Toon posts:

Advies nodig voor nieuw Athlon SYS

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hia,

i wil binnenkort een nieuw Athlon sys gaan bouwen en ik zit nog met een paar vraagjes. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. (ik ben nog nieuw met athlon)

Ik zit te denken aan volgende systeem:
Asus K7V + Athlon 850/800 Mhz + 256 RAM, de volgende componenten heb ik al: Asus V6800 Gforce DDR Deluxe, SB-live, 3Com NIC, Adaptec 2940U2W, IBM 10k 18.2 Gb + CD-ROM 40x.
Zijn er problemen die ik kan tegenkomen?

Vraag 2, er zit nogal wat prijsvershil tussen verschillende aanbieders voor dezelfde CPU.
bv tussen Funprice en ASCI zit ƒ 800,00
Kan het zijn dat die van ASCI reeds zijn overgeklokt?

GRoet Beerke

Verwijderd

De ene hanteert oudere prijzen. Zo simpel zit dat.

Verwijderd

Als ie al overclockt is moet je dat kunnen zien. Dan is het plastic er nl een keer vanaf geweest.

Verder een errug mooi systeempje wat geen probleman zou moeten geven.
Let er alleen wel op dat je een goede 300W voeding hebt. Dat is geen overbodige luxe als je een Athlon + GeForce hebt.

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb zelf nog een 235W voeding, en heb binnenkort het volgende: (De vraag is dus, is dit voldoende)

Chaintech 7 ATA mobo
Athlon 750
256MB PC133
2x IBM 7200RPM HDD
Diamond Viper 770 Ultra
DVD 8x
CDRW 8x
2x NIC (3c 980)
Realmagic Hollywood+ kaartje

Of is een 300W toch nodig?

Verwijderd

Tja, je kunt het natuurlijk proberen. Maar hou er rekening mee dat je misschien 2 dagen later toch weer in de winkel staat voor een zwaardere voeding.
Zelf heb ik 300W toch wel nodig (Athlon + GeForce) maar ik heb ook voor iemand een systeem gebouwd met een Athlon + andere videokaart en dat draait goed op een 250W voeding.
Maar 235W lijkt mij aan de lage kant.

Verwijderd

Topicstarter
AH,

nou ik was al van plan om er een A Open miditower bij aan te kwakken. Die was 300w.
Maar eh, Wie weet er een goede shop voor deze meuk? Funprice zit lijkt me wel goed maar zoals reeds gemeld is deze ƒ 800,00 te duur met alleen de CPU

Graag advies,

Groet Beerke

• mrFreeZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-05-2025
Ooopssss dubbele post

Like this yall...

• mrFreeZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-05-2025
Ik zou geen Asus K7V plank erin doen maar een Abit KA7, stabielere plank volgens de testen maar alleen geen AGP Pro....

Like this yall...

Verwijderd

Athlon 800/850 is natuurlijk erg mooi, maar z'n geld niet waard vind ik.

Ik zou er eerder een iets langzamere indoen ('t blijft allemaal beresnel met zo'n Athlon), en voor het geld dat je uitspaart kun je er een mooie 8x CD-Writer indoen.
Pagina: 1