Toon posts:

Welk moederbord??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een nieuw moederbord gaan halen, nu zit ik alleen te twijfelen hierover.
Ik wil gaan gaan of voor een MSI BXmaster of de Abit BE6-ll

Nou zijn deze alletwee goed, maar welke zou ik nu kopen??

ALvast bedankt

PS. IK WEET NIET WAT ER FOUT IS BIJ THE GATHERING. IK KAN IN EEN KEER NIET INLOGGEN MEER MET MIJN "Black-Lockx" ACCOUNT, IK VIND DIT NIET ERG PRETTIG. IK ZOU GRAAG WEER MET MIJN "Black-Lockx" ACCOUNT WILLEN INLOGGEN. IK SNAP NIET HOE HET KAN, HEBBEN NOG MEER MENSEN DIT PROBLEEM. IK HOOP DAT HET SNEL IS OPGELOST, HEB IK OOK AL GEMAILD, MAAR NOG NIKS GEHOORD.

• FaceMan
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 25-08 23:33
Eu, ik kan je niet gaan vertellen welke je moet nemen, aangezien ik die MSI niet ken, maar kan wel zeggen dat de abit een fijn bordje is en dat er heel heel erg lekker mee te overklokken valt.

anders kijk je ff op www.abit.com.tw of www.msi.com.tw en vergelijk je beide borden...

Verwijderd

ik zat ook te twijfelen tussen die 2...

'k heb de Abit genomen....

Waarom weet ik niet maar ik denk zo maar omdat ik nooit een MSI heb gehad en met Abit alleen goede ervaringen......

Volg je hart zou ik zeggen :)

• Crazyhorse
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-09 16:27
Niks mis met msi maar met de abit kan je 8 ide apparaten gebruiken!

Verwijderd

Tja, ik heb ook alleen maar ervaring met de Abit BE6 II en niet met die MSI, maar ik moet zeggen dat dit Abit-bordje wel een hele mooie overclock-BIOS heeft.

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:29

afterburn

No more...

Nou mijn BE6 (niet BE6-II) gaat deze week de deur uit. Ga em nog net niet bashen zoals in dat stuk op tweakers gister, maar scheelt niet veel. Geen support, geen fatsoenlijke BIOS updates, geen werkende ACPI in W2K. Voor mij geen Abit meer. Ik ga weer lekker terug naar Asus en aan het eind van de week mooi een P3B-F in mn kastje gooien.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Verwijderd

Ik heb ook de be-6. Valt lekker mee over te klokken maar krijg het udma 66 niet aan de praat. Hopelijk werkt dat wel bij de be-6II.
Als iemand overigens weet hoe je dan dma probleem oplos, gaarne reatie.

Maar ik zou never nooit nie de tweede versie van die be-6 kopen vast weer de zelfde shit

Mzl sjeiko,

Verwijderd

k heb een voorloper van de BX-Master, erg tevreden, had liever deMaster gehad, maar die moest besteld worden, en daar hou ik niet zo van.

Met de niewste versies van de Abit BE6-II heb je het voordeel dat ie de temperatuur van de CPU rechtstreeks via het circuit uit de Core Thermal Diode leest, en voor zover ik weet, is dit het enige merk dat deze feature in een paar modellen heeft.(Laat je dus geen oud type in je handen douwen)

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

MSI uses this to monitor the CPU temperature, even though they have an onboard monitoring chip in the Winbond 83782D that can monitor the CPU temperature through the on-die thermal diode.

BXmaster dus ook, zo ook de Abit BF6, de enige reden dat ik voor de Abit BE6-II heb gekozen is het feit dat je vanaf 83Mhz de FSB met 1Mhz tegelijk naar de 200Mhz kan brengen en das pas kick voor het overklokken :)
Heb alleen errug veel problemen met de Highpoint controller, die had ik er liever niet opgehad, zit dus nu te denken aan de BF6, zelfde maar met 6 x PCI en geen Highpoint.
Als de BXmaster ook dezelfde mogelijkheid had mbt de FSB dan had ik daar misschien voor gekozen, ik draai nu op een FSB van 148Mhz en die zit daar net niet op, en gaat op de BXmaster niet hoger dan 155Mhz. Heeft echter wel de Promise PDC 20262 Ultra ATA 66 Controller onboard inplaats van de Highpoint en het volgende.

the BXMaster has a PCI arbitrator chip on it, so any one of the 6 PCI slots can contain Bus Mastering cards.

Oftwel 6 echte PCI sloten.

Doe er je voordeel mee.
Pagina: 1