Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-06 08:45
" Telecomaanbieder Hi komt met een nieuwe soorten abonnementen waarbij klanten toestellen kunnen leasen. Ook de rest van abonnementsstructuren worden omgegooid.

Telecomprovider Hi gooit alle abonnementsvormen om. Telecomprovider Hi gooit alle abonnementsvormen om.

Nieuwe klanten kunnen voortaan kiezen uit verschillende databundels, gaande van 0MB per maand met een internetsnelheid van 32Kb/s voor €10 per maand tot een bundel van 2.000MB met een snelheid van 14Mb/s voor €30 per maand. Opvallend is dat gebruik buiten de bundel geen geld kost, enkel de snelheid wordt naar het basisniveau van 32Kb/s bijgesteld. Volgens Hi is dat voldoende om berichten te kunnen sturen via diensten als WhatsApp.

Het leasen van een toestel kost tussen de €0 en €35 per maand. Het is nog niet bekend welke toestellen in welke prijsklasses vallen, maar het is redelijk om aan te nemen dat populaire toestellen als de iPhone dichter bij de maximale prijs zitten dan minder populaire smartphones. Wel belooft Hi bij een kapot toestel binnen vier uur een reparateur langs te sturen. Is de telefoon niet meer te repareren, dan krijgt de klant meteen een toestel met hetzelfde besturingssysteem ter vervanging.

Tenslotte kan gekozen worden uit een bel- en sms-bundel, al is het ook mogelijk om er geen te kiezen en dan buitenbundeltarieven te betalen als er gebeld moet worden. Hiermee springt Hi in op de trend dat sms-verkeer drastisch is afgenomen het afgelopen jaar, omdat klanten steeds meer apps als WhatsApp en BlackBerry Messenger gebruiken.

De nieuwe abonnementen gaan op 12 maart in
hoe willen ze dit uberhaupt gaan regelen... ?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Dat niet alleen, wat is het voordeel ervan voor HI zelf? Die monteurskosten bijv. komen er toch alleen maar bij?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-06 00:50

ralpje

Deugpopje

koentjuh1987 schreef op maandag 20 februari 2012 @ 16:15:
[...]

hoe willen ze dit uberhaupt gaan regelen... ?
Ze kopen toestellen in en die mag je voor een x-bedrag per maand gebruiken. Waarschijnlijk lease je voor een minimum van 12 maanden waarbij 12 maal het maandbedrag hoger is dan de gebruikelijk aanschafprijs, dus kunnen ze je een nieuw toestel leveren als het toestel wat je in gebruik hebt defect is.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-06 08:45
moet zeggen dat ik er er zelf het nut nog neit van inzie... in deze tijden is het als consument toch niet aantrekkelijk? tegenwoordig kun je met verzekeringen ook al een nieuw toestel krijgen (afhankelijk van de schade of het defect)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-06 14:55

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Volgens mij gaat de high end gebruiker er dan toch flink op achteruit?
Ik heb nu namelijk een nokia E7 (op dag van de lancering gekregen), met hi 35 2 jaar + onbeperkt sms en Xtra internet bundel.

Volgens mij maandelijkse kosten van zo een 45 a 50 euro, maar als ik dat in het nieuwe abo bereken dan zit ik al gauw op een 60 a 70 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlasHie_FlaSh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-06-2021
voordeel is dat je altijd de garantie hebt op een werkend toestel wat betreft het standaard fabriekgarantie betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:33

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

warhamstr schreef op maandag 20 februari 2012 @ 16:18:
Dat niet alleen, wat is het voordeel ervan voor HI zelf? Die monteurskosten bijv. komen er toch alleen maar bij?
Welke monteurskosten? Gewoon vervangen als hij kapot is. Grote voordeel van Hi is dat ze een enorme partij in kunnen kopen met veel korting en die weer leasen aan de gebruikers.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

FlasHie_FlaSh schreef op maandag 20 februari 2012 @ 22:37:
voordeel is dat je altijd de garantie hebt op een werkend toestel wat betreft het standaard fabriekgarantie betreft.
Ik heb al 8 jaar een nokia en die geven 2 jaar garantie op hun toestellen. Dit is dus niet van toegevoegde waarde voor mij. Aangezien ik niet verwacht dat zij waterschade gaan vergoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-06 12:38
Zygivt schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 14:10:
[...]

Ik heb al 8 jaar een nokia en die geven 2 jaar garantie op hun toestellen. Dit is dus niet van toegevoegde waarde voor mij. Aangezien ik niet verwacht dat zij waterschade gaan vergoeden.
Maar Nokia komt niet bij je langs met een monteur voor reparatie/vervanging neem ik aan. Bij HTC ben je ook je phone kwijt voor een paar weken.

Ik weet het nog niet. Het zal helemaal van de leasekosten afhangen. Op zich vind ik het milieu-aspect wel positief. Nu zul je heel wat jongeren hebben die een la vol oude gsm's hebben liggen waar ze nooit meer wat mee doen. Nu wordt je phone tenminste weer gerecycled.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:51

SuBBaSS

-has Ryzen

Atomsk schreef op zondag 26 februari 2012 @ 16:45:
[...]

Maar Nokia komt niet bij je langs met een monteur voor reparatie/vervanging neem ik aan. Bij HTC ben je ook je phone kwijt voor een paar weken.
Nou geloof ik er persoonlijk ook geen donder van dat Hi! dit wel gewoon voor consumenten gaat leveren. Een "gsm-monteur" binnen 4 uur laten langskomen.. Dat zal wel een of andere koeriersdienst moeten worden, want als ze er echt een getrainde monteur op afsturen wordt het een beetje een duur geintje voor Hi!.

Nee dit wordt vast heel wat mooier voorgesteld dan het uiteindelijk zal zijn en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het gewoon een nieuwe manier is om meer centen binnen te harken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

[...]

Ik weet het nog niet. Het zal helemaal van de leasekosten afhangen. Op zich vind ik het milieu-aspect wel positief. Nu zul je heel wat jongeren hebben die een la vol oude gsm's hebben liggen waar ze nooit meer wat mee doen. Nu wordt je phone tenminste weer gerecycled.
Nee ik moet naar een carepoint en die lossen het voor me op terwijl ik wachten mits het probleem te complex is dan ben ik hem 2 weken kwijt. Prima service wat dat betreft van Nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliesjeik1
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-06 13:07
Ik heb een vraag m.b.t. het overnemen van het toestel na afloop van het contract. Dit is bij een 1 jarig contract 35% van de dagwaarde van de telefoon op dat moment.

Stel ik kies nu voor een samsung Galaxy S2 bij een 1 jarig lease contract. Mijn telefoon gaat na zeg 8 maanden kapot. Ik krijg een vervangingstoestel maar aangezien de S2 niet meer geleverd wordt krijg ik nu bijvoorbeeld de Galaxy Nexus. 4 maanden later loopt mijn abonnement af en wil ik de telefoon overkopen. Moet ik nu de dagwaarde van de S2 betalen en krijg ik dan gewoon de Nexus of moet ik dan de dagwaarde van de Nexus betalen? De nexus is een nieuwere telefoon en zal dus ook een hogere dagwaarde hebben na 1 jaar dan de S2 en moet ik dus meer betalen dan het geval zou zijn geweest wanneer de S2 gewoon gerepareerd was.

[@admin: Deze vraag komt overigens uit dit topic: http://gathering.tweakers...message/37846474#37846474. Echter ga ik ervan uit dat in dat topic alleen mensen kijken die geïnteresseerd zijn in de Samsung Galaxy S2 en er dus geen mensen in kijken die meer willen weten over de Leasetoestellen van Hi. Vandaar dat ik die deelvraag uit dat topic ook hier post.]

d'n oliesjeik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnsk87
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-06 10:03
Stel ik kies nu voor een samsung Galaxy S2 bij een 1 jarig lease contract. Mijn telefoon gaat na zeg 8 maanden kapot. Ik krijg een vervangingstoestel maar aangezien de S2 niet meer geleverd wordt krijg ik nu bijvoorbeeld de Galaxy Nexus. 4 maanden later loopt mijn abonnement af en wil ik de telefoon overkopen. Moet ik nu de dagwaarde van de S2 betalen en krijg ik dan gewoon de Nexus of moet ik dan de dagwaarde van de Nexus betalen? De nexus is een nieuwere telefoon en zal dus ook een hogere dagwaarde hebben na 1 jaar dan de S2 en moet ik dus meer betalen dan het geval zou zijn geweest wanneer de S2 gewoon gerepareerd was.
Ik denk dat dit afhangt of de schade door jezelf komt of dat het onder de garantie valt. Valt het onder de garantie dan zal je telefoon gewoon worden gerepareerd. Is het echter aan jezelf te wijten dat je toestel stuk is heb je twee opties:
1) je gaat akkoord met de reparatiekosten die Hi vaststelt. Dan krijg je na de reparatie je telefoon weer terug (hoewel hij dan nog steeds geen eigendom is uiteraard!)
2) je gaat niet akkoord met de kosten. Dan houdt Hi jouw toestel in bezit en krijg je een vervangend toestel.

