Heb KPN glasvezel, icm draadloos netwerk. De uploadsnelheid van mijn PC is een stuk hoger dan de downloadsnelheid, die overigens wel acceptabel is. Nu heb ik mijn dochters laptop hier, die een aanzienlijk hogere downloadsnelheid haalt, maar een lagere uploadsnelheid. Wel zo praktisch, maar vreemd vind ik het wel. Kan ik iets aan de instellingen van mijn PC veranderen waardoor ik de waarden die ik nu met deze laptop haal ook kan realiseren?
Even een paar vragen.
Welke snelheden haal je op de verschillende PCs?
Welke verbinding hoor je te krijgen via glas?
Welke router heb je?
Zitten je PCs bedraad of draadloos aangesloten?
Welke router heb je?
geheelonthouder met geheugenverlies
Tests via Speednet.TallManNL schreef op zondag 19 februari 2012 @ 13:24:
Even een paar vragen.
Welke router heb je?
1. PC: meestal ong.16Mbps down, 28 up. Laptop ong. 26 down, 9 up.
2. Heb een 40/40 abbo bij KPN
3. Het glasvezelmodem/router Experiabox ZXV 10 H220N
4. Draadloos netwerk met goed bereik, snelheid normaal op alle PC's 65 Mbps
Probeer eens met een bekabelde verbinding en een ftpclient files ftp://ftp.snt.utwente.nl/pub/test/ te downloaden.
Wat draadloos betreft, je zou eens kunnen kijken met inSsider naar de omliggende netwerken, en stel daar je kanaal op af. Indien die op 40mhz staat, zet hem eens op 20.
Wat draadloos betreft, je zou eens kunnen kijken met inSsider naar de omliggende netwerken, en stel daar je kanaal op af. Indien die op 40mhz staat, zet hem eens op 20.
van de DDwrt site.However, when using 2.4GHz, using 40MHz isn't nearly as easy since the channels were already overlapped in 11b and 11g mode.
[ Voor 60% gewijzigd door ihre op 20-02-2012 01:39 ]
Verwijderd
Verwacht geen super snelheden met WiFi. Helemaal niet met b/g band. Deze 54 Mbps is "half duplex". Dus 27 up, en 27 down. In het meest ideale geval. In werkelijkheid, als je 15 a 20 Mbps haalt is het veel.
Voor "films binnen halen", gebruik de bekabelde variant. Voor films kijken, streamen, webbrowsen, mail etc... daar voldoet WiFi perfect voor.
Voor "films binnen halen", gebruik de bekabelde variant. Voor films kijken, streamen, webbrowsen, mail etc... daar voldoet WiFi perfect voor.
Toch maar een wifi router achter de ZTE gehangen. Nu zeer stabiel en razendsnel netwerk en max internetsnelheid.Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 13:27:
Verwacht geen super snelheden met WiFi. Helemaal niet met b/g band. Deze 54 Mbps is "half duplex". Dus 27 up, en 27 down. In het meest ideale geval. In werkelijkheid, als je 15 a 20 Mbps haalt is het veel.
Pagina: 1