• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 08:27
Ik heb twee VGA schermen die ik wil hangen aan een onboard videokaart van de http://www.intel.com/cont...desktop-board-dq57tm.html . Deze ondersteund dual monitor en heeft een DVI-I en een DVI-D poort aan de achterkant.

Gaat het werken als ik simpelweg zoiets http://m2.sourcingmap.com...splitter-cable-60129n.jpg eraan hang of is dat nog maar af te vragen?

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
xon schreef op zondag 19 februari 2012 @ 22:51:
Gaat het werken als ik simpelweg zoiets http://m2.sourcingmap.com...splitter-cable-60129n.jpg eraan hang of is dat nog maar af te vragen?
Dat ligt er maar net aan wat je met 'werken' bedoelt. Die kabel zorgt er namelijk voor dat twee schermen exact hetzelfde beeld tonen. Voor twee verschillende beelden zul je ook de twee aparte aansluitingen moeten gebruiken, oftewel beide DVI-poorten.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-02 10:48
Rone schreef op zondag 19 februari 2012 @ 22:54:
[...]

Dat ligt er maar net aan wat je met 'werken' bedoelt. Die kabel zorgt er namelijk voor dat twee schermen exact hetzelfde beeld tonen. Voor twee verschillende beelden zul je ook de twee aparte aansluitingen moeten gebruiken, oftewel beide DVI-poorten.
Niet te vergeten, je hebt wel een actieve DVI -> VGA nodig voor de DVI-D uitgang. En dat gaat nog moeilijk worden, ik heb ze nog nooit gezien...

[ Voor 6% gewijzigd door naarden 4ever op 19-02-2012 22:59 ]

• xon
naarden 4ever schreef op zondag 19 februari 2012 @ 22:57:
[...]

Niet te vergeten, je hebt wel een actieve DVI -> VGA nodig voor de DVI-D uitgang. En dat gaat nog moeilijk worden, ik heb ze nog nooit gezien...
aiii...nee ik wil niet exact dezelfde beelden hebben maar echt twee schermen.
Maar dan zou het moeten zijn dat je altijd (voor dual) twee digitale schermen nodig hebt?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:31
xon schreef op zondag 19 februari 2012 @ 23:11:
Maar dan zou het moeten zijn dat je altijd (voor dual) twee digitale schermen nodig hebt?
LCD schermen zelf zijn al digitaal, in jouw geval is enkel de aansluiting analoog (vga). Maar op een DVI-I poort kun je met een simpel verloopje een vga-scherm aansluiten, je kan dus in ieder geval één van je schermn direct aansluiten.

• xon
Nielson schreef op zondag 19 februari 2012 @ 23:15:
[...]
LCD schermen zelf zijn al digitaal, in jouw geval is enkel de aansluiting analoog (vga). Maar op een DVI-I poort kun je met een simpel verloopje een vga-scherm aansluiten, je kan dus in ieder geval één van je schermn direct aansluiten.
Ja dat is mij bekend en gebeurd nu ook al...
Lullige is..deze pc gaat een oudere PC vervangen met twee 17 inch (vga) schermen nog geen twee jaar oud zijn ....om nou meteen 2 nieuwe schermen te kopen

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

xon schreef op zondag 19 februari 2012 @ 23:19:
Lullige is..deze pc gaat een oudere PC vervangen met twee 17 inch (vga) schermen nog geen twee jaar oud zijn ....om nou meteen 2 nieuwe schermen te kopen
Zijn dat analoge monitoren, of LCDs met alleen een analoge aansluiting? Geef anders merk en type, anders blijft het wat vaag.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• xon
gambieter schreef op zondag 19 februari 2012 @ 23:23:
[...]

Zijn dat analoge monitoren, of LCDs met alleen een analoge aansluiting? Geef anders merk en type, anders blijft het wat vaag.
Sorry..lcd's met (uitsluitend) VGA aansluiting

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dan zou ik eerder een videokaart toevoegen met 2 d-Sub uitgangen, of met de mogelijkheid om een DVI>VGA adapter te gebruiken. Dat is goedkoper dan de monitoren vervangen :)

(alhoewel ik echt niet met 2 LCDs op analoge aansluitingen zou willen werken. Dat ze die dingen nog verkopen...)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• xon
gambieter schreef op zondag 19 februari 2012 @ 23:32:
Dan zou ik eerder een videokaart toevoegen met 2 d-Sub uitgangen, of met de mogelijkheid om een DVI>VGA adapter te gebruiken. Dat is goedkoper dan de monitoren vervangen :)

(alhoewel ik echt niet met 2 LCDs op analoge aansluitingen zou willen werken. Dat ze die dingen nog verkopen...)
helaas is het altijd ingewikkelder dan het op het eerste gezicht lijkt :-)

Het gaat om een 1U hoge serverkast waar geen normale kaart in kan dus ik ben afhankelijk van de onboard kaart. Je zou dus in deze situatie (waarbij je twee verschillende schermen wilt) de DVI-D poort moeten splitten..dat zou wel werken?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:31
Er zijn wel actieve DVI-D naar VGA converters, in de regel vrij prijzig maar deze lijkt relatief goedkoop, maar zoals gambieter al aangeeft zou ik dat geld eerder investeren in nieuwe schermen of anders voor twee tientjes een nieuw videokaartje met 2x VGA of VGA + DVI-I halen.

/edit: Weet niet precies hoe hoog 1U is maar passen daar ook geen low profile kaartjes in? Andere optie is misschien, afhankelijk van wat voor een content de schermen weergeven, om een USB naar VGA adapter te gebruiken.

[ Voor 24% gewijzigd door Nielson op 19-02-2012 23:39 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

xon schreef op zondag 19 februari 2012 @ 23:35:
helaas is het altijd ingewikkelder dan het op het eerste gezicht lijkt :-)

Het gaat om een 1U hoge serverkast waar geen normale kaart in kan dus ik ben afhankelijk van de onboard kaart.
Ah. Dan is het verstandig als je nu eerst volledige informatie geeft en de situatie goed uitlegt, want dat voorkomt verdere suggesties die niet kunnen :)

• xon
gambieter schreef op zondag 19 februari 2012 @ 23:40:
[...]

Ah. Dan is het verstandig als je nu eerst volledige informatie geeft en de situatie goed uitlegt, want dat voorkomt verdere suggesties die niet kunnen :)
Ok....

1U serverkast...met een dq57tm intel moederbord
Hier zit al 1X risercard in voor speciale geluidskaart dus geen plek meer over voor losse VGA kaart
Achterkant ziet er zo uit: http://hardview.net/wp-co...oard-DQ57TM-Connector.jpg

De huidige situatie is een dual out analoge kaart die met een lange verlengkabel (serverkast staat ergens anders) naar een tweetal monitoren gaat die in een rails zitten (alleen 17inch past). Deze hoeven grafisch niets moeilijks te doen dus kwaliteit maakt dus ook niets uit..wel dat ze precies gelijk zijn omdat het er anders niet uitziet.

In de huidige situatie heb ik gewoon de beschikking over twee schermen waarop verschillende content weergegeven kan worden. Dat wil ik OOK in de nieuwe situatie kunnen..

thats it

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dan zul je al bijna naar een USB port-replicator moeten gaan, zoals de Toshiba Dynadock en vergelijkbare apparaten. Maar dat is ook geen lekkere oplossing.

Pagina: 1