Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.Ramakers
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-04 19:47
Beste,

Mijn broer heeft gisteren van iemand een 2e hands 3GS gekocht. Hij heeft hem daar uitgeprobeerd door mij te bellen wat apps op te starten zonder enige problemen.

Nu is het eerste wat hij gedaan heeft hem aan de itunes gehangen en hem geupgrade naar 5.0.1

Na die upgrade valt de iPhone continue uit en kan hij geen sim kaart meer onthouden. (reboot dus eigenlijk om de 2 min).

Ik heb geprobeerd om hem terug te zetten naar 4.3.5 echter geeft iTunes elke keer een failure aan met code (3194). Dit wil volgens Apple zeggen dat het een hardware fout betreft.

Ik heb gekeken of hij waterschade had via de indicators die Apple zelf aangeeft echter hier is geen enkele vorm van corrosie te vinden.

Iemand enige raad hieromtrent?

Alvast bedankt voor jullie hulp,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:52
Voor zover ik weet kun je een iPhone niet zomaar weer terugzetten naar een eerdere versie van firmware, aangezien deze via het internet gesigned behoren te worden, wat niet meer gebeurt bij oude firmwares. Was de telefoon wel gejailbreakt en heb je toevallig een backup gemaakt van de SHSH keys?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:23
En als deze gejailbreakt is check een de baseband versie, dit klinkt verdacht als een iPhone 3Gs op Basbeand 06.15. Dit gaf bij mij dat soort problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Is ie officieel simlock-vrij? Want als ie geunlocked was (onofficieel simlockvrij gemaakt), dan heb je nu de base-band (de software die gebruikt wordt voor de simkaart -> verbinding GSM-masten) geupdate en heb je hem nu weer gesimlocked. Dat zou betekenen dat je de simkaart van de provider waar ie gekocht is in het toestel moet doen, of een officiele simlock aan moet vragen. Maar voor dat laatste moet je wel weten welke provider je moet bellen, misschien bonnetje nodig enz... Volgens mij is er nog geen onofficiele manier voor de nieuwste software om te unlocken (simlock eraf te halen).

De 3GS kan je alleen downgraden (vorige softwareversie) als je de SHSH-sleutels hebt, zoals hierboven door alex gezegd. Heb je de oude SHSH-sleutels? Kijk anders hier voor meer uitleg hierover: http://www.redmondpie.com...od-touch-how-to-tutorial/

Edit: Ik zie dat ze in dat artikel hierboven niet gezet hebben hoe je kan controleren of je de SHSH-sleutels hebt. Dat kan je doen mbv TinyUmbrella: http://thefirmwareumbrella.blogspot.com/

[ Voor 9% gewijzigd door Ruubster op 19-02-2012 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.Ramakers
Beste heren,

Ik durf dus absoluut niet te zeggen of hij gesimlocked was / gejailbroken. Echter heb ik wel al kunnen achterhalen hoe ik naar 4.3.5 kan terugzetten echter op het laatste moment (nog zoiets als 1 % te gaan op de iPhone) geeft hij me een 3194 foutcode... dit geeft aan een hardware matige fout...

Ik heb geen sdsh sleutels hiervan.

Echter kan ik niets checken. Vanaf het moment dat ik een herstel probeer te doen (ook van 5.0.1) dan start hij op, moet je de config beginnen op je iPhone en dan begint hij weer opnieuw op te starten na iTunes hem eindelijk heeft kunnen vinden.

Mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
Als je geen SHSH-sleutel hebt is dit wss de reden dat ie die foutmelding geeft. Zie ook http://forum.iculture.nl/...-itunes-error-3194-a.html

Je kan dus niet meer terug naar de oude firmware. Enige wat je nog kan proberen is herstellen in DFU-modus, als je dat nog niet geprobeerd hebt. Dat herstelt op een andere manier, want je toestel hoort niet zomaar opnieuw op te starten. Trouwens, heb je al geprobeerd of ie opnieuw opstart zonder simkaart?

Voor info over DFU-modus: http://forum.iculture.nl/wiki/DFU mocht je problemen hebben dan horen we dat wel :) Succes, hopelijk werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.Ramakers
Beste,

DFU al geprobeerd ja. Ook zonder Sim kaart blijft hij opnieuw opstarten... En nu is er nog een kwaal bij gekomen sinds ik er mee bezig ben en dat is dat hij niet meer oplaadt :s

Mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
D.Ramakers schreef op zondag 19 februari 2012 @ 15:57:
Beste,

DFU al geprobeerd ja. Ook zonder Sim kaart blijft hij opnieuw opstarten... En nu is er nog een kwaal bij gekomen sinds ik er mee bezig ben en dat is dat hij niet meer oplaadt :s

Mvg,
Klinkt alsof ie inderdaad dan kapot is... Heb deze problemen nog niet eerder gehoord, en ben bang dat ik je ook niet kan helpen... Misschien iemand anders.
Pagina: 1