Ik probeer uit te vinden/te beredeneren, hoeveel restrictie een BlackIce 240 radiator (5cm dik) aan de airflow geeft. Ik gebruik twee 90cfm (Cubic Feet per Minute) fans in pull configuratie, door een mesh heen ook nog.
Uiteraard is er restrictie zat om lang niet aan die 90cfm te komen.
Maar zou het helpen om er aan de andere kant van de radiator twee normale fans in push configuratie te zetten, of zou dat enkel voor meer restrictie zorgen omdat die 90cfm fans toch heel aardig zuigen?
Eventueel kan ik ook de 90cfm fans als push gebruiken en de lagere cfm fans als pull... De vraag blijft of twee verschillende fans te gebruiken in dezelfde airflow nou voordeel of nadeel oplevert als er een radiator tussen zit...
(enkel de 90cfm fans als push gebruiken kan niet door montage beperkingen, er MOET een setje pull fans in zitten)
Thoughts gentlemen?
Uiteraard is er restrictie zat om lang niet aan die 90cfm te komen.
Maar zou het helpen om er aan de andere kant van de radiator twee normale fans in push configuratie te zetten, of zou dat enkel voor meer restrictie zorgen omdat die 90cfm fans toch heel aardig zuigen?
Eventueel kan ik ook de 90cfm fans als push gebruiken en de lagere cfm fans als pull... De vraag blijft of twee verschillende fans te gebruiken in dezelfde airflow nou voordeel of nadeel oplevert als er een radiator tussen zit...
(enkel de 90cfm fans als push gebruiken kan niet door montage beperkingen, er MOET een setje pull fans in zitten)
Thoughts gentlemen?
[ Voor 7% gewijzigd door Tijgert op 19-02-2012 02:21 ]
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.