Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:07

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
Ik heb in mijn studeerkamer een Netgear GS608 Gigabit switch liggen. Deze loopt via een utp kabel naar de meterkast beneder naar een Netgear GS108 Gbit switch. De laatste tijd vond ik dat de pc's in de studeerkamer erg langzaam op het netwerk waren. Verder geen aandacht aan gegeven. Vandaag moest ik een paar gigabyte van m'n NAS naar m'n PC halen, dat ging met 300KB/sec. Dus toch maar eens gekeken wat er aan de hand was. Net zoals Sherlock Holmes ben ik gaan uitsluiten: ik heb elk component in de keten uitgesloten. Ik heb een lange UTP kabel gepakt en deze achtereenvolgens in de NAS, GS108 en GS608 geprikt. Overal had ik volle snelheid, totdat ik de kabel in de GS608 prikte. Ook een andere kabel tussen GS608 en pc mocht niet baten. Een andere pc die op de GS608 aangesloten was het hetzelfde probleem. Ik heb daarna de GS608 vervangen door een oude Linksys switch en het probleem was meteen weg. Ik kan dus niet anders concluderen dat de GS608 naar de eeuwige schrootvelden is.

Anyhow, ik zal wel een nieuwe switch kopen, geen probleem. Maar wat ik mij afvraag: hoe kan het dat een switch die 4 jaar prima gewerkt heeft ineens de geest geeft? Zijn hier meer gevallen van bekend? Het heeft toch niets te maken dat er 2 (Netgear) switches achter elkaar hangen?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Je kan zonder problemen meerdere switches achter elkaar hangen dus dat zal het probleem niet zijn. Verder kan elektronica gewoon stuk gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Het heeft toch niets te maken dat er 2 (Netgear) switches achter elkaar hangen?"
Nahh.. Zoals TrailBlazer al aangeeft, het kan gewoon defect gaan zonder enige reden(en).

Ik heb eergisteren toevallig ook een NetGear moeten vervangen, die hing aan 6 andere switches. Maar ze hebben jaren lang gewerkt, soms heb je gewoon pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Klinkt idd als een dooie switch, zeker als je hem getest hebt met alleen de GS608 en verder niets er tussen.
Enige mogelijkheid die ik nog zie is dat er in de switchpoortjes wat losse contactjes zitten, waardoor niet alle aderparen gebruikt kunnen worden --> geen Gbit en terug naar 100Mbit. Heb je het probleem op alle switchpoorten, of slechts op 1 of 2?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Microkid schreef op zondag 19 februari 2012 @ 16:50:
Maar wat ik mij afvraag: hoe kan het dat een switch die 4 jaar prima gewerkt heeft ineens de geest geeft? Zijn hier meer gevallen van bekend?
Wat van Netgear (algemeen) bekend is, is dat deze vrijwel allemaal electrolytische condensatoren gebruiken van bedenkelijke kwaliteit. Dit geldt ook voor de bijbehorende voedingsadapters (powerplug's) die iets lastiger zijn open te maken om de electrolytische condensatoren te vervangen.
Het condensatorvehaal gaat niet alleen op voor Netgear, maar vrijwel alle hedendaagse elektronica van allerhande merken die na enkele jaren de geest geven. Badcaps.net is een interessante website voor veel info hierover.

Zelf heb ik nu een HP Procurve 1410-16G switch die standaard voorzien is van Solid Caps en 2 grote heatsinks.

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
Nou, ik ga maar eens naar een ander merk dan: pricewatch: D-Link DGS-1008D 8-Port Desktop Switch. Ook wel handig is dat deze "Green" is, 5W (in vergelijk met 12W Netgear). Op jaarbasis scheelt dat 61kW.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 21:02

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

Volgens mij heb je levenslange garantie op een GS608: http://www.netgear.com/warranty (mits ie is gekocht na 1 mei 2007)

Dat maakt die 12-15 euro per jaar voor die 61kWh echter niet goed ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Maestro op 19-02-2012 18:27 ]

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
Dat geldt alleen voor de Prosafe switches (die metalen), niet voor de plastic GS608, die heeft slechts 2 jaar garantie.

Edit: switch even opengeschroeft en ja wel, bolle condensators. :(
Netgear GS608

Ik ga dus eerst een reddingspoging doen door deze te vervangen.

[ Voor 56% gewijzigd door Microkid op 19-02-2012 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je ze niet kan / wil vervangen, wil ik het wel voor je doen. Voorts kan ik goedkoop aan kwalitatieve goede condenstatoren komen.

Stuur maar een PM als je vragen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
Zo. Hij doet het weer *O*

Eerst de 2 oude condensators eruit gesoldeerd, met wat hulp van Tens _/-\o_
netgear2

Daarna voor € 1,20 2 nieuwe consendators erin geplaatst. Stekker erin en gaan met die banaan. Zo weer eenvoudig een uitgave van enkele tientjes bespaard :)
netgear3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Kijk, zo doen we dat! d:)b

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Pagina: 1