Bouwen game systeem, probleem

Pagina: 1
Acties:

• edwin10
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-05-2022
Hallo tweakers,

Ik heb voor het eerst geprobeerd om zelf mijn pc in elkaar te zetten en ik moet zeggen dat het tot nu toe aardig is gelukt. Heb windows en alles er al op en hij werkt prima. Maar nu heb ik nog maar 1 videokaart draaiende. Heb 2 sapphire 6870 op men moederbord( asrock 870 extreme 3 r2.0) staan. En maak gebruik van een OCZ ZS Series 650W. beide videokaarten hebben 2 x 6 pin ingangen. Nu heeft die voeding 1x 6 pin en een 1 x 6+2 pin. Nu kwam er bij de videokaarten 1x 6 pin en 1x 8 pin Video Card Power Adapter Splitser. Hoe pak ik dit aan voordat ik iets verkeerd doe?

groeten

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01:50
Die 6+2 pin kan je splitsen, zodat je een 6 en een 2 pin krijgt en je hem er gewoon in kan pluggen.

Afbeeldingslocatie: http://lian-li.com/v2/tw/product/upload/image/pss/psu%20pcie%206%202pin.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door PCBaas op 19-02-2012 16:08 ]

5700X | RX 6600

• edwin10
ja dat heb ik al. Maar hebben die 6870 geen 2 x 6 pins aansluitingen nodig om goed te kunnen functioneren?

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:30
Je kunt evt. een 2x molex naar 1x 6-pin kopen, dan kun je de kaarten gewoon beide aansluiten.

Verwijderd

Als je maar twee videokaart voedingspluggen aan je voeding hebt wordt het lastig om twee videokaarten te gebruiken. Het vermogen moet voldoende zijn voor die kaarten, als je verloopstekkers hebt in de vorm van 2 molex -> pci-e (videokaart voeding) kun je die ook gebruiken, probeer deze zo goed mogelijk over de kabels van je voeding te verdelen, en gebruik geen andere splitters om die meegeleverde kabels op je voeding aan te sluiten! Dan heb je 4 molexen nodig, als ik even snel zoek heeft je voeding maar een kabel met 4 molexen, je kunt natuurlijk zelf enkele sata-connectoren weghalen en vervangen met molexen zodat je de load mooi verdeelt, maar een nieuwe voeding kopen lijkt mij een betere keuze.

• edwin10
Bedankt voor het snelle reageren:)

Nieuwe voeding is geen optie aangezien ik uhm net nieuw heb gekocht. Had begrepen via dit forum dat sommige tweakers deze voeding gebruiken voor dezelfde setting als ik heb, zonder problemen. Dus het zal wel te doen moeten zijn. Heb dus al 1 zon molex kabel zal er nog 1 bijhalen en hopen dat het dan goed gaat.
Pagina: 1