Je moet trouwens iets kritischer zijn denk ik naar de vervanging. In het door jou genoemde voorbeeld krijg je dan namelijk vrijwel zeker geen Galaxy Nexus. Je krijgt wat zij noemen: "Dit is een eenvoudig toestel, waar je wel weer mee online kunt en kunt bellen" Het enige waar je van verzekert ben is dat zij een toestel zullen geven met hetzelfde besturingssysteem. Er wordt niet gezegd of het dan ook dezelfde versie van het besturingssysteem betreft.

In jouw voorbeeld is het denk ik logischer dat jij een hele goedkope smartphone krijgt als vervanging voor de Galaxy SII. Ik zou niet weten welk toestel, maar dit kan ook bijvoorbeeld een goedkope Samsung Galaxy Y zijn bijvoorbeeld. Echter betaal je nog wel elke maand je leasekosten. En ook dit toestel is niet van jou. Ik neem echter aan dat als je dit toestel wilt overnemen dat je dan moet betalen voor het goedkope toestel om hem in het bezit te krijgen.

Misschien dat het iets duidelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliesjeik1
martijnsk87 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 16:16:
[...]

Ik denk dat dit afhangt of de schade door jezelf komt of dat het onder de garantie valt. Valt het onder de garantie dan zal je telefoon gewoon worden gerepareerd. Is het echter aan jezelf te wijten dat je toestel stuk is heb je twee opties:
1) je gaat akkoord met de reparatiekosten die Hi vaststelt. Dan krijg je na de reparatie je telefoon weer terug (hoewel hij dan nog steeds geen eigendom is uiteraard!)
2) je gaat niet akkoord met de kosten. Dan houdt Hi jouw toestel in bezit en krijg je een vervangend toestel.

Je moet trouwens iets kritischer zijn denk ik naar de vervanging. In het door jou genoemde voorbeeld krijg je dan namelijk vrijwel zeker geen Galaxy Nexus. Je krijgt wat zij noemen: "Dit is een eenvoudig toestel, waar je wel weer mee online kunt en kunt bellen" Het enige waar je van verzekert ben is dat zij een toestel zullen geven met hetzelfde besturingssysteem. Er wordt niet gezegd of het dan ook dezelfde versie van het besturingssysteem betreft.

In jouw voorbeeld is het denk ik logischer dat jij een hele goedkope smartphone krijgt als vervanging voor de Galaxy SII. Ik zou niet weten welk toestel, maar dit kan ook bijvoorbeeld een goedkope Samsung Galaxy Y zijn bijvoorbeeld. Echter betaal je nog wel elke maand je leasekosten. En ook dit toestel is niet van jou. Ik neem echter aan dat als je dit toestel wilt overnemen dat je dan moet betalen voor het goedkope toestel om hem in het bezit te krijgen.

Misschien dat het iets duidelijker is.
Aha. Bedankt voor de reply! Dit maakt het Hi leaseconcept idd duidelijker.

Ik had ondertussen ook hi gebeld maar helaas na een kwartier wachten viel m'n telefoon uit ;)

d'n oliesjeik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Opzich heel interessant. Nederlanders leasen graag auto's vanwege de beschikbaarheid. Als je telefoon nu ook altijd beschikbaar is met een 4 uur SLA dan wordt ook dit voor veel mensen interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:59
Ik ga er zelf vanuit dat de toestel prijs mocht je hem aan het einde van het contract willen afkopen hoger zal liggen dan de prijs die er voor gevraagd zal worden in bv V&A.

Maar wat ik me wel afvraag is wat KPN met de toestellen gaat doen mocht je hem niet willen kopen en dus terug stuurt naar KPN.

En uiteraard hoe KPN reageert mocht je hun na 1 jaar een toestel terug sturen welke zware gebruikssporen heeft. Bv een paar flinke krassen op het display, een paar knopjes die nog maar half werken etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliesjeik1
Deadsy schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 20:59:

En uiteraard hoe KPN reageert mocht je hun na 1 jaar een toestel terug sturen welke zware gebruikssporen heeft. Bv een paar flinke krassen op het display, een paar knopjes die nog maar half werken etc.
Volgens de helpdesk hoeft ie enkel aan en uit te kunnen.... maar goed, dat is de helpdesk...

d'n oliesjeik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06 11:03
die 4 uurs service heeft KPN ook gewoon bij de €45 (+) abbo's in zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Oliesjeik1 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 21:17:
[...]

Volgens de helpdesk hoeft ie enkel aan en uit te kunnen.... maar goed, dat is de helpdesk...
Mocht dat de regel zijn dan zal deze denk ik snel aangepast worden of ze schaffen dit hele lease abo af.
Want ik vind de prijzen enzo tot nu zeer goed maar ik kan me niet voorstellen dat dit winstgevender is voor KPN dan hun vorige opzet.

Want als veel mensen na 1 of 2 jaar hun toestel gewoon terug geven aan KPN zitten ze misschien met een grote partij gebruikte toestellen waarvan ze slechts een deel van de toestel prijs terug verdient hebben.

Ik zou graag het achterliggende idee van KPN willen weten waarom dit winstgevender zou zijn dan hun vorige abonnementen.

Maja de prijzen zijn interessant dus ik zelf zal er zeker naar kijken. Aan de ene kant je kunt het toestel niet meer doorverkopen als je een nieuwe krijgt maar aan de andere kant hoef je er ook geen geld voor te betalen bij het afsluiten van het contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99190

Hoe zit het eigenlijk met accessoires, mag je die wel houden en krijg je ze er überhaupt nog bij? Ik denk dat Hi weinig heeft aan oordopjes die twee jaar lang gedragen zijn. Plus dat ik die dingen altijd kwijtraak en geen boete wil omdat ik ze niet meer terug kan geven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
32Kb/s [...] voldoende om berichten te kunnen sturen via diensten als WhatsApp.
Een berichtje moet toch in 100 bytes verzonden kunnen worden? Dan moet je er tientallen per seconde kunnen sturen! En ook het bezoeken van heel veel websites moet vrij goed werken met die snelheid, dat deed het 10 jaar geleden tenslotte ook.
Of houdt "32 kb/s" wireless stiekem een veel lagere snelheid in o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Anoniem: 99190 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 22:31:
Hoe zit het eigenlijk met accessoires, mag je die wel houden en krijg je ze er überhaupt nog bij? Ik denk dat Hi weinig heeft aan oordopjes die twee jaar lang gedragen zijn. Plus dat ik die dingen altijd kwijtraak en geen boete wil omdat ik ze niet meer terug kan geven :+
Nop, alles wat bij de GSM geleverd word moet je terug geven aan KPN dus ook kabels en oordopjes.

Ik heb net de gebruiksvoorwaarden doorgelezen voor het Lease abo en een paar van de dingen die erin staan geven me het gevoel dat er misschien toch wat extra eisen zijn wanneer je het toestel aan KPN terug geeft.

1 De Contractant is verplicht het Mobiele Randapparaat zo zorgvuldig te behandelen en te gebruiken als
mag worden verwacht van een verstandige eigenaar die de waarde van het voorwerp wenst te behouden.

2 Schade als gevolg van gebruik in strijd met deze overeenkomst of ander onzorgvuldig gebruik en schade als
gevolg van brand, diefstal en verlies komen voor rekening van de Contractant, tenzij deze wordt gedekt door
een andere overeengekomen Dienst.

3 De Contractant verplicht zich het Mobiele Randapparaat binnen twee (2) weken na het einde van de overeenkomst
voor de Aansluiting, na verwijdering van data, schoon en werkend aan Hi te retourneren, inclusief
alle onderdelen en toebehoren. Teruggave van het Mobiele Randapparaat dient op de door Hi aangegeven
manier te gebeuren.

Vanwege het vage woordgebruik heb ik toch het gevoel dat wanneer je na 1 of 2 jaar het toestel afgeeft met flinke gebruikssporen dat KPN dan toch opeens kan zeggen dat ze geld willen zien.

bron:
http://shop.www.hi.nl/ima..._Algemene_Voorwaarden.pdf

[ Voor 8% gewijzigd door Deadsy op 13-03-2012 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-06 17:04

Nox

Noxiuz

[...]

Maar Nokia komt niet bij je langs met een monteur voor reparatie/vervanging neem ik aan. Bij HTC ben je ook je phone kwijt voor een paar dagen.
Mijn DHD is twee keer weggeweest naar VF voor reparatie. Een keer donderdag weg, dinsdag terug en een keer op maandag weg en donderdag terug.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
RemcoDelft schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 22:40:
[...]

