Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahosensei84
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-03-2024
Hallo mensen!

Van te voren alvast bedankt voor jullie tijd om me berichtje te checken.

Ik zit een klein beetje met een probleem, mijn huidige kaart een Asus 8800GT heeft zen tijd een beetje gehad, en wil hem dus upgraden, maarrrrrrrrrrrrrrrr....

Mijn computer specs:

Asus p5q pro
4 gig ddr ram
E6750 @ 2.6 ghz (stock)
Windows Vista (Laatste SP)

Nu viel mijn oog op die 6870 Toxic van Sapphire, lijkt me een goede kaart voor een nette prijs.

Maar de vraag: Mijn processor is ook niet meer de nieuwste, bottleneckt die deze kaart?

Mijn uiteindelijke wens is games zoals Skyrim/Diablo 3 gewoon max op full hd to gamen.
(Skyrim misschien een beetje overdreven, maar Diablo 3 in ieder geval! :) )

Thanks voor jullie tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthony K
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-03 19:33
Bij skyrim is je cpu zeker een botlleneck, ze raden daar een quadcore cpu aan ik weet er alles van sant ik heb hem bijna uitgespeelt op mijn oude dual core met een 5670
Bij diablo 3 weet ik het niet maar ik denk dat ze daar ook een quad core aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahosensei84
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-03-2024
Bij diablo 3 geven ze duo core 2.4 ghz als recommended, dus daar voldoe ik wel aan.

Vreemd genoeg zag ik dit filmpje YouTube: Skyrim The Elder Scrolls V 1680x1050 Ultra - ati amd 6870 iemand met dezelfde processor (wel OC) op ultra.

Vond ik wel verbazingwekkend met zo'n heving spel als Skyrim. Maarja moet maar op goed geloof af gaan als zijn specs echt zo zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 13:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Die fps is op die resolutie gewoon goed haalbaar, alleen in steden krijg je het iets zwaarder.
Als je je cpu overclocked dan gaat het je wel lukken, als jij ook op 1680 bij 1050 gaat spelen dan kan die kaart het ook wel aan. Het ligt aan jouw persoonlijke voorkeur voor min fps hoe hoog je de instellingen zet.

Waarschijnlijk ben je met meerdere spellen wel cpu limited zonder overclock. Met overclock zal dit wat minder zijn, maar dat maakt je cpu nog steeds geen quadcore :P.
Maar stel dat je een keer een nieuwe cpu neemt dan kan je je videokaart gewoon meenemen.

Verder is de skyrim engine goed tweakbaar dus je kan nog wel wat dingen veranderen ;).

offtopic:
groeten hoeft niet in een post ;)

Dit topic is gesloten.