Mijn pa heeft een nieuwe TV gekocht, en hoewel hij aan de verkoper (nochtans geen Mediamarkt gedoe, maar een plaatselijke winkel die we vertrouwden) vroeg voor netwerkverbinding op die TV is hij met een gewone TV zonder netwerkverbinding thuisgekomen. Ik dacht er anders makkelijk een NASje achter te hangen dat DLNA gewijs naar de TV kan streamen, maar dat lukt dus niet. Ik zoek dus een apparaat dat:
- NAS is: backuppen van foto's en andere data van laptop & films van laptop op dat NAS zetten (zelf kunnen downloaden moet niet)
- mediaplayer is: de gebackupte foto's zouden via een HDMI kabel (of oudere technologie) naar de TV gestuurd moeten kunnen worden om zo makkelijk aan de bezoekende familie oid getoond te worden
Het gaat om veel foto's, het film gedeelte is niet zo belangrijk.
Om één of andere duistere (
) reden denk ik bij zo'n dingen altijd aan Lacie, bijvoorbeeld de LaCinema Classic HD maar na een tijdje bekeken te hebben vermoed ik dat die harde schijf niet aanspreekbaar is vanaf de laptop.
Het budget is max 200 euro, eventuele te kopen HDD's inbegrepen. Mijn vader kennende is gebruiksvriendelijkheid een erg belangrijke factor
- NAS is: backuppen van foto's en andere data van laptop & films van laptop op dat NAS zetten (zelf kunnen downloaden moet niet)
- mediaplayer is: de gebackupte foto's zouden via een HDMI kabel (of oudere technologie) naar de TV gestuurd moeten kunnen worden om zo makkelijk aan de bezoekende familie oid getoond te worden
Het gaat om veel foto's, het film gedeelte is niet zo belangrijk.
Om één of andere duistere (
Het budget is max 200 euro, eventuele te kopen HDD's inbegrepen. Mijn vader kennende is gebruiksvriendelijkheid een erg belangrijke factor
Bloemen scheiden het gras in de tuin.