MBP 4.1 Verticale blauwe streep

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:57
Weet iemand toevallig wat dit probleem is? Er loopt één verticale blauwe lijn (1px breed) over mijn scherm, bij witte achtergronden is hij juist wat gelig. Ik heb er eerder last van gehad, maar toen ging het spontaan weer weg, maar nu is het terug en volgens mij blijvend.

Eerst kon ik nog wat met de monitor bewegen om het probleem op te lossen, maar dat werkte later ook niet meer. Dus ik had een nieuw kabeltje besteld. Maar toen ik het kabeltje eindelijk binnen had (weet je hoe lastig dat antiek spul te vinden is ;) ) was het al weer weg.

Toen het kabeltje maar vervangen, maar dat heeft geen effect gehad.

Andere tips? :)

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:55
Wellicht heb je problemen met de grafische chip. Je valt volgens mij in de doelgroep :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meneer de beer
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-08 16:46
Deze streep heb ik aan de andere kant van de display staan (MBP 4.1 2,5ghz), dit heeft echter niets te maken met de video chip!
Mijn logicboard is begin januari vervangen ivm het nvidia probleem, echter de streep bleef.
denk dat het een connectie probleem is in de aansluiting van het display, of de display zelf O-)

[ Voor 3% gewijzigd door meneer de beer op 21-02-2012 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Ik ben inderdaad ook bang dat het het LCD scherm zelf is, of de chip die de aansturing verzorgt tussen de MBP en het LCD, het scherm zelf is op ebay te vinden voor $150 en de schip voor $60. Moet maar eens kijken wanneer ik dat doe.

Weet nu in ieder geval hoe ik het scherm open en weer in elkaar krijg, dat was nog best een pittige klus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-10 22:03

Zygivt

Evenaren en overtreffen

is het een idee om een extern scherm aan te sluiten en of een screenshot te maken om opties uit te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Screenshot zit het niet in, een extern scherm heeft er ook geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedbase
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-10 16:57
Er is gister een EFI update uitgebracht voor 2008 15" mbp's, maar dat was voor flikkerende schermen. Niet echt jouw issue, maar misschien zit ie ook bij jou in de software update. Baat het niet dan schaadt het niet.

Update

[ Voor 3% gewijzigd door diedbase op 29-02-2012 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
diedbase schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 16:03:
Er is gister een EFI update uitgebracht voor 2008 15" mbp's, maar dat was voor flikkerende schermen. Niet echt jouw issue, maar misschien zit ie ook bij jou in de software update. Baat het niet dan schaadt het niet.

Update
Ik heb een Early 2008 model. Net voor de unibody's aan. Toch bedankt, hoewel ik denk dat het een hardware probleem is.

Heb nu een blauwe achtergrond, dan zie je het al een stuk minder. ;( Kijk zo en zo meestal naar een extern scherm, dus echt veel last heb ik er niet van, maar vind het jammer. Als er wat geld over is maar eens een LCD paneel halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-10 22:03

Zygivt

Evenaren en overtreffen

ZpAz schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 14:23:
Screenshot zit het niet in, een extern scherm heeft er ook geen last van.
Dat gok ik dat je de videokaart kan uitsluiten en het probleem in jou schermpje zit.
Pagina: 1