Toon posts:

Oude versterker aansluiten op nieuwe tv

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een versterker (NAD Stereo Receiver 7130) en TDL speakers gekregen. Er zit nu een cd-speler op aangesloten en vroeg me af of het mogelijk is om m'n tv aan te sluiten op de versterker.

Foto van de aansluitingen op de versterker, op dit moment zijn de aansluitingen van de CD. speakers (A) en de kabelaansluiting aangesloten.

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/33w2hpd.jpg

Mijn vraag is dus: is het mogelijk om m'n tv er op aan te sluiten?

Edit: Hier staat ook nog een handleiding voor de versterker, maar ikzelf word er niet veel wijzer uit.
http://nadelectronics.com...vers/7130-Stereo-Receiver

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2012 16:29 ]

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-01 16:22
Dat kan, als je tv een rood wit uitgang heeft (ben de naam vergeten) kun je die ook gewoon op je versterker aansluiten. Heb ik hier ook met een Sony Bravia en een oude Dual versterker.

Verwijderd

Topicstarter
Knul schreef op maandag 20 februari 2012 @ 16:32:
Dat kan, als je tv een rood wit uitgang heeft (ben de naam vergeten) kun je die ook gewoon op je versterker aansluiten. Heb ik hier ook met een Sony Bravia en een oude Dual versterker.
Zoiets dacht ik al. Die rode en witte ingang zitten inderdaad op m'n tv, maar waar zou ik het dan moeten aansluiten op m'n versterker?
Ook wil ik zeker weten dat er geen kans is dat ik m'n speakers opblaas, want dat zou erg jammer zijn.

• ikke26
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:10
Je kunt deze aansluiten op de CD of aux ingang.

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-01 16:22
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 16:37:
[...]

Zoiets dacht ik al. Die rode en witte ingang zitten inderdaad op m'n tv, maar waar zou ik het dan moeten aansluiten op m'n versterker?
Ook wil ik zeker weten dat er geen kans is dat ik m'n speakers opblaas, want dat zou erg jammer zijn.
Dat maakt niet uit, je kan hem inderdaad aansluiten op de CD of Aux uitgang. Zolang rood maar in rood zit en wit in wit is er niets aan de hand. Even het goede kanaal op je versterker zoeken en klaar :)

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:05
Je kan je TV inderdaad aansluiten op de CD of de AUX ingang, maar het ligt er wel aan wat voor TV je hebt en of deze ook uitvoer doet over de rood/witte tulp uitgangen.
Als je TV dat gewoon doet kan je hem dus op de bovenstaande manier aansluiten met een stereo(rood/witte) tulp/tulp kabel.

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 29-01 11:20
Je kan het desnoods ook via de SCART aansluiting doen. Even een scart adapter halen waar je ook tulp stekkers op kan aansluiten en een schakelaar voor in / uit heeft.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-01 14:54

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 16:37:
[...]
Hoe wil je iets opblazen? Stereo RCA doet alleen signaal en niets van vermogen. Voor de versterker is de aangesloten TV niets anders dan de aangesloten CD-speler.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 29-01 11:20
Zolang je je tv niet op de phono ingang zet gaat het wel goed.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Pagina: 1