Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesleyRBK
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:41
Goedendag,

Sinds kort kampt mijn computer met eyefinity problemen. Heb de volgende setup:

3x Dell Ultrasharp 2311H
2x 6950 2GB

Het rechterscherm en linkerscherm zijn alletwee verbonden met de DVI aan 1 van mijn videokaarten. De middelste is verbonden dmv een DVI naar Display port adapter. Gebruik het nu bijna een jaar en alles werkte perfect sinds kort.

Wat me nu redelijk vaak overkomt is dat het middelste scherm (Displayport). Uit het niets uitvalt. Minimaal 1x per dag. Hierdoor gaat alles even op zwart en hoor ik het geluid dat er iets ontkoppelt word. Zodra het beeld weer terugkomt is de middelste uit en de rechter en linker laten allebei een resolutie zien van 1920x1080.

Wat ik meestal direct doe is het openen van Catalyst Control Center. Ik druk dan op "Beeldscherm Detecteren". En inderdaad het laat zien dat 1 scherm (middelste) geen signaal afgeeft. Gek genoeg krijg ik wel de optie om een 3x1 eyefinity setup aan te maken. Dit doe ik dan ook maar de middelste blijft toch uitgeschakeld. Herhaaldelijk blijf ik op die knop drukken. Zo nu en dan springt de middelste dan weer aan. En maak ik weer een eyefinity setup aan.

Maar zodra ik bij de stap kom waarbij je de schermen moet schikken komt er weer een probleem. Laat ik eerst even uitleggen hoe het schikken van een eyefinity setup in zijn werk gaat. 2 van de 3 schermen worden zwart en de laatste word blauw. Deze moet jij dan aanwijzen binnen het "Schikken Wizard(?)" en dan word een ander scherm blauw en moet je die aanwijzen. Maar mijn probleem is dat hij NIET overspringt naar een ander scherm. Verder gaan in de wizard is hopeloos omdat de indeling toch verkeerd is?

Het volgende heb ik al geprobeerd:
- Het veranderen van de kabels.
- De 2 videokaarten verwisseld.

Dus het probleem ligt niet bij de schermen en ook niet bij mijn videokaarten. Wat ik dan eventueel denk is dat het komt door de draden maar de draden zouden het 2de probleem niet kunnen veroorzaken. Dus dan zou de fout moeten liggen bij de driver. Maar ik heb tot nu toe nog niemand anders gezien met hetzelfde probleem. En dan verklaart ook niet dat het een jaar lang perfect deed.

Heeft iemand anders ook zulke problemen gekregen met een dergelijk Eyefinity Setup? Of weet iemand anders de oplossing tot deze 2 problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Had je voor dit probleem optrad andere drivers of gebruikte je andere software ? Zo nee dan lijkt het mij een hardwarematig probleem. Probeer eens een verse Windows installatie als je denkt dat het aan de software ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Het kunnen meerdere dingen zijn die op langere termijn ontstaan namelijk als eerste zou ik eens kijken of de fans van je videokaarten niet stoffig zijn en zo wel dan die eens goed schoonmaken. Oorzaak dan kunnen zijn dat je videokaarten het iets te warm krijgen en ja stof ontstaat in de loop er tijd dus wel verklaarbaar.

Andere oorzaak zou kunnen zijn dat de voeding langzaam maar zeker terug begint te lopen en op bepaalde momenten te weinig stroom levert, dus je zou eens met een andere voeding kunnen gaan proberen maar dit lijkt me persoonlijk niet echt de oorzaak.

Dan zou je nog eens de drivers kunnen gaan updaten en mocht je dit al inmiddels gedaan hebben en de laatste driver erop gezet hebben, dan zou ik eens andersom proberen en teruggaan naar de voorlaatste driver en kijken of dan het probleem opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 12:09
Heb je dit probleem ook als je géén Crossfire draait(ie. 1 kaart eruit, niet de setup opgebroken)?
Dat maakt het probleem miss wel iets makkelijker te pinpointen.

Bij mijn Eyefinity is 't scherm dat aan de DP-hangt ook vaak 't traagt met het verkrijgen van een signaal, maar echt uitvallen of van die USB-storage geluiden heb ik nooit gehad, zelfs niet bij het verwijderen en plaatsen van de DP-stekker(wel een lekker dikke BSOD bij het (her)plaatsen van de DVI/DP adapter, maar dat terzijde :+)

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesleyRBK
Nadat ik gister niet mijn eyefinity setup kon instellen door het 2de probleem. Heeft een restart geholpen. En ik was ook al van plan om mijn computer te herinstalleren. Toch bedankt voor de hulp!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Hoe lang was 'sinds kort' sinds een paar uur ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesleyRBK
Een maand of 2 oid.
Pagina: 1