Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mede-tweakers,
Nadat mijn Club3D HD4870 1GB OC was overleden, (elco afgebroken zonder dat ik het doorhad en toen gaan gamen -.-' ) Heb ik tijdelijk mijn oude Geforce 8500GT Terug geplaatst, no issues! Vorige week toch maar een HD5450 opgehaald, omdat ik een HDMI aansluiting wel handig vond. Geïnstalleerd met de nieuwste drivers van de AMD site (mijn OS is W7 SP1 64-bit).

Even Skyrim spelen dacht ik zo, barstte van de lagg, wat niet vreemd is met zo'n budgetkaart. Windows was klaar met het installeren van updates (geen drivers, o.i.d., enkel office updates) Dus ik herstartte m'n pc, m'n desktop zag er prima normaal uit. Echter, als ik met de rechtermuisknop op m'n desktop ga of het menu Start open, slaat m'n pc vast en heb ik heel wazig groen met roze beeld.

De kaart eruit gehaald, in een Windows XP Machine geprobeerd, en Flight Simulator gedaan. Werkte als een trein. Voor de zekerheid ook 3DMark gedraaid, was allemaal perfect. Zowel met de "Stock" Drivers als met de nieuwste van AMD. Geen vuiltje aan de lucht.

Weer in mijn PC, geen probleem, echter na het opnieuw opstarten wel (na de installatie van de drivers, zowel stock als de nieuwste).

Het blijkt dat windows een BSOD geeft, als m'n beeld roze/groen freezed.
Het blijkt volgens BluescreenView te liggen aan de AMD Driver.
De kaart wordt niet te warm +/- 65 graden stressed, nadat ik er een andere koeler op had geplaatst.
Geheugen getest met memtest 86+, compleet in orde.
en mijn Cooler Master Real Power 520W lijkt ook prima.

Any Ideas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 19:59

Nemesizz

Untouchable

Met een driver cleaner even alle oude drivers (dus ook die nVidia drivers) verwijderen en dan weer opnieuw de nieuwste Ati/AMD drivers installeren.

Een normale uninstall laat meestal teveel rotzooi achter.
(met een driver cleaner, wel opstarten in "veilige modus" zodat er geen videokaart drivers geladen worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nemesizz schreef op maandag 20 februari 2012 @ 11:54:
Met een driver cleaner even alle oude drivers (dus ook die nVidia drivers) verwijderen en dan weer opnieuw de nieuwste Ati/AMD drivers installeren.
(met een driver cleaner, wel opstarten in "veilige modus" zodat er geen videokaart drivers geladen worden).
Geprobeerd,ook dit mocht niet baten :( any ideas left?

Ik schrik wel als ik tweakers eens doorlees over de AMD Drivers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Subtiel kickje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:31
Probeer eens drivers die een half jaartje ouder zijn. Misschien dat de nieuwe drivers niet zo goed om kunnen gaan met je videokaart? Wat niet de bedoeling zou moeten zijn, maar wat altijd een keer kan gebeuren natuurlijk.