Zoals al eerder door iemand gesteld, kan je van je window phone een WIFI router maken. Je tablet kan dan via WIFI verbinding maken met je telefoon die vervolgens gebruik maakt van internet.
Doel: gebruik je Window Phone als 3G modem.
Dit werkt echter niet direct met je tablet 4.0.3 (zefde geldt voor 4.0.1 en 2.3). Dit komt omdat de wifirouter op de telefoon een ad-hoc router is.
Er bestaan Apps's die in principe op een Android device een verbinding kunnen maken met een ad-hoc router. Helaas werken deze app's (nog) niet op ICS 4.0.3.
Hoewel ik er allemaal weinig verstand van heb, heb ik wel een oplossing gevonden. Ik maak gebruik van twee app's uit market namelijk de WIFI manager en de Rom Toolbox.
Start de Wifi router op (in dit geval met je Windows Phone).
Start WIFI manager op het tablet
De SSID name van de WIFI router verschijnt
maak een verbinding (vink aan dat je toch de verbinding wilt maken) en voer de webcode in.
Een echte internet verbinding maken lukt niet.
Start Rom Toolbox op
ga naar Root Browser
ga naar /data/misc/wifi
tik wpa_supplicant.conf aan
kies edit
je ziet nu de verschillende netwerken staan en oa ook de WIFI router
typ in deze lijst het commando mode=1
save de file
Als je nu de Wifi manager opstart dan krijg je verbinding met internet via de telefoon.
NB:
- het zal allemaal wel slimmer kunnen maar dat gaat boven mijn pet
- soms wordt mode=1 als commando niet goed opgenomen en dan moet het edit proces herhaald worden.
- bij mij werkt het
ik heb dit bericht per ongeluk hier geplaatst en de moderator gevraagd om het weer te verwijderen (kan ik mi zelf niet), sorry voor het ongemak!!
Doel: gebruik je Window Phone als 3G modem.
Dit werkt echter niet direct met je tablet 4.0.3 (zefde geldt voor 4.0.1 en 2.3). Dit komt omdat de wifirouter op de telefoon een ad-hoc router is.
Er bestaan Apps's die in principe op een Android device een verbinding kunnen maken met een ad-hoc router. Helaas werken deze app's (nog) niet op ICS 4.0.3.
Hoewel ik er allemaal weinig verstand van heb, heb ik wel een oplossing gevonden. Ik maak gebruik van twee app's uit market namelijk de WIFI manager en de Rom Toolbox.
Start de Wifi router op (in dit geval met je Windows Phone).
Start WIFI manager op het tablet
De SSID name van de WIFI router verschijnt
maak een verbinding (vink aan dat je toch de verbinding wilt maken) en voer de webcode in.
Een echte internet verbinding maken lukt niet.
Start Rom Toolbox op
ga naar Root Browser
ga naar /data/misc/wifi
tik wpa_supplicant.conf aan
kies edit
je ziet nu de verschillende netwerken staan en oa ook de WIFI router
typ in deze lijst het commando mode=1
save de file
Als je nu de Wifi manager opstart dan krijg je verbinding met internet via de telefoon.
NB:
- het zal allemaal wel slimmer kunnen maar dat gaat boven mijn pet
- soms wordt mode=1 als commando niet goed opgenomen en dan moet het edit proces herhaald worden.
- bij mij werkt het
ik heb dit bericht per ongeluk hier geplaatst en de moderator gevraagd om het weer te verwijderen (kan ik mi zelf niet), sorry voor het ongemak!!
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2012 19:10 ]