Geschikte router

Pagina: 1
Acties:

• Zuaro
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-01 14:31
Hallo,
Momenteel wordt het hele huis hier (4 personen) helemaal gestoord van het uitvallen van het internet/restarten van de router. We hebben hier een Thomson Speedtouch ST780, en hij valt gemiddeld 2/3x per dag uit (restart), dit gebeurt vaak als er een computer wordt aangezet of er een ander apparaat van het draadloos netwerk gebruik gaat maken (gebeurt niet altijd). We hebben deze router gekregen/bruikleen van XS4all, helaas wil XS4all ons geen nieuwe router geven tenzij wij een nieuwe abonnementsvorm nemen.

2 kabels gaan direct van de Speedtouch naar 2 Pc's
1 kabel loopt naar zolder, daar staat een Accton splitter waaruit 1 kabel naar pc loopt en de andere naar PS3.

Via wifi hebben we soms nog 2 laptops en 3 mobiele apparaten die gebruik maken van het netwerk.

Router al een keer helemaal gereset naar fabrieksinstellingen maar dat had geen resultaat.

We zijn nu eigenlijk hier in huis op het punt dat we een nieuwe router willen aanschaffen ik heb al een beetje op internet gekeken maar weet eigenlijk helemaal niet waar ik op moet letten.
We gebruiken ons netwerk voornamelijk voor mail/youtube/downloads/gamen (+port forwarding)

~Zuaro

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je zegt een splitter? Bedoel je niet gewoon een switch :?

Verder: dit zal ADSL zijn. Wat let je om een zelf een ADSL modem van een fatsoenlijk merk te kopen en te testen of dat wel goed werkt?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Zuaro
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-01 14:31
The Eagle schreef op maandag 20 februari 2012 @ 18:14:
Je zegt een splitter? Bedoel je niet gewoon een switch :?

Verder: dit zal ADSL zijn. Wat let je om een zelf een ADSL modem van een fatsoenlijk merk te kopen en te testen of dat wel goed werkt?
Afbeeldingslocatie: http://www.marktplaza.nl/images/1/38/Accton-c-heeta-Hub-power-12743138.jpg
Zo'n ding is het (niet precies deze).

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:36
wat The Eagle al zegt,

zelf een adsl modem kopen, die in bridge (laten) zetten, en vervolgens een fatsoenlijke cisco (linksys) router kopen,

verder nog een 2de acces point kopen die ergens in huis extra geplaatst word (als extra apparaat voor al dat draadloos)

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-02 15:09
Wat misschien ook een optie is, is om je KPN telefoonlijn eruit te gooien, en dan bellen via voip van xs4all te nemen. Dan krijg je een nieuwe Fritsbox, wat mij echt heerlijk bevalt. (Had eerst ook zo'n speedtouch, die ging toen dood, overgestapt op een Linksys adsl modem/router combo die erg goed werkte, en recent ook overstapt naar bellen via xs4all, wat toch weer bijna 10 euro per maand goedkoper was). Maar mocht je toch op zoek zijn naar een andere router/adsl modem kan je me altijd een DM sturen. Dat ding ligt hier echt helemaal niets te doen. Hoewel als ik jou was, zou ik toch telefonie erbij nemen. Je bent goedkoper uit, en je krijgt de nieuwe Fritsbox met 300N wireless.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.