PS3 op monitor aansluiten geeft problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl0yd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-09 21:33

Fl0yd

Dovahkiin

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik wilde vandaag even mijn PS3 op een wat oudere LCD monitor aansluiten. Dat gaat me niet zo gemakkelijk af als gedacht. Het gaat om een Samsung SyncMaster 203B die ik met een DVI naar HDMI converter wil aansluiten op mijn PS3 met een HDMI kabel.

Zo gezegd zo gedaan, ik sluit mijn PS3 aan op mijn monitor en krijg van mijn monitor de melding: Not Optimum Mode Recommended mode: 1400 x 1050

Het enige wat ik daaronder te zien krijg is een vraagteken in een geel vierkant en kan verder niets kiezen. Nu heb ik mijn PS3 nog eens aangesloten op mijn TV en ben bij display settings gaan kijken. Daar heb ik de resolutie 1080p, 1080i en 720 p uitgeschakeld zodat alleen de resolutie 576p ingeschakeld blijft. Verder heb ik gekozen voor de output HDMI en de beeldverhouding 4:3

Nu geeft mijn monitor deze melding niet meer wanneer ik de PS3 probeer aan te sluiten, maar enkel zwart beeld.

Iemand een idee wat ik verkeerd doe? Het moet in principe toch mogelijk zijn om mijn PS3 op deze monitor te laten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-10 15:55

v8power67

Psn: Mausosaurus

Heeft zover ik weet met hdcp te maken.
Om een ps3 op een monitor aan te sluiten, moet je monitor hdcp hebben.
(als ik fout zit mijn excuses ervoor).

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl0yd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-09 21:33

Fl0yd

Dovahkiin

Topicstarter
Hm, heb gekeken naar de specificaties van mijn monitor en deze heeft idd geen HDCP. Als dit de oorzaak is, dan is het probleem duidelijk. :p