Een berichtje moet toch in 100 bytes verzonden kunnen worden? Dan moet je er tientallen per seconde kunnen sturen! En ook het bezoeken van heel veel websites moet vrij goed werken met die snelheid, dat deed het 10 jaar geleden tenslotte ook.
Of houdt "32 kb/s" wireless stiekem een veel lagere snelheid in o.i.d.?
Stiekem houdt dat in dat het bijna onbruikbaar is. Ik word nog wel eens vanwege mijn FUP (yeah right, het is gewoon een cap) teruggezet in snelheid, en dan kun je er bijna niets meer mee. Alles resulteert in een time out. Whatsapp gaat dan nog net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-06 18:13
RoD schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 00:13:
[...]

Stiekem houdt dat in dat het bijna onbruikbaar is. Ik word nog wel eens vanwege mijn FUP (yeah right, het is gewoon een cap) teruggezet in snelheid, en dan kun je er bijna niets meer mee. Alles resulteert in een time out. Whatsapp gaat dan nog net.
Hier sluit ik me bij aan, dit is zelfs de helft van de snelheid die ik krijg als ik geknepen wordt en 64/64 is al te langzaam voor alles, al lukt whatsapp meestal nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:41
Deadsy schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 22:55:
[...]

Nop, alles wat bij de GSM geleverd word moet je terug geven aan KPN dus ook kabels en oordopjes.

Ik heb net de gebruiksvoorwaarden doorgelezen voor het Lease abo en een paar van de dingen die erin staan geven me het gevoel dat er misschien toch wat extra eisen zijn wanneer je het toestel aan KPN terug geeft.

1 De Contractant is verplicht het Mobiele Randapparaat zo zorgvuldig te behandelen en te gebruiken als
mag worden verwacht van een verstandige eigenaar die de waarde van het voorwerp wenst te behouden.

2 Schade als gevolg van gebruik in strijd met deze overeenkomst of ander onzorgvuldig gebruik en schade als
gevolg van brand, diefstal en verlies komen voor rekening van de Contractant, tenzij deze wordt gedekt door
een andere overeengekomen Dienst.

3 De Contractant verplicht zich het Mobiele Randapparaat binnen twee (2) weken na het einde van de overeenkomst
voor de Aansluiting, na verwijdering van data, schoon en werkend aan Hi te retourneren, inclusief
alle onderdelen en toebehoren. Teruggave van het Mobiele Randapparaat dient op de door Hi aangegeven
manier te gebeuren.

Vanwege het vage woordgebruik heb ik toch het gevoel dat wanneer je na 1 of 2 jaar het toestel afgeeft met flinke gebruikssporen dat KPN dan toch opeens kan zeggen dat ze geld willen zien.

bron:
http://shop.www.hi.nl/ima..._Algemene_Voorwaarden.pdf
Ik denk dat dit wel meevalt. Ze moeten dit soort dingen erin zetten om zichzelf in te dekken. Ik verwacht niet dat ze heel moeilijk gaan doen als er krassen ed op zitten (dat geven ze zelf ook aan: http://www.hi.nl/Abonneme...obiel/Hi-ToestelLease.htm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
RoD schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 00:13:
[...]

Dan is het dus bij lange na geen 32 kb/s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-01-2023
De site lijkt het ook allemaal niet te trekken! Teveel aandacht ineens? :P

Op zich zou ik voor mijn keuze (messaging large 22,50 + blackberry 5,00 + belmin 5,00 + bold 9900 14,00) 46,50 /maand kwijt zijn bij een 2 jaarscontract, waarvan 1 jaar nog dus die 50% korting. Dan betaal je over 2 jaar voor dat toestel dus 252 euro, terwijl als je die los koopt ongeveer 500 kwijt bent? Dat is natuurlijk best gunstig!

Het enige wat mij nog doet twijfelen zijn toch die voorwaarden, waar ik nog niet de tijd voor heb gehad om ze helemaal door te nemen. Het lijkt misschien voor de hand liggend, maar krijg je uberhaupt wel een NIEUW toestel om te leasen? Daar kon ik zo 1 2 3 niks over vinden! Immers.. een lease-auto is vaak ook minstens een 2e handsje!

En hoe wilt Hi nog verdienen op de toestellen zelf? Met hun actie zouden ze deze telefoon dus voor de helft van de marktprijs verhuren. Ik heb verder geen weet van de prijs die een provider betaalt voor een lading toestellen, maar verdienen zij daar nog op dan?

Wel om eerlijk te blijven, het is toch interessant om te zien hoe een provider een nieuwe 'tactiek' probeert om aan de vraag van de consument te voldoen! Hi wordt in mijn ogen hedendaags geadverteerd als 'jongeren'-provider en is dus niet verkeerd bezig om een data-abonnement prioriteit te geven boven een belabonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137811

Hi is ziek. Beetje rekenwerk doet wonderen. Doordat je nu een jaar korting krijgt, dus 6 maanden gratis is het na 2 jaar voordeliger. Maar dan heb je nog geen toestel. Als je een iPhone neemt bijv. is de korting te verwaarlozen omdat een goed onderhoude iPhone op Marktplaats meer oplevert dan de kleine daling in prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-06 22:33
Interessante strategie van Hi.
Maar hoe zit het met het gebruik custom roms e.d.? En krijg je wel een nieuw toestel bij het afsluiten van het leasecontract?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Laatst online: 16:51
afkoopwaarde van toesel bij 1 jarig contract is 35% bij een 2 jarig contract 15%

edit:was al voorbij gekomen zag ik maar toch voor de zekerheid nog maar ff. ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Michel242186 op 17-03-2012 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even een vraag, mijn contract loopt in Juni af (volgens site) toen heb ik getweet met de mensen van Hi webcare en die zeiden dat ik in April kon verlengen. Alleen nu zijn die nieuwe huur abonnementen er en kan ik ineens nu al verlengen, iemand er ervaring mee? Willen ze gewoon de nieuwe abonnementen pushen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Anoniem: 99190 schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 21:48:
Even een vraag, mijn contract loopt in Juni af (volgens site) toen heb ik getweet met de mensen van Hi webcare en die zeiden dat ik in April kon verlengen. Alleen nu zijn die nieuwe huur abonnementen er en kan ik ineens nu al verlengen, iemand er ervaring mee? Willen ze gewoon de nieuwe abonnementen pushen?
Volgens mij kun je gewoon twee maanden vantevoren verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RoD schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 22:11:
[...]

Volgens mij kun je gewoon twee maanden vantevoren verlengen.
Volgens mij heb ik ooit eens mijn contract afgesloten in Augustus. Toen heb ik dat smsje gestuurd voor die 4 verlengen en dat is allemaal goed gegaan, alleen toen is ineens mijn contractdatum 16 juni geworden.

In februari zag ik juni staan alleen stond er niet dat ik kon verlengen, toen heb ik contact opgenomen met Hi en kreeg ik deze reactie.
Helaas kun je pas verlengen vanaf 15 april. Je kunt namelijk 2 maanden van te voren verlengen in plaats van 4 zoals mijn collega aangaf. (1)
(2) Vanaf die datum kun je ook je persoonlijke aanbiedingen zien op Hi.nl. Sorry voor de verwarring. [KP]
Toen tweette ik dat ik dat smsje gestuurd had en toen kreeg ik
Dat klopt!  Wij hebben je einddatum gewijzigd van 15 aug. naar 15 juni. Vanaf die datum mag je 2 mndn eerder verlengen. Dat is 4 mndn.
Alleen nu is het maart en kan ik ineens verlengen :| snap er niks meer van! Heb een iphone 4S dus ben niet echt toe aan een nieuwe telefoon maarja als ik deze kan verkopen en vervangen met een andere 4S is het ook goed.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 99190 op 17-03-2012 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:30

vhal

ಠ_ಠ

Ik zit in hetzelfde bootje. Kan mijn abbo verlengen maar Hi heeft dus alleen maar de lease constructies voor de nieuwe toestellen. En dat is het hem nou net. Lees de AV maar eens door. Een eigen risico op het smartcare gebeuren, de natte vingerwerk prijzen aan het eind van het contract en nog een aantal andere zaken waar mijn wenkbrouwen omhoog vn gaan staan.

Laat mij nou maar een toestel kiezen met bijbetaling zodat deze daadwerkelijk van jou wordt + zonder gezeik met een lease constructie.

Anyway, /hi sim only :+ mobiel internet had ik toch al niet op mijn Desire

[ Voor 9% gewijzigd door vhal op 18-03-2012 08:52 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb maar een poging gewaagd, zie wel wat er gebeurd. Ben voor de volgende optie gegaan.

