Onlangs heb ik van een mede tweaker een setje 2GB DDR2 werkgeheugen overgenomen voor het uitbereiden van mijn huidige 2GB werkgeheugen.
geheugen wat er altijd al in zat: Kingston KVR800D2N6K2/2G
Nieuw te plaatsen geheugen: Kingston KVR800D2N5K2/2G
In totaal nu dus 4 bankjes.
Vandaag had ik tijd, dus ik stop de 2 extra bankjes erin, druk de PC aan, en er komen gelijk redelijk lange eentonige piepjes van het moederbord, niet goed dacht ik, dus ik haal 1 bankje eruit, en probeer weer te starten... nu geen probleem. Dus dat zal het wel aan dat ene bankje liggen, dus ik wissel de 2 om... werkt gewoon weer. Nu draait mijn PC op de 2 nieuw geplaatste bankjes en vraag ik mij af wat ik fout doe aangezien ze beide wel blijken te werken, en ook samen wel werken aangezien het met 3GB wel werkt?
Specs van mijn PC:
- MOBO: MCP61SM-AM Dual Core AM2.
- CPU: AMD Athlon 64 x2 4200+.
- RAM: DDR2, 2GB Kingston. (2x 1GB).
- GPU: Nvidia GeForce 9600GT, 512MB.
- PSU: 250W.
- Windows 7 Ultimate 64-bits.
geheugen wat er altijd al in zat: Kingston KVR800D2N6K2/2G
Nieuw te plaatsen geheugen: Kingston KVR800D2N5K2/2G
In totaal nu dus 4 bankjes.
Vandaag had ik tijd, dus ik stop de 2 extra bankjes erin, druk de PC aan, en er komen gelijk redelijk lange eentonige piepjes van het moederbord, niet goed dacht ik, dus ik haal 1 bankje eruit, en probeer weer te starten... nu geen probleem. Dus dat zal het wel aan dat ene bankje liggen, dus ik wissel de 2 om... werkt gewoon weer. Nu draait mijn PC op de 2 nieuw geplaatste bankjes en vraag ik mij af wat ik fout doe aangezien ze beide wel blijken te werken, en ook samen wel werken aangezien het met 3GB wel werkt?
Specs van mijn PC:
- MOBO: MCP61SM-AM Dual Core AM2.
- CPU: AMD Athlon 64 x2 4200+.
- RAM: DDR2, 2GB Kingston. (2x 1GB).
- GPU: Nvidia GeForce 9600GT, 512MB.
- PSU: 250W.
- Windows 7 Ultimate 64-bits.