Systeem met geluid, wifi, opstart probleem

Pagina: 1
Acties:

• Jermit
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-02-2024
MIjn PC heeft drie problemen.
Het eerste probleem is bij het opstarten, als ik de stroom aanzet via de knop op de stekkerdoos en ik druk de knop van de PC in, dan start hij niet gelijk op, ik moet dan eerst op reset drukken.

Het tweede probleem is de draadloze netwerkkaart, deze geeft vaak een slechte verbinding (2 streepjes) waardoor internetten heel traag gaat.

Het derde probleem is het (onboard) geluid. Als ik zit te internetten terwijl ik muziek luister, dan kraakt het geluid.

Ik ben er laatst mee bij Mycom geweest, waar ik de PC heb gekocht. Zij hebben er een nieuw moederbord, een nieuwe voeding en een nieuwe WIFI kaart ingezet. Hierna heeft de PC 1 dag goed gewerkt en toen kwamen dezelfde problemen dus weer terug,

Nu zit ik me af te vragen wat ik moet doen, gewoon weer teruggaan? Of is er iets wat ik zelf kan aanpassen in de EFI bijvoorbeeld?

• Danny_H
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-01 14:03
Wat zijn de specs van je systeem?

The only source of knowledge is experience...

Verwijderd

Je zou je wifi, audio en chipset drivers eens kunnen updaten, andere speakers proberen, kijken of je beter bereik via wifi hebt als je dichterbij je router zit etc. Genoeg te doen lijkt me.

• Seraph1987
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-12-2025
Misschien moet je even kijken naar stroom, het zou best kunnen dat je pc niet in een geaarde stekkerdoos zit en je kast erg statisch wordt. Dat zou zo maar eens de 3 dingen kunnen verklaren als de storing sterk genoeg is.

• Jermit
Danny_H schreef op zondag 19 februari 2012 @ 11:51:
Wat zijn de specs van je systeem?
Zie de link (mijn PC)
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2012 @ 11:53:
Je zou je wifi, audio en chipset drivers eens kunnen updaten, andere speakers proberen, kijken of je beter bereik via wifi hebt als je dichterbij je router zit etc. Genoeg te doen lijkt me.
Drivers zal ik even naar kijken, de speakers zijn goed, ze werken prima op m'n laptop. De PC staat in een kast maar wel recht tegenover de router die aan de andere kant van de huiskamer staat.
Seraph1987 schreef op zondag 19 februari 2012 @ 11:56:
Misschien moet je even kijken naar stroom, het zou best kunnen dat je pc niet in een geaarde stekkerdoos zit en je kast erg statisch wordt. Dat zou zo maar eens de 3 dingen kunnen verklaren als de storing sterk genoeg is.
De stekkerdoos is geaard en zit in een geaard stopcontact. Wat me wel eens opvalt is dat ik een klein schokje krijg als ik de kast aanraak.

• Seraph1987
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-12-2025
Een schokje van de kast is redelijk gewoon bij niet geaarde pc's, persoonlijk heb ik het nog niet gemerkt bij kasten die wel geaard zijn.
Ik heb ooit een budget kast gehad die niet geaard was en daar zat gruwelijke ruis in de front audio.

Als je snoeren allemaal langs elkaar lopen kan het ook ruis geven op het snoer van je boxen (als ze geen shield hebben), probeer je boxen eens zo te zetten dat het snoer geheel vrij ligt, of laat de snoeren liggen zoals je de ruis ervaart maar zet een laptop naast je kast en test of ze dan ook zonder ruis werken.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Denk toch dat de aarding niet helemaal fris is... Meet eens tussen fase en aarde, en nul en aarde welke spanningen je hebt?

• A4-
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

A4-

Staat de hele computerkast tussen je router en je wifi antenne? Draai de kast dan eens om.

Als je statisch geladen bent en dan contact maakt met de aarde kun je ook een schok krijgen, dus hoeft het niet te betekenen dat de aarding niet klopt.

• Jermit
Seraph1987 schreef op zondag 19 februari 2012 @ 14:52:
Een schokje van de kast is redelijk gewoon bij niet geaarde pc's, persoonlijk heb ik het nog niet gemerkt bij kasten die wel geaard zijn.
Ik heb ooit een budget kast gehad die niet geaard was en daar zat gruwelijke ruis in de front audio.