Nieuwe Blackberry Bold 9790 met 75 belminuten/sms en 1000 mb data met 7,2mb/s snelheid. Ik betaal dan de eerste 6 maanden 23.25 en de laatste 6 maanden 46.50. Daarna zien we wel weer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-06 12:38
deadsy33 schreef op zondag 18 maart 2012 @ 08:40:
Ik zit in hetzelfde bootje. Kan mijn abbo verlengen maar Hi heeft dus alleen maar de lease constructies voor de nieuwe toestellen. En dat is het hem nou net. Lees de AV maar eens door. Een eigen risico op het smartcare gebeuren, de natte vingerwerk prijzen aan het eind van het contract en nog een aantal andere zaken waar mijn wenkbrouwen omhoog vn gaan staan.
offtopic:
Het is "waar ik mijn wenkbrauwen bij frons", óf "waar mijn nekharen rechtovereind van gaan staan". :P

Enfin, je kunt ook overstappen naar bijv. MTV mobile, of Telfort. Zelfde netwerk, andere voorwaarden.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Laatst online: 19-06 17:47
Even voor de volledigheid. Is het maandbedrag wat er vermeld wordt nu eigenlijk alleen voor de eerste 6 maanden bij een één jarig abonnement? Voorheen was dit veel doorzichtiger, maar tegenwoordig is het weer zoeken naar de kleine lettertjes. :+ Als ik er vanuit ga dat de maandprijs alleen voor de eerste 6 maanden geldt is het niets, maar anders mogelijk wel interessant.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
Steephh schreef op zondag 18 maart 2012 @ 21:20:
Even voor de volledigheid. Is het maandbedrag wat er vermeld wordt nu eigenlijk alleen voor de eerste 6 maanden bij een één jarig abonnement? Voorheen was dit veel doorzichtiger, maar tegenwoordig is het weer zoeken naar de kleine lettertjes. :+ Als ik er vanuit ga dat de maandprijs alleen voor de eerste 6 maanden geldt is het niets, maar anders mogelijk wel interessant.
eerste 6 maanden klopt....laatste 6 maanden volledige bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Atomsk schreef op zondag 18 maart 2012 @ 14:25:
[...]

offtopic:
Het is "waar ik mijn wenkbrauwen bij frons", óf "waar mijn nekharen rechtovereind van gaan staan". :P

Enfin, je kunt ook overstappen naar bijv. MTV mobile, of Telfort. Zelfde netwerk, andere voorwaarden.
offtopic:
mja, je hebt gelijk... :P ik hou het er maar op dat het zondagochtend was :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blanco88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-03-2024

Blanco88

#king

Ik zat erover na te denken om over te stappen van het vodafone netwerk naar het kpn/hi netwerk maar nu ik die nieuwe abbonementsvorm van hi zie doe ik dat toch maar niet

Iphone 4s 16gb:
2 jaar Hi messaging Large (7.2mb/s) is nu bijv. 24.25 euro de eerste 12 maanden en de 12 maanden erop 48.50. Okee dan kom je op een totaalbedrag van 873 euro.

Maar zou je nu deze telefoon willen houden moet je de 'markwaarde' betalen. Hi geeft aan... 'Dit zal zon 15% van de toestelprijs nu zijn'.

Dit zegt HI in de voorwaarden:
Wil je het toestel overnemen aan het einde van je contract, dan kun je je toestel overnemen. De prijs voor het toestel ligt gelijk aan de dan geldende marktprijs van het gebruikte toestel. Onze ervaring is dat dit 35% is van de oorspronkelijke nieuwwaarde voor een 1 jaar oud toestel en 15% is voor een 2 jaar oud toestel. Omdat we natuurlijk niet kunnen voorspellen hoe de marktwaardes liggen van alle toestellen, kunnen we dit niet helemaal garanderen.
Het bedrag wat je dus aan HI moet betalen om de telefoon over te nemen is de V&A prijs zeg maar.. Een iphone 4 is nu bijna 2 jaar oud en levert nog zon 350 euro op. Oftewel dit bedrag zou je na die 2 jaar nog bij moeten betalen om het toestel te houden?

Of zie ik hier iets verkeerd..

Die 15% is alleen een indicatie en niet waar ze met rekenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:17
Binnenkort de Galaxy Note halen voor mijn vriendin:

1 jaar Hi lease
Internetpack: Hi Large 1000MB - 7,2 Mb/s + gratis sms
Belminuten: 300min

Eerste 6mnd 31,25 laatste 6mnd 62.50. = totaal 562,50 (46,88 p/mnd)

Zou ze hem dan willen kopen; 35% van laten we zeggen 600,- = 210,-

Over 1 jaar zou ze dan totaal betalen: 772,50

Vind ik een hele goeie deal. Of mis ik wat?

(indien een verzekering: 6 p/mnd extra)

[ Voor 13% gewijzigd door DeBaroN op 29-03-2012 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vonkie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-02-2022
Ik zou zeggen kijk eerst eens op typhone ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Vonkie schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 15:35:
Ik zou zeggen kijk eerst eens op typhone ;)
That's what I thought.. Daar is alles ineens extreem goedkoop.. Een Galaxy Note met een 1 jarig 250 bel/sms abonnement met een 400MB databundel voor 404.25 per jaar (of omgerekend 33,70 euro per maand).

Daar móet wel een addertje onder het gras zitten, dit is namelijk niet een beetje goedkoper, maar extreem goedkoop.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Steephh schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 16:07:
[...]

That's what I thought.. Daar is alles ineens extreem goedkoop.. Een Galaxy Note met een 1 jarig 250 bel/sms abonnement met een 400MB databundel voor 404.25 per jaar (of omgerekend 33,70 euro per maand).

Daar móet wel een addertje onder het gras zitten, dit is namelijk niet een beetje goedkoper, maar extreem goedkoop.
404,25 per jaar? Yeah right! Kost het toestel dan? Welke provider?

edit: Vodafone

[ Voor 6% gewijzigd door DeBaroN op 29-03-2012 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Vodafone inderdaad... :P Ik kan het addertje alleen nog niet vinden.. Het toestel is overigens gratis.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Steephh schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 16:39:
Vodafone inderdaad... :P Ik kan het addertje alleen nog niet vinden.. Het toestel is overigens gratis.
Ik ook nog niet. Inderdaad toestel is gratis.
Het is een Galaxy .... actie zo te zien.

Dan kun je net zo goed BEL + SMS 65 afsluiten voor 1 jr. Is 167,- bijbetalen.
+ abo = 10x 15,- + 2x 7,50 = Is totaal 332,-

Is goedkoper dan los toestel. Zijn ze simlock vrij?

(beetje oftopic trouwens)

[ Voor 27% gewijzigd door DeBaroN op 29-03-2012 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454433

Ik wil graag een nieuw toestel, 2 en half jaar met tevredenheid de HD2 gehad is hij nu toch echt toe aan vervanging. Door deze tevredenheid ga ik voor de HTC one X

nu ben ik 4 en half jaar klant bij Hi momenteel betaal ik (gemiddeld over 24 maanden) 22.50 per maand voor 500mb + 150 min / sms.
Als ik verleng voor 2 jaar is er alleen mogelijk om met hun Lease abbo's aan de haal te gaan.Snelle rekensom voor het zelfde abbo als ik nu heb = eerste 12 maanden 20 euro hierna 40 euro = gemiddeld 30 euro per maand voor 2 jaar. Prima abbo's zijn nu eenmaal duurder geworden. Maar dan is het toestel nog niet van mij (afkoop kan voor 15% van marktwaarde) plus alle andere kleine lettertjes zie reacties op dit nieuws item. nieuws: Hi maakt 'leaseprijzen' smartphones bekend

Nou is de vraag of het waard is om over te stappen? desnoods naar sim-only + los toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
@ Tjeerd, Welke toestel wil je? is ook wel belangrijk kwa kosten.
Ook als je elk jaar een nieuw toestel wil hebben vind ik Hi lease nog niet zo verkeerd.

Zie mijn berekening boven
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/37951057

Acties:
  • 0 Henk 'm!

baronruud schreef op woensdag 11 april 2012 @ 10:33:
@ Tjeerd, Welke toestel wil je? is ook wel belangrijk kwa kosten.
Ook als je elk jaar een nieuw toestel wil hebben vind ik Hi lease nog niet zo verkeerd.

Zie mijn berekening boven
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/37951057
Zoals ik al aangaf ben ik vrijwel zeker dat ik voor de HTC One X ga.

Begrijp alleen niet waarom Hi als enige over is naar de lease vorm, tevens is deze vorm ALLEEN maar mogelijk bij Hi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Anoniem: 454433 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 10:59:
[...]

Zoals ik al aangaf ben ik vrijwel zeker dat ik voor de HTC One X ga.

Begrijp alleen niet waarom Hi als enige over is naar de lease vorm, tevens is deze vorm ALLEEN maar mogelijk bij Hi.
Vergelijk hetzelfde abo + telefoon is bij Mtvmobile (ook dochter KPN).
Ben je naar een jaar veel duurder uit volgens mij.
(tenminste met de Note in mijn voorbeeld)

1 jaar Hi Lease + HTC One X
Medium 500MB
150Min/sms
= 562.50

Afkopen toestel na 1 jaar: 35% van 570,- = 199,50

562,50 + 199,50 = 762,-

Bij mtvmobile 1 jaar
500MB
300min/150sms

Totaal 714,95 !

Hier is MTV goedkoper dus.

Volgens mij ging er nog iemand over op lease? Telfort dacht ik.
nieuws: Telfort gooit abonnementen opnieuw om

Allemaal ff zoeken en rekenen....

