Windows 7 No Permissions !TrustedInstaller.exe!

Pagina: 1
Acties:
  • 705 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 445729

Topicstarter
Hi,

Ik heb Windows 7 Ultimate 64bit. En ik kan niks. Omdat ik daar geen permissions voor heb. Van wie heb ik permissions nodig anyway! Tis mijn machine en software gaat werken zoals ik dat wens! En niet zoals die idiote bij MS dat bedenken.

Anyway ik heb half google afgezocht voor mijn probleem en youtube en het zal wel aan mijn liggen, maar ik zie bijna alleenmaar 15jarige ict-nerdjes die er weer geen klote van snappen. For example, zoek eens op youtube hoe je internet explorer verwijderd en zie het resultaat*.
*Dieper in youtube vind je wel het antwoord.

Windows werkt duidelijk niet zoals ik wens. Omdat die pooten bij MS denken dat we dom zijn en ze alles maar dan ook ALLES moeten protecten. Oke dat was wel genoeg intro

Mijn probleem is dat ik niet de baas ben over mijn computer.
For example, als ik heel system32* wil verwijdere omdat het kan, wil ik dat kunnen, ongeacht eventual consequenties. Probleem is bestanden worden beveiligt bij junk added by MS; Trustedinstaller.exe, Actioncenter.dll, ActioncenterCPL.dll etcetcetc allemaal ZOOI.
*system32 was nartuurlijk een voorbeeld, dat gaat ik nartuurlijk niet echt doen ;).

Nou kwamen er een paar slimme jongens met het verhaal van UAC.. blah blah blah allang gedaan.
Of MS employee met ze verander the owner of the folder... blah blah blah, ook allang gedaan.
Bovendien heb ik geen zin daarin. Om owner heletijd te verandere. Ookal had ik er zin ook daar
krijg ik weer 60000 errors van. Omdat 1 of andere programma mij niet toestemming geeft over me
hele c schijf.

Mijn oplossing tot nu toe
Ben nu met een groote schoonmaak begonnen, alle meuk van windows gaat eruit.
Ik wil ELK bestand dat aids heeft en er voor zorgt dat mijn computer niet normaal werkt
weg gaat. Alleen als ik trustedinstaller.exe verwijder of rename, dan kan je niks meer instaleren -.-.

Heeft iemand misschien een CLEAN windows 7 ultimate version. Zonder al die ZOOI erin?
Of is der een andere oplossing. Het enige wat ik wil is dat software in dit geval windows 7
werkt zoals IK dat wil. Alles wil ik meteen zonder gezijk kunnen aanpassen, verwijdere,
op elk moment.

Als iemand een oplossing heeft, graag in het Engels :).
Je zal aan me taalgebruik al gezien hebben dat Nederlands niet zo goed is bij mij.

-Hypertraxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:08

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je gaat op een Nederlands forum voor hulp vragen en je wilt een antwoord in Engels? Wat denk je zelf dat je krijgt 8)7

Een systeem dat werkt voor jouw zal een Mac zijn vermoed ik zo (als je al moeite hebt met Windows, is Linux al helemaal niets voor jou). Je wilt niets van MS hebben en alles wat nodig is om het OS te laten werken noem je "met aids besmet" en "het laat het niet goed werken". En toch wil je Windows 7 draaien.

Daarbij vraag je om Windows 7 Ultimate, waarbij alles in zit wat mogelijk is, en je wilt de helft niet eens. Neem dan Windows 7 Basic |:(

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:20

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

^ (of zelfs starter).
Begin anders eerst eens met UAC uit te zetten als je je daar zo aan ergerd.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:17
Misschien eens normaal doen als je geholpen wilt worden?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedrique
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07-05 19:03
Alhoewel de topicstarter mssn ietsje overdrijft, merk ik wel hetzelfde hier. En ik erger er mij aan.
Vaak kan ik mappen niet zomaar verwijderen. Bvb mappen van extracte archieven, of extracte EXE's (met uniextractor).
Dan moet ik ook via allerlei owner-toestanden dit telkens gaan aanpassen.

Graag zou ik ook de baas zijn over elke map & bestand. Ook over deze die ik zelf gecreëerd heb.
Ik vind het dus een terechte vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 19:41
Misschien heeft het ook een reden dat je het niet zomaar kan verwijderen, stel je voor dat iedereen dat zomaar zou kunnen dan ligt iedereen weer te schreeuwen dat Windows een K*T OS is.

De mensen die dieper in het systeem willen gaan weten wel hoe het moet.

Is me nog altijd onduidelijk wat je eigenlijk precies wilt, maar get used to it, Windows 7 is gewoon meer en beter beveiligd tegen onkundige mensen. Tevens niet alleen mensen maar het zorgt er ook voor dat applicaties niets kunnen uitvoeren die daar niks heeft te zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-05 14:18
Terug naar Windows 98 gaan. Daar kon je tenminste nog alles verwijderen :).

Nee serieus, dit vind je gewoonweg niet omdat het systeem zichzelf probeert te beveiligen tegen jouw eventuele onkunde. Er zijn gewoon genoeg gebruikers die simpelweg teveel aankloten - om het zomaar te zeggen - waardoor hun systeem niet meer werkt en Microsoft de schuld krijgt.

