Harde schijf delen via thuisnetwerk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-06 03:31
Beste Tweakers,

Ik wil bij voorbaat vermelden dat ik totaal geen ervaringen heb met thuisnetwerken dus hierin nogal een leek ben.
Uurtje Google en trial and error heeft me niet verder geholpen. Het probleem is als volgt: Ik wil harde schijf F: op PC1(Admin-pc) kunnen benaderen via PC2 zodat ik bestanden van F: kan kopiëren naar PC2.

Beide pc's zijn draadloos aangesloten op dezelfde router.

Wat ik heb gedaan: op pc1 (Admin-pc) rechtsklik op F: ->Delen=>Geavanceerd delen-> Netwerk bij Machtigingen voor F toegevoegd. Zie onder (klikbaar)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/95C33.png

Nu kan ik op PC2, PC1 niet benaderen met errorcode 0x80070035. Geen toegang tot Admin-PC.

Firewall op PC1 is uitgeschakeld.
NetBios via TCP/IP ingeschakeld
PC2 is via Thuisgroep verbonden aan PC1

Het gekke is, ik heb het ook andersom geprobeerd, dus op PC2 een schijf gedeeld en dat is wel gelukt!

Weten jullie hoe op PC2 PC1(Admin-PC) kan benaderen?

[ Voor 8% gewijzigd door n0elite op 20-02-2012 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-03 20:32

LnC

The offending line...

Kijk even voor de zekerheid hoe de share instellingen staan op PC-2. Kan misschien zijn dat die van PC-1 net iets anders zijn. Tevens gezocht op je foutcode die je krijgt. Er wordt vaak gerept over dat een firewall van b.v. Norton de boosdoener kan zijn. Bron.
Kan je ook pingen vanaf Pc-2 naar PC-1?

Voor de zekerheid, open command promt en type vanaf PC-2 en vice-versa vanaf PC-1 in b.v.:
code:
1
ping 192.168.1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

Op PC1 "met wachtwoord beveiligd delen" aan staan en op PC2 niet?

Afbeeldingslocatie: http://files.computertotaal.nl/2011/9/Netwerk-met-Mac-en-pc_01.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:20
Is hier al een oplossing voor gevonden? Ik ziet hier nl met eenzelfde probleem: ik kan vanaf mijn laptop wel via de Thuisgroep bij bestanden op de laptop van m'n vriendin (beide pc's met Win7 Home Premium), maar andersom niet (dan krijgt ze foutmelding 0x80070035.
Ik heb zo ongeveer 'alles' al gecontroleerd wat via Google naar boven komt; pingen lukt, netbios lijkt goed te staan, WINS instellingen staan op beide pc's hetzelfde, instellingen voor delen van bestanden staan hetzelfde. Ook met op beide pc's de firewalls/antivirus uitgeschakeld geen resultaat.
Het vreemde is dat het wel heeft gewerkt. Ik heb het idee dat het wellicht niet meer werkt sinds ik op mijn laptop via Samba binnen Ubuntu (dualboot op mijn laptop) een map heb gedeeld (dezelfde als ik wil delen in Win7). Als ik via Ubuntu draai geen problemen overigens. Voor de duidelijkheid: de betreffende map staat op een tussen Win7 en Ubuntu gedeelde NTFS partitie.

edit:
Met wachtwoord beveiligd delen staat op beide pc's uitgeschakeld, Netwerkdetectie staat aan, evenals file en printer sharing, public folder sharing. Ook op beide pc's 128 bits versleuteling en Allow Windows to manage homegroup connections.

[ Voor 17% gewijzigd door Thedr op 20-05-2012 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:01
Heb je "netwerkdetectie inschakelen" en "bestands -en printerdeling inschakelen" aanstaan in je opties voor te delen?

Als je geen wachtwoorden op de pc's hebt staan voor in te loggen zou je beter "met wachtwoord beveiligd delen" uitschakelen.

Overigens zou ik bij de sharemachtigingen bij Iedereen de vinkjes aanzetten.(Hoewel dit minder veilig is natuurlijk, maar ik neem aan dat je draadloos netwerk beveiligd is.)

Kijk ook even of onder het tabblad beveiliging alles juist staat.

[ Voor 7% gewijzigd door skelleniels op 20-05-2012 15:33 ]

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Aan de layout te zien heb je denk ik Windows 7 en het delen van mappen gaat daar doorgaans heel wat vlotter dan een hele schijf. Blijkbaar is dit laatste in Windows 7 bewust moeilijker gemaakt, in Windows XP was het namelijk een makkie.

Mappen dus, selecteer de gewenste map en klik bovenin de verkenner op "Delen met" en vervolgens op "Specifieke personen". Klik onder Naam op "Iedereen" en onder Machtigingsniveau op "Lezen/schrijven". Klaar. Dit kun je uiteraard voor elke gewenste map herhalen.
Pagina: 1