Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

H2S Gas en Hardware

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede Tweakers :)

Bij ons in het bedrijf hebben wij een waterzuiverings afdeling, op deze afdeling is veel H2S (hydrogen sulfide gas) gas aanwezig wat niet goed is voor onze pc's

Nu is mijn vraag, heeft iemand hier een oplossing voor ? misschien iemand ervaring hiermee ?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:38

Reptile209

- gers -

Over wat voor concentraties hebben we het? De MAC-waarde is maar 2,3 ppm en je ruikt het al - dacht ik - bij 0,2 ppm (lucht van rotte eieren). En ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit bij die concentraties dan "niet goed voor onze PC's" is. Ik zou er dan in ieder geval niet graag werken.

Dus mijn vragen: Welke concentraties heb je? Welke problemen ondervind je aan je PC's? Is meer afzuiging of herplaatsen van PC's een optie? Of desnoods de PC's luchtdicht inpakken (denk wel aan ventilatie!).

Wikipedia: Waterstofsulfide

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het snelle antwoord!

Ik werk zelf niet op deze afdeling dus ik heb er gelukkig geen last van :)

Voor de waardes ga ik even navraag doen.

Problemen aan pc's

- HDD's die defect raken
- Moederborden die defect raken

Herplaatsing geen optie, misschien wel meer afzuiging.

Ik kom er even op terug, bedankt voor het antwoord!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-11 20:52
de computers op een andere locatie zetten? De ruimte met computers goed afzuigen?

Een werkomgeving met rotte eierlucht klinkt niet heel prettig overigens...

Edit: briljante ingeving; alle computers vervangen en volledig passieve (en volledig afgesloten) modellen ervoor in de plaats zetten? Een filter voor H2S zal wel niet bestaan...

[ Voor 37% gewijzigd door naarden 4ever op 20-02-2012 17:09 ]

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Zou eerder denken aan industriële PC's met daarbij behorende behuizing.

Zoiets bijv.:
http://www.hpsindustrial.nl/industrial-pcs/

[ Voor 30% gewijzigd door keur0000 op 20-02-2012 16:58 ]

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)