Scherm- en bestandsdeling met Apple ID werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-10 16:23

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
Op zowel mijn MacbookPro als mijn iMac draait Lion 10.7.3
Met mijn Mac kan ik met behulp van mijn Apple ID wel het scherm van mijn MBpro delen echter andersom niet.

Als ik met mijn MBpro mijn iMac probeer over te nemen met behulp van mijn Apple ID dan krijg ik de foutmelding 'Identiteit niet geaccepteerd'.

Als ik op mijn iMac een gebruiker aanmaak dan kan ik met behulp van die gegevens wel inloggen met mijn MB maar het moet toch beide kanten op werken met een Apple ID?

Wat heb ik gedaan;
- alias verwijdert (bij gebruikers)
- uitgelogd van iCloud
- schermdeling uit en aangezet
- schijfcontrole

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-10 22:03

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Dat wat je wil heb ik geen verstand van, maar toevallig gekeken bij preferences --> sharing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
Zygivt schreef op maandag 20 februari 2012 @ 16:40:
Dat wat je wil heb ik geen verstand van, maar toevallig gekeken bij preferences --> sharing ?
Begrijp niet helemaal wat je hiermee wil zeggen maar natuurlijk staat sharing (delen) aan.

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-10 22:03

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Maverick2001 schreef op maandag 20 februari 2012 @ 17:09:
[...]

Begrijp niet helemaal wat je hiermee wil zeggen maar natuurlijk staat sharing (delen) aan.
Remote login, Remote Management etc. Staan/moeten die aan (staan) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
Zygivt schreef op maandag 20 februari 2012 @ 17:26:
[...]

Remote login, Remote Management etc. Staan/moeten die aan (staan) ?
Met alle respect maar ik denk niet helemaal dat je weet wat ik bedoel of wat het probleem is. De instellingen staan goed! Schermdeling en bestandsdeling is in combinatie met het opgeven van je Apple ID bij de gebruikersgegevens moeten voldoende zijn om een verbinding te leggen tussen 2 computers. Zoals in de TS ook aangegeven kan ik wel de MB pro overnemen met mijn iMac maar andersom niet. De gegevens zijn exact hetzelfde ingesteld.

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Laatst online: 13-10 08:38
Heb je twee verschillende accounts (username&password) op de machines? :)
VNC/screensharing werkt (in ieder geval) op basis van local accounts. Dus, met je MacBook inloggen op je iMac doe je met één van de users die op je iMac staat geinstalleerd. Daarnaast moet je die specifieke user (of all users) access geven. De instellingen vind je inderdaad onder Sharing > Remote Management.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
Willem schreef op maandag 20 februari 2012 @ 20:16:
Heb je twee verschillende accounts (username&password) op de machines? :)
VNC/screensharing werkt (in ieder geval) op basis van local accounts. Dus, met je MacBook inloggen op je iMac doe je met één van de users die op je iMac staat geinstalleerd. Daarnaast moet je die specifieke user (of all users) access geven. De instellingen vind je inderdaad onder Sharing > Remote Management.
Ik heb inderdaad 2 verschillende accounts. Als je in je gebruikers account je 'Apple id' invoert dan hoef je verder niet je gebruikers binnen 'delen' in te stellen. Dat is juist het mooie van het gebruik met je Apple id dat je dat niet verder hoeft in te stellen op al je computers.

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Laatst online: 13-10 08:38
Maar heb je het al zonder Apple ID geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
Willem schreef op maandag 20 februari 2012 @ 23:12:
Maar heb je het al zonder Apple ID geprobeerd?
Zoals in de TS aangeven kan ik met het aanmaken van een gebruiker wel de andere computer overnemen. Het gaat dus puur om de situatie met een Apple ID

Pura Vida

Pagina: 1