Toon posts:

SSD Windows 7 ultimate, vrije ruimte

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Ik ben nu al een tijdje aan het zoeken maar ik heb nog geen antwoord gevonden. Vandaar mijn volgende vraag:

Ik heb een SSD-schijf waarop zojuist Windows Ultimate 7 en alle vereiste programma's op draaien. Deze is 64gb groot. Ik heb nu nog zo'n 12 gb vrij.

Wat is ongeveer aan te raden vrije ruimte op een SSD-schijf?

Alvast bedankt

Verwijderd

Dit maakt niet uit? Alleen is het wel handig om een extra harde schijf te gebruiken voor DATA en of software installaties ;) Ik heb mijn OS op mijn SSD draaien en wat programma's die ik dagelijks gebruik, de rest staat verdeeld over terabyte schijven.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2012 @ 18:11:
Dit maakt niet uit? Alleen is het wel handig om een extra harde schijf te gebruiken voor DATA en of software installaties ;) Ik heb mijn OS op mijn SSD draaien en wat programma's die ik dagelijks gebruik, de rest staat verdeeld over terabyte schijven.
Ik heb 5tb aan extra schijven, het gaat mij om de performance van de schijf en hoe windows uiteindelijk draait. Vandaar dat ik me afvraag wat goed is om aan vrije ruimte over te houden op een windows partitie.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:44
Het is afhankelijk of je bijv. ook trim hebt, hoeveel geheugen (swap file groote) en het algemeen gebruik (wijzigt er veel data). 12GB is opzich wel een mooi streven om vrij te houden maar niet noodzakelijk.

Verwijderd

Topicstarter
DukeBox schreef op zondag 19 februari 2012 @ 18:15:
Het is afhankelijk of je bijv. ook trim hebt, hoeveel geheugen (swap file groote) en het algemeen gebruik (wijzigt er veel data). 12GB is opzich wel een mooi streven om vrij te houden maar niet noodzakelijk.
Volgens deze pagina is het aanwezig http://www.ocztechnology....x-3-sata-iii-2-5-ssd.html ? Is het handig om sluimerstand uit te schakelen? Deze neemt nu 12 gb. in beslag. Pagefile staat op 1 gb.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2012 18:39 ]

• A4-
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

A4-

Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2012 @ 18:33:
Is het handig om sluimerstand uit te schakelen? Deze neemt nu 12 gb. in beslag.
Gebruik je de sluimerstand? Zo niet dan kun je dat beter uit zetten. (Waarschijnlijk is gewoon opstarten en afsluiten sneller dan 12GB lezen en schrijven. Je hebt immers een SSD.)

Hoe meer vrije ruimte je op je SSD hebt hoe beter wear-leveling kan worden toegepast. (Verlenging levensduur SSD)

Zoek verder eens naar aangeraden instellingen voor bij SSD's.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks! Is het dan niet zo dat hibernation voor de schijven uitgeschakeld worden en daardoor de "gewone" harde schijven minder lang mee gaan?

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2012 19:12 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:44
^nee, en wat betreft TRIM, dat moet naast ondersteuning in de SSD, ook gesupport worden door de drivers en controller én het OS.

• A4-
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

A4-

Sluimerstand (hibernation) is het zelfde als de pc uit zetten, echter wordt bij afsluiten het complete geheugen naar de schijf geschreven, en bij het opstarten wordt het geheugen gevuld vanaf de HDD. Dit is gemaakt omdat traditionele HDD's vele malen sneller sequentieel data kunnen lezen dan random. Dus start de pc dan sneller op. (Vroeger had je maar 1 of 2 GB aan geheugen, duurde 2 keer ca. 30 sec. Nu met 16 GB duurt het al snel 2 keer 3 minuten...)
Dit heeft verder niets te maken met het in standby zetten van HDD's om energie te besparen.
Pagina: 1