Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• jeanluwie
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 08:28
Hoi,

Ik heb in men auto een parrot mki9100, met usb en ipod/iphone connector.
Sinds kort heb ik een motorola atrix. Goeie phone, maar het spijtige is dat deze een krachtigere voeding nodig heeft om opgeladen te worden, en daar zit het probleem met de mki9100.
Deze is niet krachtig genoeg om mijn atrix op te laden.
Nu heb ik gelukkig wel een (male) iphone connector erbij hangen.

Dus nu heb ik 2 vraagjes.
1) is het mogelijk om me gsm op te laden via 2 usbpoorten tesamen op te laden ?
2) in ja, kan ik, via wat gesoldeerd, de voeding van de iphone gebruiken ?

Ik vind vooral female dock naar micro usb, maar niet naar usb female.
iemand toevallig idee of dat uberhaupt wel bestaat ?

Alvast bedankt!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

Galois

1811 - 1832

1) Dat moet mogelijk zijn. Dit wordt vaker gedaan als één USB poort niet 'krachtig' genoeg is (heb ik bv met mijn externe hdd die via USB gevoed wordt, als ik 'm aan mijn TV hang, dan moet ik 'm ook aansluiten op twee USB poorten samen op mijn TV opdat hij het doet, één USB poort van mijn TV heeft kennelijk een te lage spanning).

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:05

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Je kunt twee usb-poorten samenvoegen, zodat je 2x 0.5A= 1A krijgt.

Maar: hoeveel ampere geeft je iPhone voeding. De iPhone heeft namelijk standaard (weet niet of Parrot dat ook doet) een zwaardere oplader. Mogelijk heb je dus al genoeg aan enkel die iPhone stekker. Die kans is wel klein, aangezien de meeste niet-apple laders gewoon langzamer laden als gevolg van een lager amperage.

Als je al een kabel van iPhone naar mirco-usb kunt vinden, zou ik die gewoon netjes strippen, de 5v + ground pakken, solderen en vervolgens netjes inkrimpen. Daar krijg je een mooiere kabel van dan met al die verloopstukjes :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• jeanluwie
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 08:28
ik heb een motorola atrix :)
dus de female iphone-adapter is "nodig" , maar dat tussenstuk is nergens te vinden :(