DVD-RW leest geen DVDs meer

Pagina: 1
Acties:

• Frostie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-01 11:36
Ik heb last van een vaag probleem, de DVD-RW van mijn Asrock 330 wil geen DVDs spelen (lade gaat open en krijg "please insert disc" melding).

CDs werken wel dus de laser lijkt het probleem niet te zijn (of gebruiken ze daar 2 verschillende lasers voor?)

Ik heb al geprobeerd om de DVD speler eens uit systeembeheer te gooien en opnieuw te laten installeren maar dat levert niks op.

Heeft iemand een idee hoe dit wel op te lossen? Heb wel onlangs CDR-Win 5 erop gehad een virtuele drive maar deze heb ik gister ook gede-installeerd en dat lostte het helaas ook niet op.

Asrock 330 HT - Windows 7

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson

Verwijderd

volgens mij zijn het 2 verschillende lasers, ik had een tijdje geleden hetzelfde probleem alleen dan dat hij geen CD's meer wilde laden maar wel DVD's. Toen ben ik dit ergens tegen gekomen en heb ik het maar opgegeven, ik heb alleen geen bron bij de hand.

anders hier even kijken, staan wat linkjes: http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=208663

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2012 09:57 ]

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-01 01:50
Dit probleem ben ik wel vaker tegen gekomen op Asrock borden/pc's.

Vaak is het opnieuw aansluiten van de hele DVD de oplossing (maar vaak tijdelijk) en keert het probleem snel weer terug.
Ik heb het toen der tijd maar opgegeven bij 4 moederborden van Asrock

Wat je altijd nog kan proberen is de upper en lower filters verwijderen.
Ik had helaas de borden maar het huis uitgeschopt nadat deze problemen steeds erger werden

hier is de link naar hoe dat moet:
Het cd- of dvd-station werkt niet zoals verwacht op een computer die u hebt bijgewerkt naar Windows Vista

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

• Frostie
Kadardar schreef op maandag 20 februari 2012 @ 10:42:
Dit probleem ben ik wel vaker tegen gekomen op Asrock borden/pc's.

Vaak is het opnieuw aansluiten van de hele DVD de oplossing (maar vaak tijdelijk) en keert het probleem snel weer terug.
Ik heb het toen der tijd maar opgegeven bij 4 moederborden van Asrock

Wat je altijd nog kan proberen is de upper en lower filters verwijderen.
Ik had helaas de borden maar het huis uitgeschopt nadat deze problemen steeds erger werden

hier is de link naar hoe dat moet:
Het cd- of dvd-station werkt niet zoals verwacht op een computer die u hebt bijgewerkt naar Windows Vista
Thanks - Zal daar vanavond nog eens naar kijken maar kon gisteren de upper/lower filters niet vinden in die registry key.

Anders even de kabels opnieuw aansluiten om te kijken wat dat oplevert.

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 16:25
Met een livecd van ubuntu, kun je ook kijken of je buiten windows wel werkt.

Je kan nog proberen je pc stroomloos te maken.
Pc stroom kabel losmaken, dan pc starten, 2 seconde vasthouden, dan pc weer met stroom starten.
Hardware kan vast gaan zitten, maar omdat op moederborden stroom blijft staan, kan de hardware zich niet resetten. (bij een brander en netwerkkaart al gehad).

• Frostie
Alles in het topic geprobeerd - Toen gebrande dvd geprobeerd die bleek te werken en wat andere willekeurige DVDs ook. Toen de speler schoongemaakt met alcohol en ... dat was de oplossing :-)

Pagina: 1