Ik heb een heel raar probleem. Wanneer de harde schijf wordt gebruikt hoor ik een hele rare hoge pieptoon. Ik heb twee harde schijven, van Samsung, HD204UI. Het probleem lijkt echter OS-gerelateerd, onder Ubuntu kan ik de harde schijf toeren laten maken wat ik wil, het geluid hoor ik niet. Onder WHS2011 (met alle update's) hoor ik het geluid op beide schijven in mijn RAID1 array (Als ik uit de ene de kabels trek hoor ik het, bij de andere ook). Ik denk dat de harde schijf de schuldige is omdat het probleem zich alleen voordoet als de harde schijven daadwerkelijk iets moeten doen. Als ik stresstests als Linx of Furmark (Of ze allebei tegelijk om mijn G620) draai hoor ik de pieptoon nauwelijks. Is er iemand die een idee heeft hoe dit kan komen?
EDIT: Voor de duidelijkheid nog even mijn systeem:
CPU: Intel G620 SB pentium
HDD: 2x HD204UI Samsung ecogreen 2TB
PSU: pricewatch: be quiet! Pure Power L7 300W
Mobo: MSI H67MA-E35
EDIT2: Ik dacht eerst aan Coil Whine, maar ik ben van die gedachte afgestapt omdat het geluid gepaard gaat met de "seek" geluiden van de harde schijf...
EDIT: Voor de duidelijkheid nog even mijn systeem:
CPU: Intel G620 SB pentium
HDD: 2x HD204UI Samsung ecogreen 2TB
PSU: pricewatch: be quiet! Pure Power L7 300W
Mobo: MSI H67MA-E35
EDIT2: Ik dacht eerst aan Coil Whine, maar ik ben van die gedachte afgestapt omdat het geluid gepaard gaat met de "seek" geluiden van de harde schijf...
[ Voor 22% gewijzigd door Beatboxx op 19-02-2012 21:28 ]