[ Voor 32% gewijzigd door DeBaroN op 11-04-2012 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordyplas
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-05 12:05
baronruud schreef op woensdag 11 april 2012 @ 12:02:
[...]

Vergelijk hetzelfde abo + telefoon is bij Mtvmobile (ook dochter KPN).
Ben je naar een jaar veel duurder uit volgens mij.
(tenminste met de Note in mijn voorbeeld)

1 jaar Hi Lease + HTC One X
Medium 500MB
150Min/sms
= 562.50

Afkopen toestel na 1 jaar: 35% van 570,- = 199,50

562,50 + 199,50 = 762,-

Bij mtvmobile 1 jaar
500MB
300min/150sms

Totaal 714,95 !

Hier is MTV goedkoper dus.

Volgens mij ging er nog iemand over op lease? Telfort dacht ik.
nieuws: Telfort gooit abonnementen opnieuw om

Allemaal ff zoeken en rekenen....
"Wil je het toestel overnemen aan het einde van je contract, dan kun je je toestel overnemen. De prijs voor het toestel ligt gelijk aan de dan geldende marktprijs van het gebruikte toestel. Onze ervaring is dat dit 35% is van de oorspronkelijke nieuwwaarde voor een 1 jaar oud toestel en 15% is voor een 2 jaar oud toestel. Omdat we natuurlijk niet kunnen voorspellen hoe de marktwaardes liggen van alle toestellen, kunnen we dit niet helemaal garanderen."

http://www.hi.nl/Abonneme...obiel/Hi-ToestelLease.htm

Die percentages staan niet vast, pure oplichterij dus. Denk je nou echt dat HTC One X over 2 jaar nog maar 15% van zijn oorspronkelijke nieuwaarde heeft, of naar 1 jaar 35%!? Denk wel iets meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Precies, ik blijf het allemaal maar een wazige constructie vinden. Heb inmiddels 2 maal naar Hi gebeld, maar goed dan krijg je van zo'n mensen eraan die verplicht zijn om de nieuwe abbo's de hemel in te prijzen.

Kga toch maar voor een los toestel + sim only

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:47
Vanmiddag belde Hi me. Ik mag m'n abonnement bijna verlengen bij Vodafone dus dat zullen ze wel ergens hebben staan.

Maar ze konden me niet zo goed uitleggen hoe dat nu over 1 jaar/ 2 jaar zou gaan met het overnemen van een telefoon. Ze zeggen 35% bij 1 jaar en 15% bij 2 jaar van de dan geldende marktwaarde. Wat bedoelen ze met de marktwaarde en waarop baseren zij die?

Als ik dan een iPhone 4s pak bij een 1-jarig abonnement en over een jaar dit toestel wil overnemen zou ik 35% van de dan geldende marktwaarde moeten betalen, laten we zeggen 499 EUR, dan zou ik het toestel voor 175 EUR kunnen kopen tegen die tijd... Lijkt me niet echt realistisch toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bard1982
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:49
Ook als het 35% is van de huidige nieuwwaarde lijkt het me niet echt realistisch. Dat is namelijk 35% x 600 euro = 210 euro. Lijkt me geen slechte deal voor een 1 jaar oude iPhone 4S 8 GB. Adviesprijs bij Apple Stor is nu 599 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-02 14:07
Ik ben ook naar Hi overgestapt, en heb nu de nieuwe HTC One X, erg mooi toestel. En de prijs, die valt erg mee. Voor het gehele abbonoment 2GB (14,4MB) 1ste jaar 21.25, en 2e jaar 47€ nu is dat wel erg veel (en ik zit hier ook aan vast helaas) maar is het in zijn algeheel wel te doen, vodafone 1GB internet 100min kostte totaal 850€ + 80€ voor het toestel. En deze nu 820€ + kosten toestel als ik deze wil houden (80€) dus ongeveer hetzelfde maar meer internet (en sneller).

Wat zijn jullie meningen hier over..

Volgens mij is de reperatie service ook nog eens top..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
CristianSchriev schreef op donderdag 12 april 2012 @ 19:41:
Ik ben ook naar Hi overgestapt, en heb nu de nieuwe HTC One X, erg mooi toestel. En de prijs, die valt erg mee. Voor het gehele abbonoment 2GB (14,4MB) 1ste jaar 21.25, en 2e jaar 47€ nu is dat wel erg veel (en ik zit hier ook aan vast helaas) maar is het in zijn algeheel wel te doen, vodafone 1GB internet 100min kostte totaal 850€ + 80€ voor het toestel. En deze nu 820€ + kosten toestel als ik deze wil houden (80€) dus ongeveer hetzelfde maar meer internet (en sneller).

Wat zijn jullie meningen hier over..

Volgens mij is de reperatie service ook nog eens top..!
dan heb je 789 euro betaald (inclusief studentenkorting) en dan komt er nog een bedrag overheen om het toestel te mogen houden...vind het nogal vrij fors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
Michel242186 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 20:30:
[...]

dan heb je 789 euro betaald (inclusief studentenkorting) en dan komt er nog een bedrag overheen om het toestel te mogen houden...vind het nogal vrij fors.
hmm.. Dat moet aan de prijs liggen over 2jaar. Als hij dan nog ruim 200€ kost kan hi mijn toestel lekker houden haha. Dan gaan we mooi overstappen.

En het is € 819. Bij vodafone is het.. even opzoeken : 8x 21,25 = 170 + 16x 42,50 = 680 dus samen 850 + ongeveer 50€ voor het toestel. Dus vind ik het wel mee vallen, en een minder abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Tsja, je kan anders ook de HTC one x gewoon los kopen en bij telfort (hetzelfde netwerk) een cheapo sim only abbo kopen. Het leasen van een toestel is niet mijn ding.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
Bard1982 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 18:17:
Ook als het 35% is van de huidige nieuwwaarde lijkt het me niet echt realistisch. Dat is namelijk 35% x 600 euro = 210 euro. Lijkt me geen slechte deal voor een 1 jaar oude iPhone 4S 8 GB. Adviesprijs bij Apple Stor is nu 599 euro.
Nee is het ook niet, ik dacht ook koopje toen ik 'm vorige week bestelde. Maar nu is het natuurlijk geen probleem dan nemen we over 2 jaar gewoon een nieuwe telefoon daar niet van. Ik dacht ook.. mooi 15% aankoopwaarde (zo stond het op studentmobiel) dus 85€ voor 't toestel kan ik hem mooi voor meer verkopen over 2 jaar... 't is een gok staat op de hi site. Ze verwachten dat het toestel dan 15% van de huidige prijs is... No way dat de One X dan 85 euro kost.... Dus betaal je alsnog ruim € 200 wil je hem houden verwacht ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordyplas
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-05 12:05
Precies!

Zelf heb ik een iPhone 4 sinds augustus 2010.
Nieuwprijs was toen ong. € 700,-

Volgens Hi dus de volgende berekening:
Na 1 jaar = 35% = € 245,-
Na 2 jaar = 15% = € 105,-

Lijkt mij niet dat ik over een paar maanden nog maar € 105,- ervoor kan krijgen op bijv. marktplaats, deze worden daar namelijk nog verkocht voor ongeveer € 350,-. Ook komen er nog eens € 25,- bijkomende kosten bij en moet je maar hopen dat Hi niet vind dat je toestel teveel schade heeft, want dan komen er nog meer kosten bij (zie onderstaand). Daarnaast is het nog maar de vraag hoe Hi de marktwaardes vaststeld, ze zouden bijv. deze iPhone 4 op € 500,- kunnen waarderen als ze willen. Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om hem niet te kopen na 1/2 jaar, echter ben je bij verlies of diefstal dit uiteraard verplicht.

"Je toestel moet in ieder geval aan kunnen
Je moet er nog mee kunnen bellen
Is je mobiel versleten door normaal gebruik, dan is dit geen probleem.

Als het toestel niet aan deze voorwaarden voldoet, dan brengen wij na inlevering van het toestel een bedrag van 30 euro in rekening. Als je het toestel niet inlevert dan betaal je het overnamebedrag plus een bedrag van 25 euro. Deze bedragen worden verrekend via je laatste factuur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
jordyplas schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 11:50:
Precies!

Zelf heb ik een iPhone 4 sinds augustus 2010.
Nieuwprijs was toen ong. € 700,-

Volgens Hi dus de volgende berekening:
Na 1 jaar = 35% = € 245,-
Na 2 jaar = 15% = € 105,-

Lijkt mij niet dat ik over een paar maanden nog maar € 105,- ervoor kan krijgen op bijv. marktplaats, deze worden daar namelijk nog verkocht voor ongeveer € 350,-. Ook komen er nog eens € 25,- bijkomende kosten bij en moet je maar hopen dat Hi niet vind dat je toestel teveel schade heeft, want dan komen er nog meer kosten bij (zie onderstaand). Daarnaast is het nog maar de vraag hoe Hi de marktwaardes vaststeld, ze zouden bijv. deze iPhone 4 op € 500,- kunnen waarderen als ze willen. Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om hem niet te kopen na 1/2 jaar, echter ben je bij verlies of diefstal dit uiteraard verplicht.

