is dit de juiste bluray brander voor mij?

Pagina: 1
Acties:

• Drukkert
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-01 07:09
hallo allen,

ik zou graag willen weten of de bluray brander die ik op het oog heb ook kan doen wat ik zou willen.

de brander die ik op het oog heb; Sony Optiarc BD-5300S Zwart

de reden dat ik deze op het oog heb is dat er een sata 300 aansluiting op zit, hij kan branden op 12 speed en
de prijs is acceptabel.

wat ik ermee wil doen is blu-ray (3d) films branden om op een stand alone player op (3d) televisie af te spelen.

als ik deze brander aanschaf, maak ik dan de juiste keuze, of is het verstandig om een ander apparaat te kiezen?

alvast bedankt voor jullie reacties!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:08
De kans dat je een tweaker treft, die meerdere BD branders heeft geprobeerd en vergeleken is klein. Zoek dus naar vergelijkende tests, waarin ook deze brander is opgenomen met in het achterhoofd jouw specifieke eisen.

Deze brander kan overigens waarschijnlijk gewoon wat je wilt, maar de duivel zit natuurlijk in het detail en daardoor kun je enkel zelf bepalen wat belangrijk voor je is.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:07

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Houd er rekening mee, dat branden op 12x alleen mogelijk is met specifieke/goedgekeurde media. Resultaten kunnen dus tegenvallen met 'reguliere' schijfjes.

Bij een dual layer BD gaat die snelheid sowieso flink omlaag, omdat dat lastiger is om te branden.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Let wel dat blu-ray's branden een vrij prijzige aangelegenheid is. Persoonlijk denk ik dat je beter kunt investeren in een mediaspeler of een streaming oplossing. Deze zijn op de lange duur veel goedkoper en leveren dezelfde kwaliteit.

• Drukkert
@alex3305: ja, een mediaplayer heb ik al dat is idd stukken goedkoper draaien!
een bluray speler is voor erbij ;-)

@ Michael Knight: op 12 speed branden zal eerder uitzondering dan regel zijn, daar heb je gelijk in.

@ParkOverall: het ging mij erom om reacties te krijgen zoals hierboven, maar misschien is er iemand die dezelfde writer heeft en inmiddels ook een beetje heeft getest en om zich heen gekeken.

ik heb inmiddels ook al een andere writer gezien: LG Bluray Brander BluRay Writer 10X,SATA
gewoon bij de mycom af te halen bij mij om de hoek, ook wel handy...

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:08
Ik zou zeker even een test lezen als je daar de tijd nog voor wilt nemen. Alhoewel alle branders hoogstwaarschijnlijk functioneren, bleek uit eerdere tests van voornamelijk dvd branders dat de verschillen toch nog aanzienlijk zijn. Vooral de brandkwaliteit kan behoorlijk verschillen. Ook een test van blanke schijfjes lezen kan absoluut nut hebben.

Hoewel je dus met iedere brander/schijfje combinatie wel een bruikbare BD zult verkrijgen, is het vanzelfsprekend interessant voor een vrijwel gelijke prijs een beter apparaat te kunnen krijgen. Hardwareinfo.nl zou ik in de gaten houden, testen af en toe deze zaken voor o.a. hun magazine.

Verder is de software, al dan niet meegeleverd, natuurlijk nog een punt van interesse/aandacht.

• Drukkert
bruikbare tips, bedankt allemaal.
Pagina: 1