Je bent namelijk gewoon de baas over je systeem, je moet alleen even de juiste permissies hebben, welke je ook gemakkelijk kunt krijgen overigens. Daarnaast vind ik dan Windows(-bestanden) met aids vergelijken niet echt kunnen. Uiteindelijk is het gewoon een goed systeem en werkt het voor zowat iedereen gewoon goed. Wil je er echt vanaf, stap dan maar over naar Linux of OS X. Vergeet echter niet dat je daar ook voor het aanpassen van systeembestanden de nodige permissies moet hebben :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:17
cedrique schreef op zondag 19 februari 2012 @ 14:05:
Alhoewel de topicstarter mssn ietsje overdrijft, merk ik wel hetzelfde hier. En ik erger er mij aan.
Vaak kan ik mappen niet zomaar verwijderen. Bvb mappen van extracte archieven, of extracte EXE's (met uniextractor).

Graag zou ik ook de baas zijn over elke map & bestand. Ook over deze die ik zelf gecreëerd heb.
Dan extract ie die archives toch gewoon op de verkeerde plek? zodat ze permissies van de bovenliggende map mee krijgen. Oplossing is dan een andere plek kiezen voor je archives

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedrique
Ramon schreef op zondag 19 februari 2012 @ 14:12:
[...]

Dan extract ie die archives toch gewoon op de verkeerde plek? zodat ze permissies van de bovenliggende map mee krijgen. Oplossing is dan een andere plek kiezen voor je archives
Ik extract alles in D:\Downloads. Aangezien de C drive voor Windows & programma's is, denk ik toch dat de hele D drive totaal mijn "eigendom" is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

Mappen die jijzelf gemaakt hebt kan je niet weg gooien zonder eerst allerlei "owner" dingen aan te passen?
Dan staan die mappen niet op de gebruikelijke plek, denk aan de map "downloads, documenten, etc, etc.
Archief bestanden? Waar laat je je download programma opslaan/extracten? waarschijnlijk niet in een gebruikers map maar in een systeem map.

Verder, als de gebruiker volledig recht heeft op alle systeem mappen, hebben spy/adware dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 19:41

Dan werk je toch verkeerd, als jij gewoon werkt in je userfolder dan is er niets aan de hand. Daar heb je gewoon alle rechten, ga je in andere mappen werken dan moet je opletten wat de rechten zijn van het mapje die daar boven zit want dat wordt gewoon meegenomen.

Of als je meerdere schijven hebt of partities dan gewoon aanleren om op de D/E/F etc te gaan werken, dan heb je nergens last van wat jij omschrijft. Ik heb op me C schijf alleen Windows + Apps staan en voor de rest doe ik alles op me andere schijven / partities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedrique
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2ue1b8i.png

Wat doe ik verkeerd dan ?
De map "evgaprecision" heb ik zelf aangemaakt door de installer de extracten. Ik ben enige gebruiker op de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:08

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

cedrique schreef op zondag 19 februari 2012 @ 14:18:
[afbeelding]

Wat doe ik verkeerd dan ?
De map "evgaprecision" heb ik zelf aangemaakt door de installer de extracten. Ik ben enige gebruiker op de pc.
Wat je verkeerd doet? Je hebt bij (of eigenlijk na) het formatteren nooit aangegeven dat jij de eigenaar en volmacht moet hebben. Neem eens de eigenschappen van de schijf, ga naar Beveiliging en kijk daar eens rond. Dan zie je dat niet alles op jouw naam staat, maar die van Administrator. En die ben jij niet, jij bent gebruiker Cedrique.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DukeBox schreef op zondag 19 februari 2012 @ 13:58:
^ (of zelfs starter).
Begin anders eerst eens met UAC uit te zetten als je je daar zo aan ergerd.
Dit heb ik AL LANGGGGGGGGGGGGGG gedaan!
Het werkt niet, het enige dat werkt in trustedinstaller.exe hernoemen naar trustedinstaller.old, maar dan kan je niks meer instaleren, dus daarna weer hernoemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52691

Wat is jouw probleem met trustedinstaller.exe als ik vragen mag ?

Het is een onderdeel van het windows update proces dus als je het wijzigt of verwijderd gaat het installeren en verwijderen inderdaad niet meer werken.

Als je echt zo'n probleem met windows onderdelen heb moet je eens services.msc* opstarten, en daar alles wat jij echt niet nodig hebt uitschakelen in plaats van luk raak bestanden verwijderen/hernoemen.

*disclaimer* sommige services zijn nodig om windows stabiel te laten draaien je kan dus niet alles uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 52691 schreef op zondag 19 februari 2012 @ 14:54:
Wat is jouw probleem met trustedinstaller.exe als ik vragen mag ?

Het is een onderdeel van het windows update proces dus als je het wijzigt of verwijderd gaat het installeren en verwijderen inderdaad niet meer werken.

Als je echt zo'n probleem met windows onderdelen heb moet je eens services.msc* opstarten, en daar alles wat jij echt niet nodig hebt uitschakelen in plaats van luk raak bestanden verwijderen/hernoemen.

*disclaimer* sommige services zijn nodig om windows stabiel te laten draaien je kan dus niet alles uitzetten.
Heb ik al lang gedaan pik ;). En wat mijn probleem ermee is is dat een programma mijn programmas beheert waardoor sommige mappen niet te verwijderen zijn.
Ben een eigen versie maken. Windows 7 ULite. Alle services* zijn eruit gehaald. En alle andere onnodige zooi.
*Behalfe the core services.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:03

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Anoniem: 445729 schreef op zondag 19 februari 2012 @ 12:46:
Anyway ik heb half google afgezocht voor mijn probleem en youtube en het zal wel aan mijn liggen,
Ik heb geen idee wat je probleem nu werkelijk is, maar ik weet wel dat het op zo'n manier niet mijn probleem gaat worden. :w

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.