[ZIGGO] verbindings problemen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wha
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-09 11:23
Hi,

Sinds een aantal maanden heb ik een ziggo verbinding(120/10 MBIT) waren eerste de waardes van de verbinding niet goed waren de problemen die ik had waren downloads bevroren en ssh/ftp/ftps/vpn en stream verbroken regelmatig.

Ze zijn langs geweest met een nieuwe ubee modem, het was een cisco alleen ondervind ik nog steeds problemen met ssh/ftps/ftp vpn en streaming, zojuist ziggo gebeld en deze geeft aan dat ze geen problemen zien, de waardes zijn goed geven ze aan.

Probleem komt via draadloos en bedraad voor, en de verbindingen gaan van uit mijn werk wel correct.

Wat kan ik doen want ik word er helemaal gek :( van want ik gebruik voornamelijk ssh/ftps/ftp en vpn??

David

[ Voor 7% gewijzigd door wha op 20-02-2012 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieknikey
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-09 10:31
Komen de problemen ook voor als je je computer rechtstreeks op het modem aansluit (als je gebruik maakt van een router)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wha
Het modem wat ze meeleveren is een router, alles staat rechtstreeks aangesloten op de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:40

allure

Titaan fase 2/3

Was er niet wat met die firewall die in die router/modems zat?
Zet die eens uit? Maakt dit dan wat verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkmagic
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-04 13:25
heb je naast die protocolen ook nog last van andere dingen?
want dan kan het aan de kabel liggen.

virus problemen? ga over op linux!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:05
Hmm, laatst kwam er een ziggo monteur bij mij om ook een storing te verhelpen. Die vertelde mij dat alle huidige cisco routers een probleem/bug hebben in de firmware. Enige oplossing bij problemen was de gehele router vervangen zei hij.

Ook gaf hij aan dat het alleen van toepassing is als WiFi aan staat. Hij gaf aan dat er tot zo ver geen problemen waren als achter de cisco router een WiFi switch werd geplaatst.

Geen idee of je er wat aan hebt.

Webshop: YourWizBlog - LG Therma V WiFi module

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
darkmagic schreef op maandag 20 februari 2012 @ 15:12:
heb je naast die protocolen ook nog last van andere dingen?
want dan kan het aan de kabel liggen.
TS geeft aan dat het zowel bedraad als draadloos is.

Probeer het eens zonder fw ingeschakeld of bedraad als DMZ host. Je noemt namelijk wel protocollen die elke halve seconde verlies van connectiviteit al problematisch kunnen vinden. De meeste tools van providers zijn niet zo nauwkeurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wha
Deze protocollen gebruik ik het meest maar ik ga eens verder kijken naar de opties die door Mouse86 genoemd zijn en de optie teigetjuh, bedankt! ik ga het vanavond weer testen en dan zal ik even een post update geven!
Pagina: 1