• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
Ola,

Wij willen graag onze audio goed monitoren tijdens het filmen met onze Canon 5D MK2. We hebben een draadloze Sennheiser GW 100 G3 set die we gaan gebruiken voor interviews en andere meuk. Nadeel hiervan is dat de audio in elke situatie anders is en die dingen nogal gevoelig zijn. Ik wil dus tijdens het filmen de audio het liefst via een 3.5mm headphone monitoren.

Een optie is om deze aan te schaffen pricewatch: Zoom H4n Handy Recorder en vervolgens de Sennhesier daarop aan te sluiten en de Zoom weer op de DSLR. Imho is dit niet ideaal, dit omdat je dan nog een ding aan je Dslr hebt hangen. Voordeel is wel weer dat je een backup van je audio hebt..

Iemand nog goede tips?

• Pinquin87
  • Laatst online: 25-01 09:31
Je kan met de Magic Lantern firmware via de av kabel de audio monitoren. Echter ben je hier wel beperkt in het volume en is de kwaliteit niet fantastisch. Als je het geld hebt, zou ik de zoom h4n of iets vergelijkbaars kopen.

• DaannO
  • Laatst online: 27-12-2025
Ik heb inderdaad naar die firmware-oplossing gekeken maar dat is inderdaad niet ideaal. Zitten meer nadelen dan voordelen imho aan. Denk dat het inderdaad een Zoom H4N moet worden.