"Je toestel moet in ieder geval aan kunnen
Je moet er nog mee kunnen bellen
Is je mobiel versleten door normaal gebruik, dan is dit geen probleem.

Als het toestel niet aan deze voorwaarden voldoet, dan brengen wij na inlevering van het toestel een bedrag van 30 euro in rekening. Als je het toestel niet inlevert dan betaal je het overnamebedrag plus een bedrag van 25 euro. Deze bedragen worden verrekend via je laatste factuur."
Nou dat inleveren is geen probleem, toestel moet aankunnen, en je moet kunnen bellen. Gebruikers schade mag gewoon.. haha. Dus tenzij er een technisch defect is (toestel kapot) wat door hun gemaakt word, of je zo slim bent je toestel kapot te laten vallen ofzo.. ben je de lul lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
  • Laatst online: 19-06 22:44
Hoe zit dat nu met extra korting bij Hi? Eerder kon je als je vaak over je bundel ging in een categorie komen waardoor je je toestel vaak voor minder of zelfs voor niets kreeg. Daarom bestelde ik meestal per telefoon, gewoon zeggen dat je wil overstappen en dan kwam ik er meestal wel uit met m'n Hi. Zouden ze nu ook nog iets hebben waar ze korting op kunnen geven of is het leasen een constructie om dit tegen te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
Gait schreef op zondag 15 april 2012 @ 17:47:
Hoe zit dat nu met extra korting bij Hi? Eerder kon je als je vaak over je bundel ging in een categorie komen waardoor je je toestel vaak voor minder of zelfs voor niets kreeg. Daarom bestelde ik meestal per telefoon, gewoon zeggen dat je wil overstappen en dan kwam ik er meestal wel uit met m'n Hi. Zouden ze nu ook nog iets hebben waar ze korting op kunnen geven of is het leasen een constructie om dit tegen te gaan?
Korting is er verder niet echt, behalve de standaart 50% korting eerste jaar. En studentenkorting..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:03

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

CristianSchriev schreef op maandag 16 april 2012 @ 10:50:
[...]

Korting is er verder niet echt, behalve de standaart 50% korting eerste jaar. En studentenkorting..
Word momenteel ook met dit issue geconfronteerd...
Had nog de hoop dat ik bij KPN Terecht kon, maar dat wordt sinds gisteren dus ook niks meer...

En aangezien t-mobile bij mij thuis slecht bereik heeft, ben ik veroordeeld tot Vodafone... En das ook niet alles...

Zie opzich best wel iets in de toestellease, maar dan zou je eigenlijk geld van Hi moeten krijgen aan het einde van de looptijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-06 11:26
Ik zit op dit moment nog bij Hi, maar vanaf 10 juli is mijn abonnement verlengbaar. Toestel lease trekt me dus totaal niet. Hi/KPN bevalt me verder prima, dus ik zou wel willen verlengen naar MTV Mobile, die nog geen lease heeft geïntroduceerd. Is er iets over bekend dat dit ook gaat veranderen? Anders wacht ik namelijk nog twee maandjes en verleng ik met de iPhone opvolger of een Nexus die er aan zit te komen.

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-10-2024
Een simpel rekenvoorbeeld, met de Galaxy S3, 24 maanden:

EDIT:
Hi toestellease: (HI Medium 500 (17,50 euro) + 150 min (10 euro)=27,50 p.m. abbo + lease toestel á 24,50 p.m.= p.m. 52.
Eerste 6 maanden x 24,50 + 18 maanden x 52=1083 is totaal. Hierbij ben je nog géén eigenaar.
15% (om eigenaar te worden) van 575 euro (nieuwwaarde Samsung Galaxy S3 op dit moment) is 86 euro. 86 euro + 1083= 1169. Telefoon kun je na 2 jaar doorverkopen voor ongeveer 200 euro: totale kosten 969, 40 pm. Hier zit dan wel de extra smart care service in, maar ook de addertjes als je mij vraagt.

Sim-only simpel + los toestel: 200 min + 500 mb: 15 euro. 24 maanden x 15 euro=360 euro. (meer belminuten dan bij hi 150) + een losse Samsung Galaxy S3 voor 575 euro. 360 euro + 575=935. Doorverkopen na 2 jaar: Totale kosten: 735, 30 pm

Vodafone: 140 min + 500 MB= 12 maanden x 21,25 + 12 maanden 42,50 euro= 765 euro + toestelprijs 29 euro=794euro. Telefoon doorverkopen na 2 jaar voor 200 euro, totale kosten: 594 euro, 25 pm

[ Voor 17% gewijzigd door Grooveman11 op 11-07-2012 11:39 . Reden: Herberekening HI ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Grooveman11 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 12:21:
Een simpel rekenvoorbeeld, met de Galaxy S3, 24 maanden:

Hi toestellease: HI Medium 500 (17,50 euro) + 150 min (10 euro)=27,50 p.m. abbo x 18 (6 maanden korting)= 495 + lease toestel (eerste 6 maanden + 24,50 + 18 maanden x 52) 1083 is totaal: 1578.
Wat is die 495?

Prijs is voor 24mnd lease toch gewoon (6x24.50) + (18x52) = 1083,- ?

86 + 1083 = 1169,-
minus 200 verkoopprijs (zou je ook overal gewoon weg kunnen laten,)
dat delen door 24 = 40.37 p/mnd

En hoe kom je aan dat Vodafone abo met 140min?

[ Voor 15% gewijzigd door DeBaroN op 10-07-2012 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
baronruud schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 14:23:
[...]

Wat is die 495?

Prijs is voor 24mnd lease toch gewoon (6x24.50) + (18x52) = 1083,- ?

86 + 1083 = 1169,-
minus 200 verkoopprijs (zou je ook overal gewoon weg kunnen laten,)
dat delen door 24 = 40.37 p/mnd

En hoe kom je aan dat Vodafone abo met 140min?
Die 495 heb ik als volgt berekend:
Aan abbo kosten betaal je 27,50 pm (HI medium 500 + 150 min/sms). Het betreft een contractduur van 24 maanden. Echter, de eerste 6 maanden zijn gratis. Je houdt dus 18 maanden x 27,50 over=495. Dit zijn dus alleen de abbo kosten. Voorheen kreeg je dan een toestel gratis of je moest nog zeggen 250 euro bij betalen. Dan was je klaar.

De toestel lease is 52 euro per maand. Echter, ook hier geldt een korting: de eerste 6 maanden 50%. Dus:
Eerste 6 maanden x 24,50 + 18 maanden x 52)=1083

1083 + 495=1578.

1578+86 (15%)=1664 (en dan nog eventueel de 200 uit verkoop eraf)

Het gaat mij om de totale kosten van een abbo (dus toestel + abbo of toestellease + abbo of sim only + los toestel)

Je kunt die 200 euro verkoop inderdaad overal weglaten, maar dan hou je alleen de uitgaven over en niet de daadwerkelijke kosten (als jij nu van mij een tel koopt van 500, geef jij mij 500. Als je hem volgende week weer terugkoopt voor 475 (verlies in waarde), zijn je totale kosten 25 euro geweest).

Dus als je het mij vraagt zijn de gemiddelde kosten bij HI per maand absurd (of ik moet nog steeds iets over het hoofd zien).

Vodafone: http://www.typhone.nl/gsm/samsung/galaxy-s3-i9300#?Module=1 (bovenste)

[ Voor 6% gewijzigd door Grooveman11 op 11-07-2012 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
@Grooveman:

Volgens mij snap je er helemaal niks van. Of zoals je het zelf zegt: Je ziet iets over het hoofd! ;)
Die leasekosten zijn incl abo.
Er staat toch gewoon de 1e 6mnd betaal je 24,50 daarna de overige 18mnd 52,-.
Waarom zou je dan nog is ff 18x27.50 er bij gaan doen??!
Druk maar op de bestelknop bij Hi. Dan zie je vervolgens zelf dat er staat:

Maandbedrag 24.50*
*geldt de 1e 6mnd, daarna betaal je 52,- per mnd

Maar het blijft de duurste gemiddeld per mnd

[ Voor 6% gewijzigd door DeBaroN op 11-07-2012 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
baronruud schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 08:28:
@Grooveman:

Volgens mij snap je er helemaal niks van. Of zoals je het zelf zegt: Je ziet iets over het hoofd! ;)
Die leasekosten zijn incl abo.
Er staat toch gewoon de 1e 6mnd betaal je 24,50 daarna de overige 18mnd 52,-.
Waarom zou je dan nog is ff 18x27.50 er bij gaan doen??!
Druk maar op de bestelknop bij Hi. Dan zie je vervolgens zelf dat er staat:

Maandbedrag 24.50*
*geldt de 1e 6mnd, daarna betaal je 52,- per mnd

Maar het blijft de duurste gemiddeld per mnd
Je hebt helemaal gelijk!

