Kleurbereik MacBook pro

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Macbook pro eind 2010 heeft sindskort een probleem met de displayinstellingen van het interne scherm, op een extern scherm worden de kleuren relatief goed weergeven. Er missen behoorlijk wat details.

Onderstaande image toont het probleem met de pro:

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/f0162p.jpg

Ik heb geprobeerd om via systeemvoorkeuren de kleurkalibratie aan te passen maar dit zet tot op heden geen zoden aan de dijk.

Helaas gaat mijn kennis met betrekking tot osx Lion niet verder dat dat.

Hopelijk kunnen jullie mij uit de brand helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Vraag 1: wat is er "sinds kort" veranderd?
Vraag 2: welke kleurprofielen staan er nu aan voor beide schermen?
Vraag 3: bekijk het nog eens als je beide schermen op ongeveer dezelfde helderheid hebt gezet.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kleuren-lcd zijn de beiden kleurprofielen. Na kalibratie veranderd er helaas weinig. Helderheid heeft geen invloed op de kleurinstellingen. Tijdens het opstarten van de pro en in XP/W7 heb ik dezelfde problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 18:13
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 21:34:
Tijdens het opstarten van de pro en in XP/W7 heb ik dezelfde problemen.
Klinkt dus alsof het OS onafhankelijk is.

Pak eens een willekeurige USB schijf, en installeer daar Lion op. Dan heb je een schone OS X installatie om te kijken of het probleem dus software gerelateerd is. Is daar het probleem ook, leg het voor bij de verkoper/winkel/APR en kijk wat die erover zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Wat is nou precies het probleem? Wat had je verwacht en/of hoe was het eerder?

Hetzelfde profiel gebruiken voor beide schermen is in elk geval niet goed. Het Kleuren LCD profiel is gemaakt voor het interne scherm van de MacBook. Voor je Samsung moet je een ander profiel kiezen.

De MacBook staat te donker in vergelijking met de Samsung of de Samsung staat te helder. Op deze foto zie ik bijvoorbeeld heel weinig detail op de Samsung in het centrum (wit uitgebeten), maar jij zegt juist dat je interne scherm problemen geeft?

De iconen lijken me verder normaal van kleur op je MacBook. Of is de Andromeda nevel gedithered (geen vloeiend kleurverloop)? Ik kan dat uit deze foto met zoveel ruis niet opmaken.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCrins
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-09 14:56
Of is toevallig onder Universele Toegang het contrast 'verbeterd'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Ik heb met mijn vorige MBP uit 2006 het probleem gehad dat om de zoveel tijd de kleuren echt helemaal crap waren. Soort palette fout alsof het display dacht maar 256 kleuren te ondersteunen. Een PRAM reset en / of een SMC reset hielp dan vaak, dan waren de kleuren daarna weer goed.

Hier stond achterhaalde informatie…

Pagina: 1