Als je snoeren allemaal langs elkaar lopen kan het ook ruis geven op het snoer van je boxen (als ze geen shield hebben), probeer je boxen eens zo te zetten dat het snoer geheel vrij ligt, of laat de snoeren liggen zoals je de ruis ervaart maar zet een laptop naast je kast en test of ze dan ook zonder ruis werken.
De kabels zijn shielded zijn professionele Logitech boxen maar zal kijken of ik nog wat aan de kabels kan doen
Bartjezz schreef op zondag 19 februari 2012 @ 16:03:
Denk toch dat de aarding niet helemaal fris is... Meet eens tussen fase en aarde, en nul en aarde welke spanningen je hebt?
Hoe kan ik dat meten?
A4- schreef op zondag 19 februari 2012 @ 16:45:
Staat de hele computerkast tussen je router en je wifi antenne? Draai de kast dan eens om.

Als je statisch geladen bent en dan contact maakt met de aarde kun je ook een schok krijgen, dus hoeft het niet te betekenen dat de aarding niet klopt.
Ja de computer staat in een kast met de antenne naar de muur, de router hangt aan de muur er tegenover, volgens Mycom zou dit niet uit mogen maken, maar het werkt met een oude G WLAN stick wel.

Verwijderd

Spanningen kun je meten met een voltmeter/multimeter. Een Wifi ontvanger in de kast richting de 'verkeerde' kant van de router is altijd minder qua signaal dan een USB stick die je bijvoorbeeld aan de voorkant in je kast steekt. Als je de PC dichter bij je router zet, wordt je signaal dan beter? Zo ja, dan is je Wifi ontvanger / Router niet sterk genoeg. Daar kan Mycom ook niet zo veel aan doen.

Probeer ook eens een ander stopcontact voor je PC om te kijken of je dan geen schok meer krijgt. Lukt dit, probeer dan je geluid nog eens.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2012 10:23 ]

• A4-
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

A4-

Het punt is dat de pc-kast het signaal blokkeert. Dus kast een beetje draaien zodat de wifi antenne de router weer kan 'zien'. De pc dichter bij de router zetten maakt niks uit zolang de pc-kast (dus niet het houten geval) er tussen staat.
De pc-kast draaien is puur als test. Als dat verschil maakt kun je wellicht een verlengkabel voor je antenne ( v/d wifi-kaart) aanschaffen. Of de router ergens anders ophangen.

PS. Als er 230V tussen aarde en fase (één van de 2 gaatjes) staat is je aarding OK.

[ Voor 9% gewijzigd door A4- op 20-02-2012 10:33 ]

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:45
A4- schreef op maandag 20 februari 2012 @ 10:30:
PS. Als er 230V tussen aarde en fase (één van de 2 gaatjes) staat is je aarding OK.
Dan is de aarding van het stopcontact oke. Dit zegt nix over een mogelijke kapotte aarding bij de kast zelf.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
-Met booten waar blijft de pc hangen? Zet de reclame scherm uit in de bios, dan zie je meer.
Sommige pc's booten 2x als er geen stroom op heeft gestaan, maar dan hoef je normaal niet te resetten.

-geluid.
Verwijder zoveel mogelijk hardware, en kijk of het weg is. Dus internet kabel, wifi alles losmaken, andere muis en toetsenbord, externe hd's etc verwijderen. Andere monitor proberen. Dus een andere apparaat kan storen.
Andere boxen of headphone gebruiken, en kijk of het dan weg is.
Heb je misschien ook een tv of radio antenne aangesloten op je pc, dan heb je misschien een aardlus, van je stroom en van je antenne aarding.

-Draadloos.
http://sites.google.com/site/computertip/antenneversterker
Weet niet of dit werkt.
In linux kun je soms bij bepaalde chipsets in de wifi, de sterkte van de antenne hoger zetten, wat officieel niet mag. Of dit bij windows gaat weet ik niet. Google hier maar op.

-geluid.
Heb je onderstaande uit staan, anders zet deze eens uit. Standaard zou deze uit moeten staan.
PU switch
Turning this switch to Enable will automatically detect the current PC loadings and
intelligently moderate the power consumption.
Misschien schakeld deze steeds aan en uit waardoor je geluid kraakt.

-Geluid.
Zet onderstaande eens uit.
Enhanced Intel SpeedStep Technology [Enabled]
Allows you to enable or disable the Enhanced Intel® SpeedStep Technology.
[Disabled] The CPU runs at its default speed.
[Enabled] The operating system controls the CPU speed.

[ Voor 40% gewijzigd door jan99999 op 20-02-2012 11:27 ]

Pagina: 1