ipod touch 2G replacement digitizer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-10 16:33
Hallo allemaal,

Helaas ben ik zoals velen het slachtoffer geworden van een barst in mijn iPod touch 2G. Ik ben nu op zoek naar een vervangende digitizer die al geassembled is (dus met front bezel en home knop) om deze zelf in mijn iPod te zetten. Nu ben ik al gestuit op brapa.com en amazon (USA, FR en UK). Brapa is gewoon een NL winkel maar ik weet niet of ik die moet vertrouwen. Op amazon zijn talloze screens te vinden maar deze versturen of helemaal niet naar NL of voor 40 euro terwijl het product nog niet eens een 10tje waard is. Op google vind ik nog andere USA based websites, maar daar is het of niet verzenden of DX achtig verzenden (airmail en dan vervolgens geen idee wanneer en hoe het aankomt). Hebben jullie mede-tweakers misschien nog (goede) ervaringen met bepaalde onderdelen-webshops?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:10
Op eBay is er genoeg te vinden, in zowel Nederland als in het buitenland. Daar ga ik meestal heen voor onderdelen van kapotte producten. Vaak velen malen goedkoper :).

Weet je overigens zeker dat je alleen een digitizer nodig hebt? Soms is het namelijk zowat onmogelijk om de digitizer en het scherm los te maken en weer netjes vast te plakken. Dan is het makkelijker om er gewoon een scherm bij de kopen.

Als tip wil ik je overigens meegeven bij iFixit te kijken of daar een tutorial staat voor jouw iPod Touch. Ook moet je opletten met de door Apple gebruikte flat-cables. Deze kunnen erg makkelijk scheuren namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-10 16:23
Makkelijkst is inderdaad zoals je zelf aan schrijft de voorkant op frame te bestellen.

Ik repareer zelf regelmatig dit type ipod en kan uit ervaring zeggen dat, als je een digitizer op frame gebruikt, het een fluitje van een cent is.

Let wel op dat je goede kwaliteit onderdelen gebruikt. Ik heb wel eens wat goedkopere uit china gehaald maar deze hebben bijna altijd een namaak frame (en namaak glas) waardoor deze niet meer goed past.

Mocht je hulp of verder advies nodig hebben laat het even weten of stuur een dm.

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-10 16:33
Zijn er nog andere betrouwbare webshops dan de webshop van bovenstaande tweaker? Ik heb zelf nog irepair.com gevonden, ze rekenen 9 dollar voor shipping enhandling, is dat realistisch voor iets dat uit de USA komt? En hoe zit het met invoerbelasting/douane?

[ Voor 9% gewijzigd door tobitronics op 23-02-2012 18:34 ]