Toon posts:

SMC/battery-issues MacBook Pro (eind 2010)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
...en wat ik ook probeer, ik ben ten einde raad. Daarom als pro-lurker toch maar eens geregistreerd. :)

Anyways, sinds afgelopen vrijdag ongeveer begint de SMC in m'n Mac op te spelen. Bij m'n vriendin weigerde de batterij op te laden.. nu is dat een studentenhuis met een niet al te best lichtnet en heb ik dat daar wel vaker, en doet hij het daar na een kort uit het stopcontact te zijn wel weer (lijnruis, vermoed ik).

Maarr, nadat hij inderdaad weer oplaadde, sprong hij daarna weer terug op Not Charging. Uiteindelijk is de batterij leeggevallen, ik thuis flink in de weer en na veel moeite en diverse SMC-reset pogingen weer aangekregen. Fans op vol vermogen, keyboard backlight niet functioneel en de batterij werdt al helemaal niet herkend.

De LED op de lader blijft ook op een heel erg dof groen licht staan, eigenlijk alleen zichtbaar in het donker. Delader zelf zal het niet aan liggen, die is nog geen twee weken oud, en ook met m'n oude lader hetzelfde probleem (met een nog doffere led, al heeft die kabel last van een kabelbreuk).

SMC-resets hebben nog weinig uitgehaald, ook voor de goede orde maar een PRAM reset uitgevoerd, maar helaas.

Dus, in de hoop dat iemand nog heldere inzichten heeft... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:39

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Dof groen licht kan ook duiden op een slechte verbinding met de magsafe connector, heb ik ook regelmatig last van. Even opnieuw aansluiten helpt vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan zou dat intern moeten zitten, aangezien ik met beide laders er last van heb. :P Hoewel de oudere nog doffer is dan de nieuwe.

Heb al wel met een tandenborstel de contactjes schoongemaakt.. maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2012 @ 11:04:
Anyways, sinds afgelopen vrijdag ongeveer begint de SMC in m'n Mac op te spelen. Bij m'n vriendin weigerde de batterij op te laden.. nu is dat een studentenhuis met een niet al te best lichtnet en heb ik dat daar wel vaker, en doet hij het daar na een kort uit het stopcontact te zijn wel weer (lijnruis, vermoed ik).
Het probleem lijkt dus al langer te spelen. Zelfs in studentenhuizen komen dit soort problemen met het lichtnet in Nederland eigenlijk niet voor.

Ik zou toch gokken op viezigheid in de connector, zeker omdat je twee voedingen hebt gebruikt en het af en toe niet de eerste keer werken in het verleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nu ja, hij heeft het een tijd volgehouden aan de netstroom als desktop, helaas de batterij toch per ongeluk leeggetrokken. Vreemde is dat hij hierna ook niet meer bootte met netstroom, buitenom een enkele keer bij een (ogenschijnlijk) mislukte SMC-reset. En dat zelfs nadat de batterij losgekoppeld was van de LB.

Hij ligt nu bij de APR, kijken wat dit grapje me gaat kosten. :P