2 netwerken geen Internet

Pagina: 1
Acties:

• firefly112
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-02 22:30
Ik heb sinds een paar dagen een vreemd probleem.
ik krijg met mijn server thuis (Windows server 2008 r2) geen internet verbinding meer.
ik kan wel via Internet en Lan een RDP verbinding maken naar de server. hij is dus wel goed verbonden met internet en mijn router. alleen kan ik van af de Server niet interneren. met alle anderen apparaten binnen mijn netwerk wel. ik heb de Netwerk verbinding gezet op DHCP en Static en het mocht bij de niet werken.
Wat ook vreemd is is dat ik in het Netwerk Centrum van Windows server dat er 2 netwerken zijn.
dit is opzich vreemd aangezien ik maar 1 netwerk heb en maar 1 netwerk kaart in de Server zit.
ik heb ook geen bluetooth module of een Virtuale applicatie zal als vmware of hyper-v.

als ik een ping doe binnen binnen mijn netwerk gaat het allemaal goed. alleen ga ik naar buiten pingen krijg ik wel een DNS result. ook na een DNS Flush. alleen kan ik het niet pingen.
als ik dan een tracert uit voer komt hij nog niet eens bij me Router (192.168.1.1)
het lijkt er dus op of er nog een 2 Default Gateway staat ingesteld. die naar zich zelf wijst (192.168.1.113)
ook als ik een ping uit stuurt krijg ik een destination host not reachable fout van de server zelf en niet van de router.

als ik via ipconfig kijk zie ik ook niks fout staan.
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/4ki900.png

• firefly112
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-02 22:30
Ik heb het probleem nu zelf kunnen oplossen.
wat mij in eens opviel was dat de machine 2 default gateways had.
1 0.0.0.0
2 192.168.1.113

door dit had de machine geen internet.

Door route delete 0.0.0.0 uit te voeren.
en via regedit de default gateway aan te passen werkt het weer.

• col-dejong
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-12-2025
(jarig!)
Afgelopen weekend heb ik dit thuis ook eens gehad met mijn laptop door veelvuldig aanpassen van mijn TCP/IP gegevens van mijn wireless adapter. Op een gegeven moment had ik geen internetmogelijkheden meer terwijl altijd daarvoor mijn DHCP server wel de goede waarden doorgaf.
Misschien dat Windows 7 / Windows Server 2008 R2 het niet erg leuk vind als er meerdere wijzigingen worden gedaan in je TCP/IP settings.

Hierbij was een simpele reboot al genoeg om dit probleem te verhelpen :)