Ik bekeek het als het abbo en de leaseprijs los van elkaar... Ik heb hem aangepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:52

aex351

I am the one

Ik vind de lease constructie van Hi niet geweldig. De prijs is hetzelfde of hoger en je krijgt er minder voor terug. Ik ben nu al jaren klant bij Hi en ik overweeg (weet het wel bijna zeker) om over te stappen naar een andere provider als ik een nieuw toestel wil.

Voorbeeld iPhone 4s 16GB:
- 1 jaar Hi Large (1GB en 150 MIN of SMS) gemiddeld 841 euro
- 1 jaar Vodafone Altijd (1GB en 140 MIN en onbeperkt SMS en onbeperkt bellen naar Vodafone klanten) gemiddeld 756 euro

Ik zie de voordeel er niet van in. In het voorbeeld hierboven betaal je 85 euro meer en je krijgt er geen telefoon voor terug (eigendom). Aan het einde van de rit mag je zelfs nog meer geld betalen als je het toestel wil kopen. Wat zeer waarschijnlijk minimaal 150 euro (na 2 jaar) is als ik de voorbeelden op de Hi website bekijk.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:10

Arethusa

Niet die server

chevchelios schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 02:02:
Interessante strategie van Hi.
Maar hoe zit het met het gebruik custom roms e.d.? En krijg je wel een nieuw toestel bij het afsluiten van het leasecontract?
Ik zit ook bij HI en mag verlengen. Maar ik ben er nog niet zeker van of ik dat leasen wel zo tof vind. Momenteel draai ik een custom rom op mijn S1.
Mag je met het leasen van een toetsel gebruik maken van een custom rom?

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsycoHero
  • Laatst online: 04-04 16:18
Zijn er al mensen die vorig jaar een 1-jarig abo hebben afgesloten met toestel lease en hun abo al mogen verlengen?
Ik ben erg benieuwd naar de prijzen die Hi gaat vragen voor de toestellen als je ze wilt behouden.
Voor de 'top' toestellen van vorig jaar lijkt de 35% van de nieuwprijs op moment van abo afsluiting niet reëel waar Hi toen ons mee lokte...
Lijkt meer op minimaal 50% als ik bijvoorbeeld de Xperia S als voorbeeld neem :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
PsycoHero schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 12:11:
Zijn er al mensen die vorig jaar een 1-jarig abo hebben afgesloten met toestel lease en hun abo al mogen verlengen?
Ik ben erg benieuwd naar de prijzen die Hi gaat vragen voor de toestellen als je ze wilt behouden.
Voor de 'top' toestellen van vorig jaar lijkt de 35% van de nieuwprijs op moment van abo afsluiting niet reëel waar Hi toen ons mee lokte...
Lijkt meer op minimaal 50% als ik bijvoorbeeld de Xperia S als voorbeeld neem :'(
Daar ben ik ook benieuwd naar! Precies om die reden dat ik mijn telefoon 2j geleased heb, zo is hij niks meer waard voor mij en ben ik ruimschoots toe aan een nieuw mobieltje. Ik geloof echt niet dat ik voor mijn OneX dan slechts 75-125 euro kwijt ben (75 als ik uitga van de 15%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-06 15:12
Ik heb een abonnement bij Telfort en kan verlengen, echter enkel en alleen met toestellease. De 'voorwaarden' zijn zo slecht geformuleerd dat het eerder lijkt op een wurgcontract (Omtrent schades bijvoorbeeld, nergens staat gedefiniëerd wat volgens hen een schade is (Klein krasje op het scherm kan natuurlijk ook als schade uitgelegd worden, had je maar voorzichtiger moeten zijn). Dit in combinatie dat je alle schades verplicht moet melden met de voorwaarden die daar weer aan gesteld worden, de verhalen dat die 15/35% restwaarde in de praktijk véééél hoger blijken te zijn wil ik écht geen toestellease.

Telecomproviders proberen hun strategieën te veranderen om hun winsten te maximaliseren, en daar heb ik alle begrip voor, maar als ik kijk wat ik 5 jaar geleden betaal en nu is dat onevenredig hoog en ik denk dat het alleen maar erger wordt. Ik vind vaag omschreven clausules in dit soort constructies met daaraan gekoppeld voorwaarden die op elke manier uitgelegd kunnen worden ook echt een no-go voor mij.

Maar goed, als ik het begrijp zijn de opties sim-only en zelf een toestel aanschaffen of weggaan bij Telfort(/Hi/KPN). Door de consument geen keus meer te geven voel ik mij genoodzaakt om te vertrekken (Tja, je hebt natuurlijk wel keus als in Simonly).

Toch hoop ik dat er misschien toch ergens iPhone 5's zijn te bestellen icm Telfort, maar aan de andere kant heb ik een Telfort 400 abonnement en bel 200-300 euro elke maand boven mijn bundel dat de Vodafone onbeperkt bundel met de iPhone 5 een stuk voordeliger is, eigendom toestel (Als ik hem laat vallen hoef ik geen monteur te bellen bijvoorbeeld, moet ik lekker zelf weten).

Iemand tips/tricks? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PsycoHero schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 12:11:
Wij hebben hier onlangs een toestel verlengd (van mijn broertje) maar krijgen de retour envelop en de prijsopgaaf pas in Maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Laatst online: 22:10
Momenteel zit ik nog aan mijn vertrouwde abonnement (bij KPN zelf), deze wil ik verlengen zonder overstap naar lease.
Want wat als ik een lease contract wil, telefoon bevalt me naar 2 maanden niet, dan mag ik hem niet verkopen, nee ik moet dan het toestel + abonnement door betalen of afkopen.(+ ik moet het toestel kunnen aantonen op het einde van dit wurgcontract)
Ik vind het fijn om redelijk high-end toestellen te hebben, zo heb ik bij mijn huidige contract inmiddels 4x van toestel gewisseld in nog geen 2 jaar tijd.
Dat is niet meer mogelijk wanneer ik ga lease, ik krijg boetes, ik moet bij betalen EN ik moet het toestel kunnen tonen bij het einde van het contract.
KPN's klantenservice kan mij niet vertellen of ik mijn huidige abonnement kan verlengen + een nieuw toestel uitzoeken zoals ik dat voorheen wel kon.
Wel wist iemand te vertellen bij de mediamarkt dat ik mijn abo wel kan verlengen maar geen toestel uit kan zoeken. OFTEWEL, het word een hele dure sim-only.

Overstappen naar Vodafone, of zal KPN stoppen met verplicht lease?

Een collega van me heeft een lease contract bij hi + verzekering ivm diefstal. Zijn toestel is dus gestolen, welk probleem heeft hij nu?:
1) Hij heeft een boete gekregen van 360€ vanwege het ''kwijt''raken van zijn toestel ( dit terwijl hij netjes aangifte bij politie heeft gedaan )
2) hij krijgt geen vervangend toestel
3) hij moet zijn peperdure abonnement doorbetalen of afkopen + boete
4) Hi begon te dreigen om hem aan te melden bij het BKR indien hij niet alles binnen 1 maand zou betalen (keuze van abo doorbetalen of afkopen lag bij hem, boete van 360€ van het toestel moet wel direct voldaan worden)

Dit soort risico's vertellen ze niet, en zit ik niet op te wachtten.

Oftewel hij heeft zich blauw betaald en heeft nu niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Laatst online: 22:10
Anoniem: 99190 schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 13:25:
[...]

Wij hebben hier onlangs een toestel verlengd (van mijn broertje) maar krijgen de retour envelop en de prijsopgaaf pas in Maart.
Let op, probeer het toestel in de winkel af te leveren, gaat er iets mis met de post krijg je een boete omdat hun het toestel niet ontvangen hebben. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-06 15:12
Pfff wat een verhalen. Voor mij dus geen Telfort/KPN/HI meer. Ga mijn abonnement opzeggen en laat mijn nummer overzetten naar Vodafone. Voor 100 euro per maand onbeperkt bellen en sms'en, eerste zoveel maanden 25% korting. Zonde voor Telfort, aangezien mijn rekeningen altijd boven de 200 euro waren, altijd netjes op tijd betaald, je kunt dus zeggen dat ze een goede klant kwijt zijn. Bij Vodafone zit er ook nog eens een iPhone 5 bij die je wel mag houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:57
whitewidowNL schreef op zondag 03 februari 2013 @ 11:15:
Momenteel zit ik nog aan mijn vertrouwde abonnement (bij KPN zelf), deze wil ik verlengen zonder overstap naar lease.
Want wat als ik een lease contract wil, telefoon bevalt me naar 2 maanden niet, dan mag ik hem niet verkopen, nee ik moet dan het toestel + abonnement door betalen of afkopen.(+ ik moet het toestel kunnen aantonen op het einde van dit wurgcontract)
Ik vind het fijn om redelijk high-end toestellen te hebben, zo heb ik bij mijn huidige contract inmiddels 4x van toestel gewisseld in nog geen 2 jaar tijd.
Dat is niet meer mogelijk wanneer ik ga lease, ik krijg boetes, ik moet bij betalen EN ik moet het toestel kunnen tonen bij het einde van het contract.
KPN's klantenservice kan mij niet vertellen of ik mijn huidige abonnement kan verlengen + een nieuw toestel uitzoeken zoals ik dat voorheen wel kon.
Wel wist iemand te vertellen bij de mediamarkt dat ik mijn abo wel kan verlengen maar geen toestel uit kan zoeken. OFTEWEL, het word een hele dure sim-only.

