligt aan voedings-problemen.

Groeten,
Raymond

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:32
Niet iemand in je omgeving waar je even een voeding van kunt lenen? Dat is meestal de snelste manier om de voeding uit te sluiten.

Desktop | Server | Laptop

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-02 14:57

heuveltje

KoelkastFilosoof

Ik neem aan dat je eventuele overclocks op mobo/cpu al afgezet hebt ?
Jouw voeding zou dat sowieso makkelijk moeten trekken
maar tijdens inetten gebruikt je kaart hoogstens enkele tientallen watts, tenzij je psu echt op het punt staat te sterven zou dat absoluut geen probleem kunnen geven.

Dat gezegd hebbend is dit soort dingen altijd lastig te vinden.
Dat je scherm bevriest kan nl op van alles wijzen, van defect ram tot psu en alles ertussen in.
Draaien alle fans nog, en heb je al eens naar temp van je gpu/cpu etc. gekeken ?

[ Voor 9% gewijzigd door heuveltje op 21-02-2012 12:03 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• qrious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09-2016
kan best de voeding zijn, de link die je geeft zegt dat de voeding 620W is, en de GPU vraag 550, dus blijft er maar 70W over voor de rest van je systeem, CPU, MOBO, HDD's etc. kijk is naar de specs van je andere hardware maak een optel sommetje van het aantal Watt en vergelijk dit met je voeding.

They say that nobody is perfect. Then they tell you practice makes perfect. I wish they'd make up their minds.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-02 14:57

heuveltje

KoelkastFilosoof

jorg5 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 11:17:
en de GPU vraag 550, dus blijft er maar 70W over voor de rest van je systeem, CPU, MOBO, HDD's etc.
Dat vraagt die gpu niet. Dan zou je zo onderhand een kachel in je kast hebben.
Die 550W is wat club 3d aanraad voor het gehele systeem, en dat zal eerder met heel veel dan heel weinig marge zijn bepaald......

Meeste systemen verbruiken in totaal incl. efficientie(?) verlies van de voeding nog niet eens de helft.
http://www.bit-tech.net/h...0-graphics-card-review/11

[ Voor 19% gewijzigd door heuveltje op 21-02-2012 11:39 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• qrious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09-2016
heuveltje schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 11:33:
[...]

Dat vraagt die gpu niet. Dan zou je zo onderhand een kachel in je kast hebben.
Die 550W is wat club 3d aanraad voor het gehele systeem, en dat zal eerder met heel veel dan heel weinig marge zijn bepaald......

Meeste systemen verbruiken in totaal incl. efficientie(?) verlies van de voeding nog niet eens de helft.
http://www.bit-tech.net/h...0-graphics-card-review/11
ok, weer wat geleerd :)

beeld freezes kunnen (zoals eerder gezegd) ook het gevolg zijn van corrupt RAM, als je meedere reepjes ram hebt, haal ze er dan eens om de beurt uit en kijk wat er gebeurt, als je dan geen freezes hebt ligt het hieraan.

They say that nobody is perfect. Then they tell you practice makes perfect. I wish they'd make up their minds.

• raymondvanderpl
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-02 17:21
Ik heb (maar) 2 reepjes van elk 2 GB erin zitten, ik ga vanavond maar eens de volgende dingen doen.

- Andere videokaart proberen
- Geheugen checken
- Eventueel andere voeding proberen(moet even kijken welke ik in mijn andere PC heb draaien)

EDIT: Mijn HDD ging gisteren ook nog even kapot, dus kan nog niet veel checken helaas. Net de HDD opgestuurd voor een RMA. Als deze terug is, meld ik mij weer hier !!! bedankt voor alle reacties

[ Voor 28% gewijzigd door raymondvanderpl op 21-02-2012 17:20 ]

Pagina: 1