Een tijdje terug heb ik een LG BD660 bluray speler met DLNA mogelijkheden aangeschaft. Deze heeft prima gewerkt, tot hij sinds vorige week plotseling geen DLNA apparaten meer kan vinden. Op het scherm waar je een Device of Server moet kiezen staan alleen nog maar de opties DISC, USB en de melding "No network device found.". Afspelen vanaf USB stick en BluRay disc werken wel.
Het apparaat krijgt een IP adres via DHCP en is te pingen, de andere netwerkapplicaties ('NetCast') en Simplink (vanaf een LG TV) werken ook nog dus de netwerkverbinding van het apparaat doet het op zich wel. De genoemde TV en HDX-1000 die op dezelfde switch zitten als de BluRay speler kunnen wel de diverse DLNA servers op mijn netwerk zien (Twonky op een QNAP TS-119, 'UPNP AV Server' op de HDX-1000 en PS3 Media Server op mijn macbook).
Hij doet nog wel iets met DLNA: Als ik PS3 Media Server op mijn laptop start dan zie ik het apparaat wel voorbij komen in de logs:
Wat ik reeds heb geprobeerd:
- Gegoogled (geen relevante resultaten gevonden in het Nederlands of Engels).
- Het apparaat 5 seconden van de spanning af te halen (zoals in de handleiding beschreven staat).
- Reset m.b.v. de optie "Initialize" in het 'OTHERS' menu van de settings.
- Alle netwerkapparaten een paar minuten van de spanning afgehaald.
- Firmware en 'driver' opnieuw flashen (laatste versies van de LG site).
- Switches er tussenuit gehaald zodat zowel de BluRay als de QNAP rechtstreeks op de router aangesloten zitten.
- Vast IP adres ingesteld / DHCP gebruikt.
Iemand nog ideeen / suggesties?
Het apparaat krijgt een IP adres via DHCP en is te pingen, de andere netwerkapplicaties ('NetCast') en Simplink (vanaf een LG TV) werken ook nog dus de netwerkverbinding van het apparaat doet het op zich wel. De genoemde TV en HDX-1000 die op dezelfde switch zitten als de BluRay speler kunnen wel de diverse DLNA servers op mijn netwerk zien (Twonky op een QNAP TS-119, 'UPNP AV Server' op de HDX-1000 en PS3 Media Server op mijn macbook).
Hij doet nog wel iets met DLNA: Als ik PS3 Media Server op mijn laptop start dan zie ik het apparaat wel voorbij komen in de logs:
code:
1
2
3
4
5
| [New I/O server worker #1-2] INFO 16:12:22.958 No IP filter specified, access granted to /192.168.1.112 [New I/O server worker #1-1] INFO 16:12:22.982 Media renderer was not recognized. Possible identifying HTTP headers: User-Agent: Mozilla/4.0 (Compatible, Aggregation, TwonkyMedia, 6.0.38 ) [pool-3-thread-1] INFO 16:12:22.986 Checking ip:192.168.1.112 for Sony Bluray [New I/O server worker #1-3] INFO 16:12:23.084 Media renderer was not recognized. Possible identifying HTTP headers: User-Agent: Mozilla/4.0 (Compatible, Aggregation, TwonkyMedia, 6.0.38 ) [pool-3-thread-1] INFO 16:12:23.106 Renderer Sony Bluray found on this address: 192.168.1.112 |
Wat ik reeds heb geprobeerd:
- Gegoogled (geen relevante resultaten gevonden in het Nederlands of Engels).
- Het apparaat 5 seconden van de spanning af te halen (zoals in de handleiding beschreven staat).
- Reset m.b.v. de optie "Initialize" in het 'OTHERS' menu van de settings.
- Alle netwerkapparaten een paar minuten van de spanning afgehaald.
- Firmware en 'driver' opnieuw flashen (laatste versies van de LG site).
- Switches er tussenuit gehaald zodat zowel de BluRay als de QNAP rechtstreeks op de router aangesloten zitten.
- Vast IP adres ingesteld / DHCP gebruikt.
Iemand nog ideeen / suggesties?