Overstappen naar Vodafone, of zal KPN stoppen met verplicht lease?

Een collega van me heeft een lease contract bij hi + verzekering ivm diefstal. Zijn toestel is dus gestolen, welk probleem heeft hij nu?:
1) Hij heeft een boete gekregen van 360€ vanwege het ''kwijt''raken van zijn toestel ( dit terwijl hij netjes aangifte bij politie heeft gedaan )
2) hij krijgt geen vervangend toestel
3) hij moet zijn peperdure abonnement doorbetalen of afkopen + boete
4) Hi begon te dreigen om hem aan te melden bij het BKR indien hij niet alles binnen 1 maand zou betalen (keuze van abo doorbetalen of afkopen lag bij hem, boete van 360€ van het toestel moet wel direct voldaan worden)

Dit soort risico's vertellen ze niet, en zit ik niet op te wachtten.

Oftewel hij heeft zich blauw betaald en heeft nu niks.
Hij heeft een verzekering bij Hi voor diefstal en het toestel wordt gestolen. Dan mag Hi toch geen 'boete' opleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:33
Vraag: Heeft iemand zijn gsm overgenomen van Hi? En wat is de waarde (voorstel van waarde van Hi) van het overgenomen gsm. Wie kan me eventueel hier een antwoord op geven. Bij voorbaat alvast bedankt.

[ Voor 7% gewijzigd door pinokkia op 13-02-2013 15:45 ]

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pinokkia schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 15:42:
Vraag: Heeft iemand zijn gsm overgenomen van Hi? En wat is de waarde (voorstel van waarde van Hi) van het overgenomen gsm. Wie kan me eventueel hier een antwoord op geven. Bij voorbaat alvast bedankt.
Niemand kan hier antwoord op geven, de prijzen worden pas in maart bekend gemaakt.

Trouwens die discussie over die boete hierboven, dat is toch helemaal niet zo raar? Je raakt het toestel van een ander kwijt en als je er dan geen verzekering bij neemt dan loop je dit risico.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 99190 op 13-02-2013 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:17

Quad

Doof

Naja de enige goedkope optie die ik heb kunnen vinden was gsmtopdeal, echter geen highend telefoons en niet bijzonder sterke abonnementen.
Echter voor veel familie en vrienden was dat ruim voldoende. Bijvoorbeeld mijn zusje heeft de HTC Desire X voor 19,95 pm incl. 175 minuten 175 SMS en 400MB data. Voor whatsapp allemaal ruim voldoende. Bij de Lease contracten en andere telecoms (ook via T-mobile website) is dat allemaal veel duurder.

RedHat schreef op zondag 03 februari 2013 @ 12:02:
Pfff wat een verhalen. Voor mij dus geen Telfort/KPN/HI meer. Ga mijn abonnement opzeggen en laat mijn nummer overzetten naar Vodafone. Voor 100 euro per maand onbeperkt bellen en sms'en, eerste zoveel maanden 25% korting. Zonde voor Telfort, aangezien mijn rekeningen altijd boven de 200 euro waren, altijd netjes op tijd betaald, je kunt dus zeggen dat ze een goede klant kwijt zijn. Bij Vodafone zit er ook nog eens een iPhone 5 bij die je wel mag houden!
Ben ik een van de weinigen die 100,- per maand voor een telefoon abonnement niet gewoon absurd veel vind? 8)7

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou het is eindelijk duidelijk, ik heb een LG optimus Black en als ik hem wil overnemen kost mij dat 87 euro en 42 cent. Dus die gaat gewoon terug naar Hi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Das nieteens een heel gekke prijs toch?
Hoeveel kostte ie bij aanschaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:15
MikeyMan schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 18:12:
???

50 euro zou een normale prijs zijn!

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:17

Quad

Doof

Een jarig abonnement is dat toch?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Quad schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 18:21:
Een jarig abonnement is dat toch?
Moet wel

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-04 13:39
MikeyMan schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 18:12:
Hij had het toestel een jaar, en een jaar geleden was het toestel om en nabij de € 250,-. Dat is dus zo'n 35% van de nieuwprijs. Ik vind het afzetterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsycoHero
pricewatch: LG Optimus P970 Zwart
Gaat het om deze? dan is bijna €90 wel veel ja. En dan gaat het om een mid-range telefoon. Ben erg benieuwd wat de high end telefoons gaan doen. Zoals de Samsung Galaxy Note 1...

Ik volg dit draadje met veel belangstelling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

jroz2001 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 09:16:
[...]

Hij had het toestel een jaar, en een jaar geleden was het toestel om en nabij de € 250,-. Dat is dus zo'n 35% van de nieuwprijs. Ik vind het afzetterij.
Dat was destijds toch al bekend? Althans zo is het mij ook verteld. Meerdere keren. Had je verwacht dat het lager zou uitvallen?

Ik ben benieuwd wat er hier gaat gebeuren. Ik heb via de garantie + verzekering een Xperia T gekregen... Ik mag straks in juni verlengen.... Ik denk dat ik alles maar wat ga oprekken :+ Dat kan zo te merken nog wel eens hele dure gaan worden... Iets met jaarabonnement.

Ben destijds begonnen met een One V, daarna een Xperia Arc S en nu een Xperia T

[ Voor 5% gewijzigd door Touchdomex op 03-04-2013 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, voor een commerciele partij vind ik het heel erg meevallen...
Had het in ieder geval erger verwacht. Het verschil tussen 50 euro (marktplaatsprijs) en de 85 euro vind ik niet zo gek groot.

Dat weet je dan ook van tevoren, lijkt me. Ook de reden dat ik hier niet mee in zee gegaan ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Vandaag gehoord dat ik mijn Xperia T zou mogen overkopen over een maand voor op dit moment 150 euro. Ik ga het denk ik doen icm met een sim-only van 2GB. Verzekering kan er nog bij maar via de oude constructie voor het leasen. Toestel is nu 2 maanden oud ongeveer. Lijkt mij een best nette deal.

Bedrag wordt lager naarmate ik langer wacht. Alleen krijg ik nu nog studentenkorting op een verlenging :+

[ Voor 15% gewijzigd door Touchdomex op 08-04-2013 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsycoHero
Bumpje

Zijn er al mensen die de de prijs van hun lease toestel hebben aangevraagd bij Hi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Ik heb afgelopen week een voorstel opnieuw ingediend. Die eerst schatting van 140/150 euro was aan het einde van mijn periode. Dat is dus pas in september. Mijn eigenlijke prijs was 180 euro.

Uiteindelijk getwijfeld of ik het zou doen. Het toestel was namelijk wel perfect. Uiteindelijk een aanbieding gehad voor een andere telefoon met weer een leasecontract. Nu betaal ik straks 2 jaar lang 26 euro per maand :+ Daar kon ik dat toestel niet voor afkopen + sim-only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou mijn leentoestellen teruggestuurd, zijn beide berekend op de factuur. Kan ik daar weer achteraan gaan.. heb gelukkig een verstuur bewijs. Andere mensen hier last van gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Anoniem: 99190 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 12:32:
Nou mijn leentoestellen teruggestuurd, zijn beide berekend op de factuur. Kan ik daar weer achteraan gaan.. heb gelukkig een verstuur bewijs. Andere mensen hier last van gehad?
Nee nooit. Genoeg leentoestellen gehad maar niets berekend. Wat zie je dan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
Geen idee of iemand hier nog reageert maar ik kan bij Hi al verlengen of een ander abbo krijgen (6mnd van te voren) dit betekend nu een koop toestel en de oude moet je inleveren.

Nu heb ik een HTC One X, Deze zou ik graag willen over nemen als de prijs vriendelijk is (een collega wilt deze graag overnemen voor onder de 200 euro) Heeft iemand toevallig al een toestel overgenomen bij Hi en hoe zat het met de prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

CristianSchriev schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 10:45:
Geen idee of iemand hier nog reageert maar ik kan bij Hi al verlengen of een ander abbo krijgen (6mnd van te voren) dit betekend nu een koop toestel en de oude moet je inleveren.

Nu heb ik een HTC One X, Deze zou ik graag willen over nemen als de prijs vriendelijk is (een collega wilt deze graag overnemen voor onder de 200 euro) Heeft iemand toevallig al een toestel overgenomen bij Hi en hoe zat het met de prijs?
Ga naar de winkel en vraag naar de prijs.

Ik heb een Xperia T kunnen overkopen voor 180 euro. Niet te vergelijken ook ofzo. Dit was enkele maanden geleden.

Pagina: 1 2 Laatste