Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osstheboss
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-01-2024
Hallo,

Ik ben Oscar en ik ben net nieuw op tweakers. Ik check tweakers al heel lang maar heb me eigenlijk nooit aangemeld. Dat heb ik nu dus wel gedaan omdat ik een aantal vragen betreft de LG d2342 3d monitor.

Ik lees veel verschillende dingen op internet over de monitor. Veel goede dingen maar ook een aantal slechte dingen zoals de review van cnet. Ik ben naar de mediamarkt geweest maar daar hadden ze helaas geen demo. Zij verwezen mij door naar de TV afdeling omdat de LG 3d tv's volgens hetzelfde principe werken. Het zag er prachtig uit maar ik wil graag weten of dat echt zo is. Dus..

Heeft er iemand ervaring met deze monitor?
Werkt de bijgeleverde software goed om 2d -> 3d spellen om te zetten? Heeft dit impact op de performance?
Woorden je ogen moe bij lang gebruik in 3d modus?
Is er een merkbaar verschil tussen een responstijd van 5ms t.o.v. 2ms?
Kan je 3d kijken met de brillen die je bij de bioscoop krijgt?

Alvast bedankt,
OssTheBoss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osstheboss
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-01-2024
:D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:21

KneoK

Not in a million lightyears

Ik heb de monitor nu een aantal maanden en ben er nog steeds erg tevreden mee. 3D werkt heel goed, het effect is overduidelijk. Het voordeel is dat de monitor een HDMI aansluiting heeft en dus gewoon als universele 3D monitor gebruikt kan worden in tegenstelling tot veel nVidia 3DVision monitoren. Je kunt dus ook je PS3, Xbox360 of 3D Blurayspeler aansluiten en 3D content afspelen.

De meegeleverde TriDef software werkt goed. Het inschakelen van 3D heeft zeker een impact op de performance dus daar zul je rekening mee moeten houden als je spellen speelt.

Het was voor mij een paar dagen even wennen maar ik kan nu uren spelen zonder dat ik last krijg van moeie ogen. De meegeleverde brillen zijn heel licht en als niet-brildrager heb ik er absoluut geen last van als ik er eentje op heb. Je kunt inderdaad ook brillen gebruiken die je bij de bioscoop krijgt.

Over een merkbaar verschil tussen 5ms en 2ms kan ik niet oordelen maar het scherm presteert wat mij betreft zeer goed. Ik speel veel shooters zoals Battlefield 3 en fighting games zoals Street Fighter IV waar framedata belangrijk is en ik kan absoluut stellen dat de monitor zeker niet de beperkende factor is.

Er zit overigens een 3D geschikte DVI kabel bij maar geen HDMI kabel dus je zult zelf, als je daar gebruik van wilt maken, een HDMI 1.4 kabel moeten aanschaffen.

[ Voor 7% gewijzigd door KneoK op 22-02-2012 19:13 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op Tweakers :)

Zoals je ziet krijg je niet veel reacties. Dat komt geheid omdat je dit topic in Overige Hardware post, terwijl het gaat over een beeldscherm, die in Videokaarten & Beeldschermen besproken worden.

Ik verplaats het even:

Move OH -> VB

Oslik blyat! Oslik!