Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het omzetten van een raster logo naar een vector logo.

Nu heb ik een twee vragen:
1..Ik gebruik momenteel Adobe Illustrator hiervoor, is dit het meest geschikte programma?
2..Welk bestandsformaat is de meest gangbare?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-07 11:16
Het is maar net wat je fijn vindt, maar zelf zou ik idd gaan voor Adobe Illustrator. In dat geval is opslaan als *.ai het beste naar mijn mening.

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ken meerdere mensen die er ook Flash voor gebruiken. Het is minder bedoeld voor puur tekenen, maar door de net andere insteek kan het, al naar gelang je persoonlijke voorkeuren, prettiger werken.

Persoonlijk vind ik Illustrator werkbaar, maar zou ik het liever à la Flash doen. Een combinatie van beide zou ideaal zijn, want Illustrator biedt weer meer met het oog op lagen, filters et cetera.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2012 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• likewise
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-09 23:25
Er is (ook als online tool) een zeeer goede automatische vectorizer te vinden, die moet je zeker proberen:

http://vectormagic.com/

.AI maar ook .EPS zijn gangbare formaten in de drukkerij wereld, SVG voor het web, etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NijntjeRocks
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-09 20:10

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

Illustrator is specifiek gericht op vector illustraties.
Met Illustrator kun je prima (bijna) automagisch Tracen: ideaal in jou situatie :-)

Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord! - Publish-X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-10 15:24

Stoney3K

Flatsehats!

Misschien een klein zijspoortje, maar weet iemand een goeie vectorizer voor filmpjes? Met name tekenfilms.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Stoney3K schreef op maandag 20 februari 2012 @ 21:47:
Misschien een klein zijspoortje, maar weet iemand een goeie vectorizer voor filmpjes? Met name tekenfilms.
Volgens mij bestaat er geen applicatie die dat kan. Wel kun je alle frames eruit halen en dan één voor één vecorizen, dat zou wel moeten lukken met een of ander script in combinatie met een geschikt programma.

Overigens is er wel thread op doom9 welke dit onderwerp behandelt. Daar is in ieder geval een script te vinden om tekenfilms op te poetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stoney3K schreef op maandag 20 februari 2012 @ 21:47:
Zijn er ook vectorformaten om het weer af te spelen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-10 15:24

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 22:26:
[...]

Zijn er ook vectorformaten om het weer af te spelen dan?
Niet voor een raster-monitor natuurlijk. :+

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-09 16:52
Richard Linklater heeft twee films gemaakt waarbij alle beeldinfo beeld voor beeld is omgezet naar vectoren en hier vervolgens weer een film van gemaakt. De eerste (Waking Life) is met de hand door diverse illustratoren gevectoriseerd (met software speciaal hiervoor geschreven), je ziet ook duidelijk verschillende stijlen in de film langskomen. De tweede (A Scanner Darkly) is met dezelfde software gemaakt, maar wat minder varierend qua stijl. Het proces heet rotoscoping, in dit geval is met Rotoshop de boel weer achter elklaar geplakt tot een geheel. Misschien als je zoekt op Rotoscoping dat je meer vindt, bv dit.
Of voor simpeler omzetten in After Effect.

[ Voor 8% gewijzigd door Savantas op 21-02-2012 13:43 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Pagina: 1